2 dôvody, prečo začať s prípravami e-shopu na Vianoce hneď!

1) Príprava marketingových akcií trvá dlho 

Len si to spočítajte.

  • Dnes začnem vymýšľať marketingové akcie na Vianočnú sezónu. Zistím, čo pripravujú dodávatelia, skonzultujem všetko so šéfom a s kolegami. Keď budem veľmi rýchly, tak si všetko ujasním za týždeň až dva.
  • Ak budem potrebovať niečo na e-shope vylepšiť, skontaktujem dodávateľa e-shopu. Dohadovanie o tom, ako to má vyzerať, handrkovanie o cene, programovanie, nachádzanie chýb a ich oprava, nachádzanie ďalších chýb... Hotoví môžeme byť najskôr za mesiac, pravdepodobne ale až za šesť týždňov. A to v prípade, že sa na dodávateľa e-shopu obrátim medzi prvými a nepredbehnú ma náhodou jeho ďalší zákazníci. A to už je koniec septembra!
  • Zaškoliť kolegov, naskladniť nový tovar, zadať prácu marketingovej agentúre... postupný rast tržieb by pritom mohol nastať na prelome septembra a októbra. Dokonca ani s vypätím všetkých síl to nie je možné stihnúť. 

2) Vyhľadávače tovaru budú zahltené

Všetky veľké vyhľadávače tovaru na Slovensku v určitej miere využívajú pri párovaní ponúk e-shopov ľudskú prácu. A tak sa pravidelne stáva, že akonáhle e-shopy napr. do Heureky nahrnú pred Vianocami tisícky nových položiek svojho tovaru, zavalia ich administrátorov tak, že veľké množstvo tovaru nebude spárované i za niekoľko týždňov. A vďaka tomu nebude na vyhľadávači váš tovar viditeľný, čo môže byť pred Vianocami mimoriadne citeľné.

Je teda výhodné začať s vianočnými prípravami čo najskôr!

PS.: u nás v Mergade začína Vianočná sezóna tradične pár dní po júnovej nekonferencii. Vďaka tomu môžete už teraz skúšať nové aplikácie Pricing Monitor a Heureka Watchdog, ktoré Vám tento rok na Vianoce pomôžu zarobiť viac než vlani. Vyskúšajte si ich!

Pridať nový komentár