Textové inzeráty v obsahovej sieti Skliku tento rok končia. Nahradí ich kombinovaná reklama, ktorá bola predstavená vo februári. Až teraz sa však okrem vybraných nativných plôch začína reklama kombinujúca textové pole s grafickými prvkami zobrazovať v celej obsahovej sieti Skliku.

Textové inzeráty v obsahovej sieti Skliku tento rok končia. Nahradí ich kombinovaná reklama, ktorá bola predstavená vo februári. Až teraz sa však okrem vybraných nativných plôch začína reklama kombinujúca textové pole s grafickými prvkami zobrazovať v celej obsahovej sieti Skliku.

Prečo využiť kombinovanú reklamu

Dôvodov, prečo k inzercii zvoliť práve kombinovanú reklamu, je niekoľko:

  • Stačí nahrať potrebné prvky. Systém sám vyberie reklamu, ktorá vyhrala v aukcii a zloží ju podľa danej reklamnej jednotky.
  • Štatistiky Skliku ukazujú, že kombinovaná reklama dosahuje až dvojnásobnú mieru preklikov oproti bežným textovým inzerátom.
  • Od minulého týždňa začala využívať ďalšie dostupné prvky v celej sieti.

Ako vytvoriť kombinovanú reklamu

Kombinovaná reklama sa vytvára pomocou jednotného sprievodcu pre tvorbu reklamy:

  1. Pre vytvorenie novej reklamy v Skliku najskôr kliknite na tlačítko Vytvoriť reklamu.
  2. Vyberte kampaň a zostavu, do ktorej bude reklama umiestnená. Pri umiestnení kombinovanej reklamy do kampane a zostavy s aktívnymi textovými inzerátmi (ETA inzeráty), bude uprednostnená kombinovaná reklama.
  3. Vo výbere typu reklamy vyberte kombinovanú reklamu.

       4. Vyplňte formulár pre jej vytvorenie a uložte. Kombinovaná reklama sa skladá z množstva prvkov – dve verzie titulkov, popisok, štvorcový aj obdĺžnikový obrázok, štvorcové i obdĺžnikové logo, názov firmy a niekoľko                         voliteľných položiek. Sklik má pripravenú stránku s prehľadom šablón, v ktorých sa môžu vaše reklamy zobraziť.

Ako nastaviť kombinovanú reklamu

Keď reklamu naplníte patričnými prvkami, vždy sa zostaví tak, aby zaistila čo najväčší možný výkon. Nie všetky prvky kombinovanej reklamy sa však použijú. Vyberajú sa podľa tvaru a veľkosti konkrétnej reklamnej jednotky. Sklik preto pri písaní inzerátov upozorňuje na pár pravidiel, ktoré je dobré vedieť:

  • V inzeráte sa zobrazí buď krátky, alebo dlhý titulok. Nikdy nie oba zároveň.
  • V niektorých šablónach sa nezobrazuje popisok. Dbajte teda na to, aby z dlhého titulku bolo vždy jasné, čo je predmetom reklamy a čo užívateľ nájde na cieľovej stránke.
  • Z loga by mal byť jasný názov firmy.

Mergado tip

Hodilo by sa vám vedieť prenášať inertné náklady z Skliku do Google Analytics? A vďaka tomu mať na účte GA prehľad, koľko užívateľov z Skliku ste na web priviedli, koľko vás taká návštevnosť stála a aký vytvorila obrat? Dokážete to s našou aplikáciou Sklik GA Importer, ktorú aktivujete v našom store.

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.