Oslovte viac zákazníkov pomocou Google Ads

Google Ads je služba spoločnosti Google, v ktorej za pomoci základných dôležitých kľúčových slov poskytnete väčší význam vášmu webu vo vyhľadávaní Google. Nie len že tak prilákate viac zákazníkov, s Google Ads zaujmete tiež správne publikum, ktoré môže byť z vášho okolia, či akéhokoľvek kútu sveta.

Prečo využívať Google Ads

Služba Google Ads poskytuje možnosť reklamy vo vyhľadávači Google, jeho Vyhľadávacej, Obsahovej sieti, či partnerských weboch. Reklamu spúšťajú kľúčové slová – to znamená, že sa ľuďom na Google objavujú práve vtedy, keď hľadajú veci, ktoré ponúka váš e-shop. Vaše kampane môžete cieliť rôznym spôsobom (napr. privedenie nových návštevníkov na web, či zvýšenie online predaja) a na rôzne oblasti (štáty, regióny, mestá alebo v konkrétnej vzdialenosti od sídla firmy).

Platíte za výsledky

Prihlásenie do Google Ads je bezplatné. Platby sa účtujú, až keď užívateľ klikne na reklamu a prejde na váš web. Výška rozpočtu je celkom na vás.

Typy kampaní Google Ads

Reklama vo Vyhľadávacej sieti

Reklamy vo Vyhľadávacej sieti Google sú textové reklamy, ktoré sa nachádzajú nad (občas tiež pod) neplatenými výsledkami vyhľadávania a sú označené štítkom „REKLAMA“. Vďaka tomu, že sa spúšťa zadaním kľúčových slov, oslovujete rovno zákazníkov, ktorí majú o vami ponúkaný tovar skutočný záujem. Výsledky týchto kampaní zaznamenáte prakticky hneď.

Ak ponúkate niečo nešpecifické, je potrebné vymyslieť spôsob, ako zákazníka zaujať – s vašou reklamou sa často zobrazí tiež reklama konkurencie. Novinky na trhu (a neznámy tovar obecne) majú veľmi nízku možnosť presadiť sa – pamätajte si: Čo zákazník nepozná, to nehľadá.

Príklad reklamy vo Vyhľadávacej sieti Google. Zdroj: google.sk

Reklama v Obsahovej sieti

Oproti Vyhľadávacej sieti je vám v Obsahovej sieti k dispozícii textová i grafická reklama. Zároveň máte na výber, či sa vaša reklama zobrazuje podľa kľúčových slov, tématického zamerania webu, či konkrétnych URL adries. Vybrať si tiež môžete, či sa reklama užívateľom zobrazí podľa ich záujmu a správania, alebo podľa demografických údajov. Možnosti nastavenia kampaní v Obsahovej sieti Google tak ponúka rozsiahle pokrytie.

Ak ponúkate nový, či špecifický tovar, pomerne ľahko oslovíte aj užívateľa, ktorý vašu firmu nepozná. To najmä vďaka možnostiam grafickej reklamy, ktorá jednoduchšie upúta pozornosť.

Príklad reklamy v Obsahovej sieti Google. Zdroj: google.cz

Reklama v Google Nákupoch

V Českej republike môžu e-shopy využívať možnosti reklamy v Google Nákupoch. Tieto reklamy sa vytvárajú z obrázku, popisu a ceny tovaru – ich potenciál prilákať zákazníka je preto väčší ako pri textovej reklame. Kľúčové slová sa tu nepoužívajú, vďaka tomu máte nižšiu kontrolu nad tým, kedy sa reklama zobrazí.

Aby ste rozbehli kampaň na Google Nákupoch, musíte mať účet Google Merchant Center a kvalitný XML feed, ktorý sa bude generovať podľa požiadavkov Google. Tieto reklamy môžete použiť iba v štátoch, kde fungujú Google Nákupy.

Príklad reklamy v Google Nákupoch. Zdroj: google.cz

Ďalšie typy a podtypy kampaní

Ďalšími možnosťami, ako upútať zákazníkov na Google, sú videokampane a univerzálne kampane propagujúce aplikácie. Tieto nástroje sú veľmi špecifické a používa ich iba málo e-shopov.

Podtypy kampaní

Vo Vyhľadávacej sieti:

  • Dynamické reklamy vo vyhľadávaní
  • Kampane iba pre volanie

V Obsahovej sieti:

  • Remarketing, vrátane dynamického remarketingu
  • Gmail reklamy
  • Múdre obsahové kampane

 

Ak uvažujete nad využívaním ďalšieho online marketingového kanálu, zamyslite sa nad službami Google Ads. Pomocou kampaní vo Vyhľadávacej sieti dokážete získať klientov aj pri nízkom rozpočte. S reklamami v Obsahovej sieti ľahko uspeje zaujímavý a špecifický tovar. Zaujíma vás, ako používať Google Ads pomocou Mergada? To si ukážeme čoskoro v pokračovaní tohto článku.

Pridať nový komentár