allegro clanok mergado

Aké sú výhody a nevýhody predaja na Allegre, čo potrebujete na predaj a má vôbec cenu na tomto trhovisku predávať? V tomto článku sa detailne pozrieme na všetko, čo by ste mali vedieť o poľskom gigante, ktorý pomaly začína dobývať aj českú e‑commerce.

Marketplaces sú téma, ktorá neprestáva rezonovať e‑commerce svetom. A to oprávnene. Celosvetovo sa na online trhoviskách uskutoční viac ako 35 % všetkých online nákupov, Európania na nich nakupujú dokonca v polovici prípadov. Od roku 2007 došlo k rozšíreniu marketplaces celosvetovo o 500 % a do roku 2027 by mali tvoriť takmer 60 % online predajov. Ako v tejto bilancii stojí Allegro?

Allegro nie je na svetovej e‑commerce scéne žiadnym nováčikom. Má za sebou 20-ročnú históriu, vďaka ktorej si v Poľsku vydobylo dominantnú pozíciu s 50% podielom na celej e‑commerce. To z neho robí hneď po Amazone a Ebayi 3. najväčšie marketplace v Európe a 23. na svete. Vidieť to je aj na návštevnosti. Trhovisko mesačne dosahuje celkovo až 200 miliónov návštev a v Česku potom cca 13 miliónov návštev.

allegro graf srovnání marketplaces

Ako si vedie Allegro v Česku

Allegro spustilo  v máji 2023 českú doménu Allegro.cz. Do konca roka sa mu podarilo predať tovar o celkovej hodnote 3,9 miliardy korún, čím sa zaradilo medzi vôbec najväčšieho e‑commerce hráča v krajine.

Zaujímavé čísla o Allegro v Česku

  • Priemerná hodnota objednávky v roku 2023 bola 2 445 Kč.
  • Počet aktívnych kupujúcich na Allegro sa podarilo medzikvartálne zdvojnásobiť na 1,6 milióna vďaka zďaleka najširšej ponuke produktov na trhu.
  • Do decembra 2023 Allegro dosiahlo viac ako 90% spontánneho povedomia o značke. Stalo sa tiež jedným z najnavštevovanejších e‑commerce webov a jednou z najsťahovanejších aplikácií v Česku.
  • Úplne prvým tovarom predaným cez Allegro.cz bola síce akčná figúrka z populárnej komiksovej série, ale podľa údajov Allegra z augusta minulého roku preskúmavajú českí spotrebitelia najviac kategóriu Dom a záhrada.

Zaujíma vás, na ktorých ďalších kanáloch má cenu predávať alebo do akej krajiny sa oplatí expandovať? Prečítajte si našu podrobnú analýzu a porovnanie najväčších európskych e‑commerce platforiem v článku 21 marketplaces a porovnávačov, kde v roku 2024 nájsť nových zákazníkov.
 

Oplatí sa predávať na Allegro?

Vyskúšať Allegro sa nemusíte báť — za vytvorenie účtu predajcu nič neplatíte. Okrem toho ale Allegro ponúka ďalšie výhody ako napríklad:

  • Nižšie vstupné náklady: nepotrebujete vlastný e‑shop
  • Istota dôveryhodnosti a spoľahlivosti: v Poľsku si 87 % obyvateľov spája slovo e‑commerce so značkou Allegro
  • Veľká a rozmanitá zákaznícka základňa: budete mať prístup k viac ako 22 miliónom zákazníkov
  • Šanca preniknúť na medzinárodný trh: Allegro doručuje do 24 krajín EÚ, lokalizované weby má pre Poľsko, Českú republika a Slovensko
  • Propagácia: máte k dispozícii jednoduchý marketing priamo v platforme marketplace

Allegro síce nemá žiadne povinné mesačné poplatky, ale aby ste medzi všetkými tými konkurentmi boli vidieť, s nejakou tou investíciou radšej počítajte. Ponúka tzv. platené predplatné za 245 Kč, 995 Kč a 15 000 Kč, s ktorým získate možnosť využívať analytiku či pridať svoje logo k ponukám.

  • poplatky: 0 Kč; avšak možnosť predplatného s prístupom k rozšíreným funkciám
  • provízia: 2 – 17 % podľa kategórií, podrobnejšie tu
  • napojenie: manuálne, API; momentálne nie je možné na Allegro.cz listovať pomocou XML feedu priamo, využiť však môžete napr. aplikáciu Mergado Marketplaces.

Ako funguje predaj na Allegre?

Určite odporúčame využiť uvítací program. Vďaka nemu budete prvých 180 dní predávať bez provízie a získate balíček výhod v hodnote 150 000 Kč. Môžete si však tiež vybrať jedno z platených predplatných a využívať tak veľké množstvo nástrojov Allegra na podporu svojho predaja.

Po skončení platnosti uvítacieho balíčka je provízia z predaja cez Allegro.cz určená ich cenníkom. Výšku vašich nákladov na predaj si ľahko vypočítate pomocou kalkulačky poplatkov. Provízia z predaja sa odvíja od kategórie, ale väčšinou sa pohybuje v rozmedzí 2 – 17 %. Vo výnimočných prípadoch zaplatíte poplatok za zalistovanie, ale to sa týka iba niekoľkých kategórií alebo pri hodnote produktu nad 75 tisíc korún.

Čo je Allegro Smart! 

Zákazníci Allegra môžu využiť Allegro vernostný program Smart!, ktorého súčasťou je bezplatné doručenie a vrátenie tovaru. Predajcom, ktorí majú označené ponuky odznakom Smart!, rastie predaj päťkrát rýchlejšie ako predajcom, ktorí ho nemajú.

Ako získať takýto odznak? Vašim ponukám bude priradený automaticky, ak:

  • máte na svojom účte úroveň kvality predaja vyššiu ako neutrálna alebo aspoň neutrálna
  • vo svojich ponukách poskytujete aspoň 1 spôsob doručenia na adresu a aspoň 1 spôsob doručenia na výdajné miesto alebo do výdajného boxu (navyše by jeden z vami poskytnutých spôsobov mal byť splatný vopred)
  • vo svojich ponukách uvádzate českú alebo poľskú adresu pre vrátenie
  • v záložke nastavenia doručenia máte nastavený správny rozsah cien pre spôsoby doručenia, ktoré využívate

Kompletný návod na spustenie úspešnej inzercie na Allegro nájdete v článku Ako nahrať produkty do Allegro.cz a vytvoriť kampaň

Chystáte sa s Allegrom expandovať do zahraničia? Preložte si feed

S aplikáciou Mergado Translate si preložíte svoj feed do jazyka krajiny, v ktorej chcete predávať. Automaticky a bez nutnosti prekladateľa.

Ako sa napojiť na Allegro

S aplikáciou Mergado Marketplaces vystavíte ponuky na Allegre ľahko a rýchlo. Všetko, čo k tomu potrebujete, je overený firemný účet na Allegre, produktový feed v Mergado Editore s GTIN kódmi a Mall či Heureka dostupný feed. Aplikáciu si môžete v rámci skúšobnej doby vyskúšať na 30 dní úplne zadarmo, stačí si ju aktivovať v našom Mergado Store.

Chcete sa o predaji na Allegro a aplikácii Mergado Marketplaces dozvedieť viac? Sledujte termíny nášho školeniaZačnite predávať na Allegre s aplikáciou Mergado Marketplaces” a neváhajte sa prihlásiť.

Veronika Kusalíková

Copywriterka a obsahová špecialistka Veronika má pod palcom anglicky hovoriaci trh. Slová o MERGADU i novinky zo sveta e‑commerce šíri a prekladá na blogu alebo sociálnych sieťach. Keď práve neťuká do klávesnice, spoznáva rôzne časti Európy, pletie si sveter alebo hľadá poklady v bazároch.