Všetko, čo potrebujete vedieť o spustení e-shopu na WooCommerce: Základné nastavenie

Zvýšte šancu e-shopu ako uspieť medzi konkurenčnými značkami už pri jeho prvom nastavovaní. Pokračovanie tipov na úspešné zapojenie obchodu na WooCommerce vás prevedie prípravou fakturácie, objednávok či e-mailingu. Poďme si ich bližšie predstaviť.

 

Využite všetky možnosti modulu naplno

Napojenie e-shopu na WooCommerce obnáša nielen povinné kroky nastavenia, ale aj rozšírenia, ktoré pri jeho následnej správe ocení každý užívateľ. Prejdite si s našimi tipmi, na čo všetko sa máte zamerať.

 

1. Číslovanie objednávky

WooCommerce modul využíva pri číslovaní objednávky vytvorené ID číslo. Ak však potrebujete pre chod e-shopu vlastný systém, nasaďte naň pluginy. Či už preferujete náhodné priradenie alebo štandardnú sériu čísel, ich bohaté balíky vám umožnia nastaviť akúkoľvek kombináciu. Vyhnite sa však číslovaniu podľa faktúr v prípade, ak nevyužívate ani jeden z pluginov.

Nastavenie číslovania objednávky v module WooCommerce

2. Generovanie faktúr

Pri generovaní faktúr môže e-shopár využiť interné generovanie priamo vo WooCommerce. Nenáročný plugin vytvorí základnú faktúru, s ktorou užívateľ naplno pracuje. Následne však musí raz za mesiac stiahnuť objednávky do externého účetného systému. Druhou možnosťou je napojenie na externý účetný systém, ktorý vám vygeneruje faktúry k objednávkam priamo vo WooCommerce.

 

Ukážka nastavenia faktúry s pluginom PDF Invoices & Packing Slips

3. Informačné e-maily

Základný balík WooCommerce poskytuje aktuálne niekoľko variantov mailingu ku každému stavu objednávky. Nastavenie odosielania mailov môžete ovládať na jednoduchej úrovni - upravovať šablóny či vypnúť ich zaslanie. Nadstavbu predstavujú pluginy, s ktorými si vytvoríte aj vlastný stav či prepojíte e-mail s platobnou bránou.

4. Pole pre IČ a DIČ údaje

Dôležitým krokom je doplnenie poľa pre IČ a DIČ údaje, s ktorými ďalej pracujete pri fakturácii. WooCommerce ich klasicky v module neposkytuje. V ponuke je však množstvo voľných pluginov, napr. od Karolíny Vyskočilovej. Ten vám automaticky doplní údaje z Ares, EU databáz a je kompatibilný aj s pluginom PDF Invoices & Packing Slips.

5. Evidovanie EET

Ak ako e-shop vlastníte aj  kamennú predajňu, prijímate peniaze v hotovosti a zároveň využívate e-shopové riešenie (aktualizácia skladu, jednotná administrácia), musíte využívať systém EET. Rovnako aj pri predaji na dobierku či platbe zákazníka doručovacej spoločnosti v hotovosti. Rozhoduje preto vždy forma, akou získa peniaze samotný obchodník.

6. Doprava

Nevyhnutným krokom pri štartovaní e-shopu je správna voľba spôsobu dopravy. V module WooCommerce si primárne vyberiete medzi vyzdvihnutím na pobočke a doručením poštou. Špecifické pluginy, akými je aj možnosť Česká služba, vám pomôžu s jednoduchou implementáciou Zásielkovne či Českej pošty. Alternatívou sú aj pluginy a konektory, pomocou ktorých sa prenesú objednávky automaticky priamo do systému dopravcu.

Pri nastavení dopravy môže e-shopár využiť aj možnosť zón a tried. Ak distribuujete tovar za hranice Európy alebo váš sortiment obsahuje nadrozmerné produkty, k jednotlivým častiam priradíte unikátne ceny za dopravu.

7. Platba

Modul ponúka pre e-shopárov štyri základné možnosti platby - službou PayPal, šekom, prevodom na účet a hotovosťou po doručení tovaru. Pre rozšírenie, akým je aj platobná brána, využite ponuku pluginov. S ich pomocou navýšite počet platobných metód a zákazníkom tak poskytnete pri nákupe viac alternatív.

 

Využite tipy na nastavenie e-shopu ešte pred jeho spustením a zaujmite zákazníka s bezchybne fungujúcim webom. Vedľa modulu pre WooCommerce podporuje Mergado aj Opencart a Prestashop. Zjednodušte si tak inzerciu aj na týchto platformách a objavte výhody Mergado Packu, ktorý obsahuje užitočné funkcie pre viaceré reklamné systémy.

 

Mohlo by vás zaujímať:

 

Využijte ShopAlike na expanzi do zahraničí

Srovnávač ShopAlike je jedním z velkých hráčů německého online trhu. Jeho služby zaměřené na módu a nábytek využívají nakupující ve 13 evropských zemích. Pokud se svým e-shopem uvažujete nad inzercí zboží právě zde, projděte si, na co všechno se musíte zaměřit.

17.04.2020
Online MergadoFest představil trendy v inzerci na zbožových srovnávačích

Zimní MergadoFest proběhl v upravené online verzi. V předchozích třech týdnech přinesl sérii webinářů, které se zaměřily na důležité novinky v biddingu a image marketingu a představily nové funkce Mergada a jeho modulů. Pusťte si jejich záznamy. Pomohou vám zmodernizovat inzerci vašeho zboží.

15.04.2020

Pridať nový komentár