Ak sa v e‑commerce svete už chvíľu pohybujete, viete, že vytvorenie e‑shopu nestačí. Jedným zo základných krokov je rozšírenie obchodných sietí o cenové porovnávače. Ak predávate v Poľsku, využitie Ceneo.pl je takmer nutnosť. Pozrime sa, aké má tento najvýznamnejší poľský porovnávač požiadavky.
Ako inzerovať na Ceneo.pl
V článku S Mergadom do zahraničia: Poľsko #1 sme si povedali, že Poliaci najradšej nakupujú na Allegro. Jednotkou medzi porovnávačmi a teda ďalšou dôležitou platformou, vďaka ktorej oslovíte nových zákazníkov, je Ceneo.pl.
Ceneo umožňuje porovnať ponuky produktov z viac ako 18 tisíc poľských e‑shopov. Jeho užívatelia môžu porovnávať ceny takmer 25 miliónov produktov, čo je 15 až 20 % celého e‑commerce. Ceneo funguje rovnako ako vám známe porovnávače: na produktovej karte radí obchody podľa „najlepšieho“ — radí ich po porovnaní hodnôt CPC jednotlivých ponúk, hodnotenie zákazníkov a ceny produktov. Aby ste sa dostali do týchto predných priečok, musíte podľa Adama Funioka ua preklik platiť od 0.27zł. V predvianočnej sezóne Ceneo zdražuje cenu preklik v priemere o 10 – 20 % základu. Základným biddingom sa teda na predné pozície nedostanete – aby sa v boxe „wybrane oferty“ zobrazil váš tovar, je potrebné zainvestovať do nákladnejšieho biddingu. Od 6. januára 2019 Ceneo ceny za CPC zvýši: v období január – október sa CPC zdvihne o 7 % a vo vianočnej sezóne o 9 %.
Zaufane Opinie
Aby bolo možné poskytnúť názory zákazníkov na kvalitu prebehnutých nákupov, spustilo Ceneo v roku 2009 program Zaufane Opinie. Ide o hodnotenie e‑shopov, ktorým Ceneo odporúča obchody, ktoré majú najvyššiu mieru dôvery zákazníkov (v SR na tomto princípe funguje Overené zákazníkmi Heureky). Nezabudnite, že klienti zdieľajú pozitívne i negatívne skúsenosti. Poskytuje im preto všetko, čo k nákupu potrebujú a aktuálnosť všetkých zasielaných informácií starostlivo dodržuje. Toho docielite pomocou správne vyplnených elementov vo vašom dátovom feede.