Sprehľadnite GA štatistiky multi-menového e-shopu na PrestaShope s currencyCode

Aj keď váš e-shop na PrestaShope podporuje možnosť platby v rôznych menách, štatistiky o objednávkach v Google Analytics sa vám zobrazujú iba na jednu menu a preto sú skreslené. Ako teda zariadiť, aby poskytovali čo najsprávnejšie informácie? Používajte currencyCode. Ukážeme vám, ako na to.    

Prevádzkovanie e-shopu na PrestaShope je bezplatné

PrestaShop je open source riešenie pre e-shopy preverené tisícovkami užívateľov z 160 krajín sveta. E-shopari nemusia zasahovať do kódu jadra ani šablón. V jeho administrácii si efektívne nastavia všetko od URL adries až po jednotlivé štítky a ďalšie detaily. Má tiež veľa modulov (niektoré sú zdarma, iné platené), ktoré stačí nainštalovať a rovno využívať, takže ušetríte veľa času s vývojom a testovaním. PrestaShop je rýchly, nevyžaduje preto drahý web hosting.

Ako fungujú Google Analytics

Google Analytics je nástroj, ktorým zanalyzujete návštevnosť webu a vyhodnotíte tak jeho úspešnosť. Aby ste zistili užitočné informácie o návštevníkoch vašich stránok, musíte do ich zdrojového kódu vložiť tzv. tracker (Mergado Pack túto funkciu vie automaticky, takže vám ušetrí čas). Pomocou tohto javascriptového kódu, ktorý si užívateľ načíta spoločne s obsahom vášho webu, Google Analytics pozbiera informácie o zobrazenej stránke a užívateľovi. Tie potom spracuje do ucelených návštev a zobrazí vám ich ako štatistiky v prehľadoch.

Akú rolu má currencyCode

Väčšina dostupných riešení pre implementáciu Google Analytics do e-shopu odosiela dáta o objednávke vrátane currencyCode. Ak nebudete používať riešenie odosielania currencyCode, GA nepozná, v akej mene bola objednávka vytvorená. Zobrazí ju preto v základnej mene, ktorú ste v GA nastavili.

Nastavenie prehľadu elektronického obchodu a meny v Google Analytics. Zdroj: Google Analytics

Príklad

V e-shope podporujete platbu v CZK a EUR. Zákazník vytvorí objednávku za 400 EUR. Ak GA script nepošle údaj currencyCode, GA zobrazí hodnotu transakcie ako 400 CZK, pretože má nastavenú menu pre zobrazenie CZK.

Prehľad objednávok v dvoch menách v PrestaShope.
Prehľad transakcií v Google Analytics. Transakcia č. 20 prepočítaná do EUR.

Pri oboch objednávkach sa jednalo o rovnaký produkt s rovnakou cenou. Tento pomerne značný rozdiel v prepočítanej cene z CZK na EUR je spôsobený neaktuálnym kurzom v PrestaShope. Preto je na e-shope nutné pravidelne aktualizovať smenný kurz. Pre tieto potreby tiež môžete nastaviť automatickú aktualizáciu z PrestaShop servrov. Rozdiely v kurzoch môžu aj cez to zostať, pretože Google a PrestaShop môžu mať iný zdroj pre aktualizáciu smenných kurzov. Údaje o skutočnom predaji sa budú stále ľahko líšiť oproti informáciám v GA. Tento rozdiel však bude výrazne nižší, ak si aktuálnosť jednotlivých kurzov postrážite.

V prípade sťahovania štatistík o objednávkach sa nám nepodarilo zistiť, odkiaľ presne Google Analytics smenné kurzy berie. Predpokladáme, že využíva rovnakú službu ako napríklad pre prevod mien vo vyhľadávaní.

Náhľad kurzu českej koruny na Google. Zdroj: google.com

Chcete si starosti s prevádzkovaním e-shopu uľahčiť? Využívajte Mergado Pack pre PrestaShop. Jeho funkcia pre meranie elektronického obchodu pomocou GA odosiela currencyCode automaticky. Stačí ju len aktivovať. Na výber máte z klasického merania, merania elektronického obchodu a rozšíreného elektronického obchodu.

 

To je všetko. Nedávno sme sa pozreli na nastavenie DPH vo WooCommerce. A v sérii článkov, ktoré vám poradia, ako čo najlepšie prispôsobiť obchod na e-shopových platformách, budeme zase čoskoro pokračovať.

Mohlo by vás zaujímať:

 

Zbierajte zákaznícke recenzie Google na vašom PrestaShop alebo WooCommerce e-shope

Zákaznícke recenzie Google sú cenným zdrojom informácií a ďalšou možnosťou, ako zviditeľniť e-shop a produkty. Implementujte ich pre váš obchod na platformách PrestaShop alebo WooCommerce. Zvýšite tým jeho dôveryhodnosť.

30.03.2021
Poraďte si ľahko s implementáciou Biano Pixelu. Na pomoc prichádza Mergado Pack

Smerujete s vašim e-shopom na porovnávač Biano? Pri nastavení propagácie určite neprehliadnite remarketingový nástroj Biano Pixel, ktorý dokáže posunúť produkty na predné pozície. Lepšie výsledky však docielite len so správnou implementáciou. Využite asistenciu bezplatného nástroja Mergado Pack a jeho praktických videonávodov.

18.02.2021
Zviditeľnite produkty v akcii na Google Nákupoch a v dynamickom remarketingu

Premýšľate nad tým, ako efektívne dostať zľavnený tovar pred oči nakupujúcich? Na Google Nákupoch a v dynamickom remarketingu zobrazujú ceny v akcii zľavové štítky. V tomto článku vám prinášame návod, ako v popise produktu zobraziť aktuálnu cenu spoločne s preškrtnutou pôvodnou cenou.

10.12.2020

Pridať nový komentár