Náštevnosť českých cenových porovnávačov za druhý polrok 2015

Návštevnosť a ich monitoring

V článku o návštevnosti slovenských cen.porovnávačov sme použili monitor návštev AIMmonitor. V českom prehľade sme použili NetMonitor, ktorý používa rovnakú metodiku merania prístupu k webovým stránkam - gemiusTraffic.

To čo nás však nepotešilo, je to, že po zadaní webovej adresy NetMonitor zobrazuje dáta len od dátumu 1.5.2015. Napriek tomu, že uvádza nasledovné: „V datech za květen 2015 a starších (tedy datech podle staré metodiky – bez multiplatformního rozlišení) jsou jednotlivé metriky zobrazeny pouze v pohledu „Dohromady“ – souhrnně za všechny platformy.“

Opak je ale pravdou a ani v súhrnnom prehľade sa nezobrazujú dáta pred prvým májom 2015. Preto teda návštevnosť len za druhý polrok, avšak zvyšnú časť polroka si aspoň odhadneme podľa priemerenej mesačnej návštevnosti.

Porovnávače Glami.cz, Srovname.cz, ShopAlike.cz nie sú NetMonitorom auditované a vzľadom k tomu, sme do tabuľky zaradili aj tzv. Alexa rank jednotlivých webov k 31.12.2015.

Alexa rank českých cenových porovnávačov

Jednička je stále jasná

Z čísel a grafu je jasné. že cenovým porovnávačom v Česku stále jasne vládne Heureka.cz. Keď sa pozrieme na počet návštev tak v roku 2015 dosiahla za 8 mesiacov zhruba 77% návštevnosti toho minulého. Ak teda pri dopočítaní prvých 4 mesiacov, zohľadníme priemernú návštevu Heureky približne 13mil. návštev za mesiac, vyjde nám číslo 52mil + zvyšných cca 132 a to nám dáva približne 184mil. návštev ročne. Teda zhruba 7% nárast.

Porovnávače Návštevy (NetMonitor) Odhadovaný rozdiel Alexa rank (k 31.12.2015)
2014 Od 01.05.2015
heureka.cz 171 966 267 132 531 647  +7% 1 958
zbozi.cz 97 882 888 61 549 484 -7% 5 663
glami.cz - - - 30 308
hledejceny.cz 6 235 827 4 015 702 -7% 71 836
srovname.cz - - - 118 516
shopalike.cz - - - 129 276
hyperzbozi.cz 2 224 184 803 031 -46% 365 037
cenovyradce.cz - - - 1 102 699
monitor.cz - - - 1 142 934

Dvojka od Seznamu

Najväčší konkurentom Heureky je samozrejme Zboží.cz od Seznamu. Tí mali na na jeseň prísť s novou špecifikáciou XML feedu no bohužiaľ dodnes sa úplne nepodarilo prejsť na tento nový formát. Rovnakou metódou ako vyššie skúsime dopočítať aj návštevnosť Zboži.cz v roku 2015 a vypočítať hrubý odhadovaný rozdiel.

Ak vezmeme v úvahu približnú priemernú mesačnú návštevnosť Zboži v roku 2015 hodnotu 7,5mil. návštev, za 4 mesiace je to 30mil. +  61mil. vo zvyšnej časti roka. To nám dáva 91mil. návštev. Ako vravím je tu hrubý odhad, ale môžme sa domnievať, že zboží v roku 2015, čo sa návštevnosti týka, nerástlo, skôr mierne kleslo.

Ostatné porovnávače

Aj keď Glami.cz, nie je možné monitorovať pomocou NetMonitoru, jeho pozícia je akoby v strede medzi TOP2 a zvyšnými porovnávačmi. V podstate je jasnou trojkou na českom trhu. Viac než slušné na tak mladý projekt, za ktorým stojí Tomáš Hodboď. Gratulácia.

HledejCeny, Srovname a ShopAlike.cz. Zvyšné tri porovnávače na ktorých sa ešte oplatí inzerovať v rámci ČR. Pripomíname, že inzercia nemusí byť vhodná pre všetky segmenty, napriek tomu odporúčame vyskúšať.

Záver

Odhadovaný medziročný vývoj môžete vidieť v tabuľke. Tým sa v podstate znovu ukazuje, že tendencie nárastu návštevnosti má iba Heureka. Zboží sa drží na tom istom a menším vyhľadávačom (okrem Glami.cz) návštevnosť klesá.

 

Pridať nový komentár