Oslovte viac zákazníkov pomocou Google Ads

Google Ads je služba spoločnosti Google, v ktorej za pomoci základných dôležitých kľúčových slov poskytnete väčší význam vášmu webu vo vyhľadávaní Google. Nie len že tak prilákate viac zákazníkov, s Google Ads zaujmete tiež správne publikum, ktoré môže byť z vášho okolia, či akéhokoľvek kútu sveta.

Prečo využívať Google Ads

Služba Google Ads poskytuje možnosť reklamy vo vyhľadávači Google, jeho Vyhľadávacej, Obsahovej sieti, či partnerských weboch. Reklamu spúšťajú kľúčové slová – to znamená, že sa ľuďom na Google objavujú práve vtedy, keď hľadajú veci, ktoré ponúka váš e-shop. Vaše kampane môžete cieliť rôznym spôsobom (napr. privedenie nových návštevníkov na web, či zvýšenie online predaja) a na rôzne oblasti (štáty, regióny, mestá alebo v konkrétnej vzdialenosti od sídla firmy).

Platíte za výsledky

Prihlásenie do Google Ads je bezplatné. Platby sa účtujú, až keď užívateľ klikne na reklamu a prejde na váš web. Výška rozpočtu je celkom na vás.

Typy kampaní Google Ads

Reklama vo Vyhľadávacej sieti

Reklamy vo Vyhľadávacej sieti Google sú textové reklamy, ktoré sa nachádzajú nad (občas tiež pod) neplatenými výsledkami vyhľadávania a sú označené štítkom „REKLAMA“. Vďaka tomu, že sa spúšťa zadaním kľúčových slov, oslovujete rovno zákazníkov, ktorí majú o vami ponúkaný tovar skutočný záujem. Výsledky týchto kampaní zaznamenáte prakticky hneď.

Ak ponúkate niečo nešpecifické, je potrebné vymyslieť spôsob, ako zákazníka zaujať – s vašou reklamou sa často zobrazí tiež reklama konkurencie. Ak je naopak váš tovar veľmi unikátny alebo sa jedná o novinku na trhu, musíte byť pri výbere kľúčových slov kreatívny. Miesto inzercie na názov produktu vyberajte radšej ako kľúčové slová tie všeobecné, ktoré definujú problém, ktorý váš produkt rieši. Aj touto cestou sa k vášmu produktu môžu zákazníci dostať.

Určite sa pre začiatok oplatí testovať väčšie množstvo reklamných zostáv a kľúčových slov. Podľa výsledkov jednotlivých inzerátov sa potom rozhodnete, ktoré reklamy má zmysel nechať bežať a ktoré nie.

Príklad reklamy vo Vyhľadávacej sieti Google. Zdroj: google.sk

Reklama v Obsahovej sieti

Oproti Vyhľadávacej sieti je vám v Obsahovej sieti k dispozícii textová i grafická reklama. Zároveň máte na výber, či sa vaša reklama zobrazuje podľa kľúčových slov, tématického zamerania webu, či konkrétnych URL adries. Vybrať si tiež môžete, či sa reklama užívateľom zobrazí podľa ich záujmu a správania, alebo podľa demografických údajov. Možnosti nastavenia kampaní v Obsahovej sieti Google tak ponúka rozsiahle pokrytie.

Ak ponúkate nový, či špecifický tovar, pomerne ľahko oslovíte aj užívateľa, ktorý vašu firmu nepozná. To najmä vďaka možnostiam grafickej reklamy, ktorá jednoduchšie upúta pozornosť.

Príklad reklamy v Obsahovej sieti Google. Zdroj: google.cz

Reklama v Google Nákupoch

E-shopy môže využívať aj možnosti reklamy v Google Nákupoch. Tieto reklamy sa vytvárajú z obrázku, popisu a ceny tovaru – ich potenciál prilákať zákazníka je preto väčší ako pri textovej reklame. Kľúčové slová sa tu nepoužívajú, vďaka tomu máte nižšiu kontrolu nad tým, kedy sa reklama zobrazí.

Aby ste rozbehli kampaň na Google Nákupoch, musíte mať účet Google Merchant Center a kvalitný XML feed, ktorý sa bude generovať podľa požiadavkov Google. Tieto reklamy môžete použiť iba v štátoch, kde fungujú už aj Google Nákupy.

 

Príklad reklamy v Google Nákupoch. Zdroj: google.cz

Ďalšie typy a podtypy kampaní

Ďalšími možnosťami, ako upútať zákazníkov na Google, sú videokampane a univerzálne kampane propagujúce aplikácie. Tieto nástroje sú veľmi špecifické a používa ich iba málo e-shopov.

Podtypy kampaní

Vo Vyhľadávacej sieti:

  • Dynamické reklamy vo vyhľadávaní
  • Kampane iba pre volanie

V Obsahovej sieti:

  • Remarketing, vrátane dynamického remarketingu
  • Gmail reklamy
  • Múdre obsahové kampane

 

Ak uvažujete nad využívaním ďalšieho online marketingového kanálu, zamyslite sa nad službami Google Ads. Pomocou kampaní vo Vyhľadávacej sieti dokážete získať klientov aj pri nízkom rozpočte. S reklamami v Obsahovej sieti ľahko uspeje zaujímavý a špecifický tovar. Zaujíma vás, ako používať Google Ads pomocou Mergada? Ukážeme vám v pokračovaní tohto článku.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Porovnávače tovaru: Ako predísť najčastejším chybám pri nastavení kampaní?

Inzercia na porovnávačoch sa e-shopom vyplatí a je jedno, či ešte len s podnikaním začínate alebo potrebujete získať nových zákazníkov. Ak chcete predísť často opakovaným chybám pri nastavovaní kampaní, máme pre vás rýchle tipy na mieru ušité pre Heureku, Google Nákupy či GLAMI.

12.10.2021
Video-nápoveda: Ako na rýchlu manuálnu editáciu hodnôt v Mergade?

Manuálne zmeny v Mergade sú užitočnou funkciou pre menšiu skupinu konkrétnych produktov. Ak potrebujete často editovať práve tento typ sortimentu, sledujte ako si jednoducho upravíte dôležité detaily vo feede. Špecialista Luďek Volejník vás vo videu prevedie touto nenápadnou, ale za to všestrannou funkcionalitou.

02.08.2021
Vyriešte skrývanie nevýhodných produktov raz a navždy

Sledujete výkonnosť vášho e-shopu a potrebujete skryť produkty, ktoré sa vám neoplatí inzerovať? V Mergade nájdete na mieru pripravené funkcie, s ktorými upravíte feed na pár klikov. Pozrite sa, ako pracuje so skrývaním sortimentu náš support master Luďek Volejník a dosiahnite, aby bola vaša inzercia vždy zisková.

27.07.2021

Pridať nový komentár