Zabodujte na nemeckom e-commerce trhu s udržateľnosťou

Udržateľnosť je téma, ktorá zaujíma nemeckých zákazníkov z roka na rok čoraz viac a ktorá je v Nemecku aktuálne tretím najdôležitejším kritériom pri výbere tovaru. Pripravili sme pre vás článok, v ktorom sa dozviete, ako váš biznis urobiť udržateľnejším a viac tým zabodovať u nemeckých zákazníkov.

  1. Rozvoj udržateľnosti je trendy
  2. Čím ako predajca na poli udržateľnosti v Nemecku zabodujete?
  3. Udržateľnosť na úrovni porovnávačov a marketplaces

Rozvoj udržateľnosti je trendy

Šetrnosť k planéte a ekológia zaujíma v nemeckej e-commmerce čím ďalej dôležitejšie miesto. Každý deň je v Nemecku odoslaných vyše 1 milión balíkov. To má za následok obrovskú spotrebu obalových materiálov a podstatne veľkú uhlíkovú stopu. Veľkému množstvu zákazníkov nie je budúcnosť našej planéty ľahostajná, preto chcú k rozvoju trvalej udržateľnosti vo svete online nákupov prispievať aspoň pomocou drobných krokov. Pomáhajú aj zdanlivo jednoduché opatrenia ako znovupoužívánie obalových materiálov, menšie množstvo vratiek, lokálne nákupy alebo preferencia ekologickejšej dopravy.

Postoj nemeckých zákazníkov k téme ochrany životného prostredia pri online nákupoch. Zdroj: https://de.statista.com/statistik/daten/studie/1074845/umfrage/einstellung-von-online-kaeufern-zu-den-themen-klimawandel-und-klimaschutz-in-deutschland/

Čím ako predajca na poli udržateľnosti v Nemecku zabodujete?

1. Ponúkajte „zelenú“ dopravu

V Nemecku existuje rad dopravcov, ktorí fungujú šetrnejšie smerom k životnému prostrediu. Nemecké firmy DHL, DPD aj GLS sa v súčasnosti zaväzujú k uhlíkovo neutrálnej preprave, ktorú v rámci spolkovej krajiny ponúkajú dokonca bez príplatku. Takýchto dopravcov podľa prieskumu Trusted Shops preferuje 86% online nakupujúcich. Každý piaty by si dokonca za ekologickejšiu prepravu priplatil.

2. Recyklujte obaly a redukujte odpad

Nie je hanba, ak tovar odošlete v kartóne, ktorý má už pár zásielok za sebou. Práve naopak. Až 86% nemeckých zákazníkov tento spôsob balenia produktov uvíta. Ideálne zapracujte aj na nutnej výplni kartónovej krabice. Používajte predovšetkým kartónovú striž, papierovú výplň alebo ekologické vzduchové vankúšiky, vyhnite sa bublinkovej fólii a polystyrénovým vypchávkam. Pozornosť venujte aj samotnému produktovému baleniu. Čím menej obalového materiálu, tým lepšie.

3. Buďte fér ku svojim dodávateľom i zamestnancom

Pod udržateľnosť nespadajú len ekologické princípy, ale aj fér prístup k zamestnancom a dodávateľom. Zodpovedajúce mzdové ohodnotenie, regulovaná pracovná doba a poctivé zaobchádzanie so zamestnancami sú kritériá, ktoré pri nákupnom rozhodovaní zohľadňuje 9 z 10 nemeckých zákazníkov. Ak sa ako firma aktívne zapojíte do udržateľných projektov, získate ďalšie plusové body.

 

Udržateľnosť na úrovni porovnávačov a marketplaces

Udržateľné filtrovanie

Najväčší nemecký porovnávač Idealo.de pred časom priniesol zákazníkom možnosť filtrovať tzv. "udržateľné" produkty. Pomocou tohto filtra si zákazníci môžu vyfiltrovať vyše 100 000 produktov vo 200+ kategóriách. Pre každú kategóriu pritom udržateľnosť predstavuje niečo iné. Medzi drogistickým tovarom tak ľahko rozlíšite prírodné produkty bez silikónov, ropných derivátov, mikroplastu a ďalších škodlivín. Pri výbere detského tovaru vylúčite výrobky bez ftalátov alebo BPA. Medzi potravinami potom jednoducho nájdete výrobky v bio kvalite.

Okrem udržateľnosti vsádza Idealo aj na znovupoužitie produktov a preto nechýba ani filter pre použitý tovar, ktorý je často ekonomickejším aj ekologickejším variantom.

Ukážka filtrov. Zdroj: Idealo.de

Ešte neinzerujete na najväčšom nemeckom porovnávači Idealo.de? Vygenerujte si v Mergade zodpovedajúci feed a začnite tu predávať ešte dnes.

Zelený marketplace

Avocadostore.de je miesto, ktoré nemeckým zákazníkom ponúka udržateľnejšie alternatívy k bežným produktom už od roku 2010. V súčasnosti je to najväčší "zelený" marketplace na nemeckom e-commerce trhu, na ktorom nájdete hlavne oblečenie, ale aj hračky, potraviny, dekorácie a produkty do domácnosti . Pre zalistovanie produktov do ponuky musí váš tovar spĺňať aspoň jedno z nasledujúcich desiatich kritérií.

Kritériá Avocadostore.de. Zdroj: https://www.avocadostore.de/criteria

Podľa služby Similar Web stránky Avocadostore navštívi cez milión užívateľov mesačne. Ak teda váš tovar zodpovedá sortimentu a spĺňa uvedené kritériá, zvážte vstup na tento marketplace, kde určite narazíte na vašu cieľovky.

 

Nepredávate zatiaľ v zahraničí? Ak na správu inzercie na porovnávačoch používate Mergado, vaše formáty, ktoré už používate, ľahko prevediete na tie, ktoré potrebujete pre expanziu. Prvých 30 dní jeho používanie máte zadarmo.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Aké zmeny priniesla pandémia na poľskej e-commerce v roku 2020?

73% poľských užívateľov internetu nakupuje online. Podľa tohtoročnej správy IGE ich počet medziročne vzrástol o 11 percent. Pozrite sa, aké ďalšie zmeny sa udiali na poľskom e-commerce trhu za posledný rok a prispôsobte svoje podnikanie trendom i preferenciám nakupujúcich.

02.06.2021
Prilákajte v Maďarsku najsilnejšiu zákaznícku skupinu. Nakupujúci nad 55 rokov

Predávate na maďarskej e-commerce? Alebo sa sem práve chystáte expandovať? Miestny trh aj najväčšie porovnávače Árukereső, Árgép a Olcsóbbat sme si už predstavili. Teraz sa zameriame na najdôležitejšiu skupinu zákazníkov a na to, ako si ich udržať alebo či je lepšie získať nových klientov.

21.04.2021
Expanzia e-shopu pomocou Mergada a UPgates

E-shopy sa stali úplne prirodzenou súčasťou retailového prostredia a v dohľadnej dobe sa na tom nič meniť nebude. Česká republika nemá v počte e-shopov konkurenciu. Napríklad v Maďarsku ich podľa posledných údajov nájdete menej ako 7 tisíc a v porovnaní s ČR je na tom omnoho horšie aj štyridsaťmiliónové Poľsko.

07.04.2021

Pridať nový komentár