Zjednodušte si inzerciu na Google Ads pomocou Mergada

V prvním díle článku o používání služby Google Ads jsme si řekli, že jejich pomocí přilákáte více zákazníků a dokážete zaujmout to publikum, které si zvolíte. Dnes si ukážeme, jak na Google Ads pomocí Mergada.

V prvom diele článku o používaní služby Google Ads sme si povedali, že ich pomocou prilákate viac zákazníkov a dokážete zaujať to publikum, ktoré si zvolíte. Dnes si ukážeme, ako na Google Ads pomocou Mergada. Mergado umožňuje tvorbu niekoľko typov Google Ads kampaní. Jeho užívatelia tak môžu svoju inzerciu na Google spravovať pohodlne z jedného miesta. Poďme si založenie jednotlivých kampaní predstaviť.

S Mergadom ľahko vytvoríte niekoľko typov Google Ads kampaní

V spolupráci s Mergadom môžete v Google Ads vytvoriť:

  • DSA kampaň
  • kampaň pre dynamický remarketing
  • produktovú kampaň v Google Nákupoch

DSA kampaň v Google Ads

Dynamické reklamy vo vyhľadávaní k cieleniu reklám využívajú weby svojich užívateľov. Cieli na zákazníkov, ktorých neoslovili kampane využívajúce kľúčové slová. Ak užívateľ na Google vyhľadáva výrazy, ktoré úzko súvisia s názvami, či často používanými slovnými spojeniami na vašom webe, služba Google Ads na ich základe vyberie vstupnú stránku a vygeneruje pre reklamu odpovedajúci nadpis.

Špecifikácia feedu pre DSA

Dáta medzi vašim webom a službou DSA sú prenášané pomocou CSV súborov. Pri výbere informačného kanálu stránok, ktoré budete pri cielení reklám využívať, máte u DSA dve možnosti:

  • URL stránky: cielenie na webovú stránku
  • vlastný štítok: možnosť upravovať cenovú ponuku pre jednotlivé štítky

Postup v Mergade

Aby ste mohli inzerovať pomocou DSA, je potrebné vytvoriť si feed (a to pokojne prevodom z nejakého iného, napr. z Google nákupov alebo z Heureky) v špecifikácii „Google Ads DSA“ a tento feed potom použiť v Google Ads (postup pridania viď. odkazy vyššie).

O tom, ako vytvárať DSA kampane pomocou mergada sme nedávno písali v článku Zacieľte na správnych zákazníkov z Google pomocou Mergada.

Dynamické remarketing v Google Ads

Dynamický remarketing funguje na základe zobrazovania reklamy na konkrétne produkty užívateľom, ktorí si už tento konkrétny tovar na vašom webe pozerali.

Špecifikácie feedu pre dynamický remarketing

Tiež pre dynamický remarketing potrebujete feed v CSV formáte. Všetky povinné, aj odporúčané elementy nájdete v nápovede po rozkliknutí sekcie „Vlastné“.

Postup v Mergade

Pre inzerciu pomocou dynamického remarketingu je opäť potrebné vytvoriť si feed (znovu môžete previesť iný formát) v špecifikácii „Google Ads Dynamic Remarketing“ a tento feed potom použiť v Google Ads (postup pridania viz odkazy vyššie).

Ako využiť Mergado pre tvorbu kampaní dynamického remarketingu sme písali v článku Dynamický remarketing s pomocou Mergada.

Ak potrebujete sprievodcu nastavením feedu, máme pre vás Obrázkový návod ako nastaviť feed z Mergada pre dynamický remarketing v AdWords.

Naši konzultanti pre vás tiež pripravili článok s radami k CSV exportu pre Google AdWords dynamický remarketing.

Produktová kampaň v Nákupoch na Google

Pomocou kampaní v Nákupoch Google môžete propagovať váš tovar, zvýšiť návštevnosť vášho webu, či predajne a prilákať zákazníkov, ktorí u vás naozaj nakúpia. Reklamy v Nákupoch Google užívateľom zobrazujú obrázok a názov produktu, názov predajne a ďalšie informácie. A to ešte predtým, ako vôbec kliknú na vašu reklamu.

Špecifikácie feedu pre produktové kampane v Nákupoch Google

V prípade reklám v Nákupoch Google sa jedná o XML súbor. Špecifikáciu, ako naofmátovať produktové dáta, nájdete na tomto odkaze. Feed v tejto špecifikácii je možné použiť aj pre vytváranie produktových reklám na Facebooku.

Postup v Mergade

Opäť si vytvorte feed, tentokrát v špecifikácii „Google Nákupy“ a tento feed potom použite v Google Merchant Centre. Samotné reklamy sa potom vytvárajú a nastavujú v Google Ads. Postup prepojenia Merchant Centra a Google Ads nájdete v článku Propagujte svoj tovar online pomocou Google Shopping – 1.2. diel.

Google je globálny vyhľadávač číslo jedna. Prevádzkovateľom e‑shopov tak ponúka nespočetne veľa možností, ako sa presadiť. Vyberte si tie najvhodnejšie z jeho služieb, kombinujte ich medzi sebou, testujte a optimalizujte feed pomocou Mergada. Vďaka nemu dokážete prehľadne spravovať inzerciu z jedného miesta online. Chcete poznať fígle, ktoré využívajú odborníci pracujúci s Mergadom? Sledujte naše fórum.

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.