Sprehľadnite GA štatistiky multi-menového e‑shopu na PrestaShope s currencyCode

Článok bol publikovaný 11. 08. 2020
| 3 minúty čítania

Aj keď váš e‑shop na PrestaShope podporuje možnosť platby v rôznych menách, štatistiky o objednávkach v Google Analytics sa vám zobrazujú iba na jednu menu a preto sú skreslené. Ako teda zariadiť, aby poskytovali čo najsprávnejšie informácie? Používajte currencyCode. Ukážeme vám, ako na to. 

Prevádzkovanie e‑shopu na PrestaShope je bezplatné

PrestaShop je open source riešenie pre e‑shopy preverené tisícovkami užívateľov z 160 krajín sveta. E‑shopari nemusia zasahovať do kódu jadra ani šablón. V jeho administrácii si efektívne nastavia všetko od URL adries až po jednotlivé štítky a ďalšie detaily. Má tiež veľa modulov (niektoré sú zdarma, iné platené), ktoré stačí nainštalovať a rovno využívať, takže ušetríte veľa času s vývojom a testovaním. PrestaShop je rýchly, nevyžaduje preto drahý web hosting.

Ako fungujú Google Analytics

Google Analytics je nástroj, ktorým zanalyzujete návštevnosť webu a vyhodnotíte tak jeho úspešnosť. Aby ste zistili užitočné informácie o návštevníkoch vašich stránok, musíte do ich zdrojového kódu vložiť tzv. tracker (Mergado Pack túto funkciu vie automaticky, takže vám ušetrí čas). Pomocou tohto javascriptového kódu, ktorý si užívateľ načíta spoločne s obsahom vášho webu, Google Analytics pozbiera informácie o zobrazenej stránke a užívateľovi. Tie potom spracuje do ucelených návštev a zobrazí vám ich ako štatistiky v prehľadoch.

Akú rolu má currencyCode

Väčšina dostupných riešení pre implementáciu Google Analytics do e‑shopu odosiela dáta o objednávke vrátane currencyCode. Ak nebudete používať riešenie odosielania currencyCode, GA nepozná, v akej mene bola objednávka vytvorená. Zobrazí ju preto v základnej mene, ktorú ste v GA nastavili.

Príklad

V e‑shope podporujete platbu v CZK a EUR. Zákazník vytvorí objednávku za 400 EUR. Ak GA script nepošle údaj currencyCode, GA zobrazí hodnotu transakcie ako 400 CZK, pretože má nastavenú menu pre zobrazenie CZK.

Pri oboch objednávkach sa jednalo o rovnaký produkt s rovnakou cenou. Tento pomerne značný rozdiel v prepočítanej cene z CZK na EUR je spôsobený neaktuálnym kurzom v PrestaShope. Preto je na e‑shope nutné pravidelne aktualizovať smenný kurz. Pre tieto potreby tiež môžete nastaviť automatickú aktualizáciu z PrestaShop servrov. Rozdiely v kurzoch môžu aj cez to zostať, pretože Google a PrestaShop môžu mať iný zdroj pre aktualizáciu smenných kurzov. Údaje o skutočnom predaji sa budú stále ľahko líšiť oproti informáciám v GA. Tento rozdiel však bude výrazne nižší, ak si aktuálnosť jednotlivých kurzov postrážite.

V prípade sťahovania štatistík o objednávkach sa nám nepodarilo zistiť, odkiaľ presne Google Analytics smenné kurzy berie. Predpokladáme, že využíva rovnakú službu ako napríklad pre prevod mien vo vyhľadávaní.

Chcete si starosti s prevádzkovaním e‑shopu uľahčiť? Využívajte Mergado Pack pre PrestaShop. Jeho funkcia pre meranie elektronického obchodu pomocou GA odosiela currencyCode automaticky. Stačí ju len aktivovať. Na výber máte z klasického merania, merania elektronického obchodu a rozšíreného elektronického obchodu.

To je všetko. Nedávno sme sa pozreli na nastavenie DPH vo WooCommerce. A v sérii článkov, ktoré vám poradia, ako čo najlepšie prispôsobiť obchod na e‑shopových platformách, budeme zase čoskoro pokračovať.

Mohlo by vás zaujímať:

Autor / Lukáš Horák / 11. 08. 2020

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.

Štítky: Mergado Pack

Pridať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.