Zabodujte na nemeckom e-commerce trhu s udržateľnosťou

Udržateľnosť je téma, ktorá zaujíma nemeckých zákazníkov z roka na rok čoraz viac a ktorá je v Nemecku aktuálne tretím najdôležitejším kritériom pri výbere tovaru. Pripravili sme pre vás článok, v ktorom sa dozviete, ako váš biznis urobiť udržateľnejším a viac tým zabodovať u nemeckých zákazníkov.

  1. Rozvoj udržateľnosti je trendy
  2. Čím ako predajca na poli udržateľnosti v Nemecku zabodujete?
  3. Udržateľnosť na úrovni porovnávačov a marketplaces

Rozvoj udržateľnosti je trendy

Šetrnosť k planéte a ekológia zaujíma v nemeckej e-commmerce čím ďalej dôležitejšie miesto. Každý deň je v Nemecku odoslaných vyše 1 milión balíkov. To má za následok obrovskú spotrebu obalových materiálov a podstatne veľkú uhlíkovú stopu. Veľkému množstvu zákazníkov nie je budúcnosť našej planéty ľahostajná, preto chcú k rozvoju trvalej udržateľnosti vo svete online nákupov prispievať aspoň pomocou drobných krokov. Pomáhajú aj zdanlivo jednoduché opatrenia ako znovupoužívánie obalových materiálov, menšie množstvo vratiek, lokálne nákupy alebo preferencia ekologickejšej dopravy.

Postoj nemeckých zákazníkov k téme ochrany životného prostredia pri online nákupoch. Zdroj: https://de.statista.com/statistik/daten/studie/1074845/umfrage/einstellung-von-online-kaeufern-zu-den-themen-klimawandel-und-klimaschutz-in-deutschland/

Čím ako predajca na poli udržateľnosti v Nemecku zabodujete?

1. Ponúkajte „zelenú“ dopravu

V Nemecku existuje rad dopravcov, ktorí fungujú šetrnejšie smerom k životnému prostrediu. Nemecké firmy DHL, DPD aj GLS sa v súčasnosti zaväzujú k uhlíkovo neutrálnej preprave, ktorú v rámci spolkovej krajiny ponúkajú dokonca bez príplatku. Takýchto dopravcov podľa prieskumu Trusted Shops preferuje 86% online nakupujúcich. Každý piaty by si dokonca za ekologickejšiu prepravu priplatil.

2. Recyklujte obaly a redukujte odpad

Nie je hanba, ak tovar odošlete v kartóne, ktorý má už pár zásielok za sebou. Práve naopak. Až 86% nemeckých zákazníkov tento spôsob balenia produktov uvíta. Ideálne zapracujte aj na nutnej výplni kartónovej krabice. Používajte predovšetkým kartónovú striž, papierovú výplň alebo ekologické vzduchové vankúšiky, vyhnite sa bublinkovej fólii a polystyrénovým vypchávkam. Pozornosť venujte aj samotnému produktovému baleniu. Čím menej obalového materiálu, tým lepšie.

3. Buďte fér ku svojim dodávateľom i zamestnancom

Pod udržateľnosť nespadajú len ekologické princípy, ale aj fér prístup k zamestnancom a dodávateľom. Zodpovedajúce mzdové ohodnotenie, regulovaná pracovná doba a poctivé zaobchádzanie so zamestnancami sú kritériá, ktoré pri nákupnom rozhodovaní zohľadňuje 9 z 10 nemeckých zákazníkov. Ak sa ako firma aktívne zapojíte do udržateľných projektov, získate ďalšie plusové body.

 

Udržateľnosť na úrovni porovnávačov a marketplaces

Udržateľné filtrovanie

Najväčší nemecký porovnávač Idealo.de pred časom priniesol zákazníkom možnosť filtrovať tzv. "udržateľné" produkty. Pomocou tohto filtra si zákazníci môžu vyfiltrovať vyše 100 000 produktov vo 200+ kategóriách. Pre každú kategóriu pritom udržateľnosť predstavuje niečo iné. Medzi drogistickým tovarom tak ľahko rozlíšite prírodné produkty bez silikónov, ropných derivátov, mikroplastu a ďalších škodlivín. Pri výbere detského tovaru vylúčite výrobky bez ftalátov alebo BPA. Medzi potravinami potom jednoducho nájdete výrobky v bio kvalite.

Okrem udržateľnosti vsádza Idealo aj na znovupoužitie produktov a preto nechýba ani filter pre použitý tovar, ktorý je často ekonomickejším aj ekologickejším variantom.

Ukážka filtrov. Zdroj: Idealo.de

Ešte neinzerujete na najväčšom nemeckom porovnávači Idealo.de? Vygenerujte si v Mergade zodpovedajúci feed a začnite tu predávať ešte dnes.

Zelený marketplace

Avocadostore.de je miesto, ktoré nemeckým zákazníkom ponúka udržateľnejšie alternatívy k bežným produktom už od roku 2010. V súčasnosti je to najväčší "zelený" marketplace na nemeckom e-commerce trhu, na ktorom nájdete hlavne oblečenie, ale aj hračky, potraviny, dekorácie a produkty do domácnosti . Pre zalistovanie produktov do ponuky musí váš tovar spĺňať aspoň jedno z nasledujúcich desiatich kritérií.

Kritériá Avocadostore.de. Zdroj: https://www.avocadostore.de/criteria

Podľa služby Similar Web stránky Avocadostore navštívi cez milión užívateľov mesačne. Ak teda váš tovar zodpovedá sortimentu a spĺňa uvedené kritériá, zvážte vstup na tento marketplace, kde určite narazíte na vašu cieľovky.

 

Nepredávate zatiaľ v zahraničí? Ak na správu inzercie na porovnávačoch používate Mergado, vaše formáty, ktoré už používate, ľahko prevediete na tie, ktoré potrebujete pre expanziu. Prvých 30 dní jeho používanie máte zadarmo.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Inzerujte na Árukereső.hu, najväčšom maďarskom porovnávači

Dobyli ste úspešne s vašim e-shopom susedné trhy a rozmýšľate, kam ďalej? O maďarskej e-commerce sa už niekoľko rokov hovorí, že je jedným z najideálnejších cieľov pre expandujúce e-shopy. A kde inde v Maďarsku začať inzerovať, než na najväčšom miestnom porovnávači Árukereső.

 

12.01.2021
Veľký prehľad slovenskej e-commerce v roku 2020

Slovenský online trh si vytvoril v posledných rokoch silné miesto na mape európskej e-commerce. Cieľom zahraničných obchodníkov je vďaka nízkym nákladom na správu e-shopu a rýchlemu tempu rastu, ktoré medziročne stúplo na 16%. Využite jeho potenciál a naštartujte podnikanie na Slovensku.

25.11.2020
Ako expandovať do Chorvátska v roku 2020

Je váš e-shop úspešný na domácej e-commerce aj na susedných trhoch? Ak zvažujete kam ďalej expandovať, vydajte sa do Chorvátska. Je to jedna z najideálnejších krajín pre expanziu v južnej Európe.

30.10.2020

Pridať nový komentár