Rozhovor: Viktor Tecl a Honza Kriegel o novinkách na Heureke

Článok bol publikovaný 20. 06. 2017
| 4 minúty čítania
Po prednáške sme ich ešte trochu vyspovedali a prinášame Vám s nimi rozhovor o dianí v Heureke i o ich pohľade na rozdiely medzi Českou a Slovenskou Heurekou.
 
Na svojej prednáške ste hovorili o návodoch k produktom, ktoré sa po novom zobrazujú pri informáciách o tovare. Prečo sa Heureka rozhodla pridať túto službu zákazníkom?
 
Honza: Zo zákazníckej linky a z toho čo zákazníci pýtajú vieme, že produktové návody a špecifiká sú naozaj veľká téma. Veľa ľudí si kúpi foťák, mobil a nechtiac vyhodí leták s návodom alebo im vôbec nepríde, pretože ho e‑shop zabudol pribaliť. Ďalší prípad napríklad je, že zákazník sa potrebuje pozrieť na informáciu k produktu skôr ako ho kúpi. Tak sme sa rozhodli, že je to bude ďalší benefit pre zákazníka. Kde inde by ho mal hľadať ako na Heureke, kde nakupuje a má tu všetky informácie na jednom mieste. 
 
Podľa akého postupu pridávate k produktom návody?
 
Viktor: Začali sme z pohľadu zákazníka s tými najzaujímavejšími produktmi, ktoré v kategóriách hľadajú a postupne ideme ďalej a ďalej. Samozrejme naplniť cez dvadsať miliónov produktov je na dlhší čas. 
 
Honza: Aktuálne máme si myslím okolo 2000 produktov. Na jednu stranu je to naozaj malé percento zo všetkých produktov. Na druhú stranu naozaj poznáme najpredávanejšie a najvyhľadávanejšie produkty a na tie sa zameriavame a chceme ich mať pokryté. Určite nebudeme mať pokryté všetky. Niektoré produkty ani nikdy nebudú mať návod ako cédečká a knihy.
 
Na Heureke ste urobili zmenu v kritériách v zobrazovaní produktov. Podľa čoho sa teraz radia? 
 
Viktor: Kritérium, ktoré je tam po novom a na ktoré dávame väčší dôraz sú reálne predaje. Predtým to bol ukazovateľ prekliku na produkt, ale to úplne nekorešpondovalo. Napríklad to bola novinka, ktorá sa ešte nepredávala, ale zákazníci si ju už prezerali. Produkt sa tak dostal na prvé miesta, ale nedal sa ešte kúpiť. 
 
Honza: Je nutné povedať, že máme detail o produkte, kde sa zobrazujú ponuky jednotlivých e‑shopov a tam zostavá logika rovnaká. Zobrazujeme odporúčané e‑shopy, ktoré si môže zákazník filtrovať od najnižšej po najvyššiu cenu, od najdrahšej alebo len tovar, ktorý je na Heureke v rámci market place. Zmena sa týka len výpisu produktov vo vyhľadávaní, kde je top 1 až top 50 a tam po novom zohľadňujeme algoritmus predaja tovaru. 
 
Viktor: Ešte by som zmienil, že ostávajú 3 pozície, kde e‑shop môže vstupovať organicky, nie iba podľa týchto kritérií ale aj platene.
 
Na slovenskej Heureke pribudla možnosť košík. Plánujete ešte iné zmeny na slovenskej Heureke?
 
Honza: Máme to tak, že sa chceme vždy jedna ku jednej zameriavať na českú aj slovenskú Heureku. Pre službu Overené zákazníkmi chystáme nové dotazníky, ktoré už aktuálne testujeme a po dotestovaní upgrade tejto služby spustíme aj na Slovensku. Inak nejaké veľké produktové zmeny momentálne nechystáme.
 
Aký je podľa vás rozdiel medzi Českou a Slovenskou Heurekou? Väčšinou implementujete nové veci na českej strane a potom až na Slovensko?
 
Honza: Myslím si, že to nie je obecné pravidlo. Napríklad som spomínal, že Heureka košík začala v Česku a až po piatich rokoch na Slovensku. Vyskúšali sme to, zistili sme, že je to úspešný model, tak ho prenášame teraz na Slovensko. Ale naopak prechod na zabezpečovací protokol https sme testovali na menšej slovenskej Heureke, kde bolo menšie riziko chyby, či veľkých výpadkov. Nemôžeme povedať, že by sme obecne mali najskôr Česko a potom Slovensko. Vždy individuálne zvažujeme ako je daná zmena náročná a čo obsahuje. Inak sa snažíme správať sa rovnako k obidvom trhom. 
 
Aké výzvy z vášho pohľadu ešte čakajú na e‑shopy v tomto a v budúcom roku?
 
Honza: Určite GDPR (obecné nariadenie EU o ochrane osobných údajov). Každý e‑shop, ktorý do toho trochu vidí a zaujíma sa, tak musí už teraz mať nastražené uši a nejakým spôsobom sa pripravovať aspoň psychicky. Prakticky sa ešte nedá, keďže legislatíva nie je pripravená. Nevieme presne čo bude obsahovať, ale už teraz vieme, že to budú minimálne zmeny v obchodných podmienkach. Určite prakticky v nejakých boxoch, kde zákazník bude musieť zaškrtnúť rôzne informačné povinnosti. To je jedna veľká zmena na ktorú sa bude musieť pripraviť celý e‑commerce, ak chce ďalej fungovať v rámci Európy. Pretože to nie je len otázka Česka, ale celoeurópskej smernice. 
 
Viktor: Česká e‑commerce vstrebáva zmeny súvisiace s EET, ktoré sa ešte stále nejakým spôsobom usadzujú, ale GDPR má už jasný dátum a to máj 2018. My na to samozrejme budeme reagovať a snažiť sa pohľad e‑shopov, ktoré u nás pôsobia, nejakým spôsobom prenášať na správne fóra. Nejakým spôsobom lobovať, aby naplnenie nebolo až tak striktné. Ono je síce pekné povedať, že je to pre ochranu spotrebiteľa, ale keby to išlo v tej najtvrdšej variante, tak to môže byť naopak pre spotrebiteľov veľmi kontraproduktívne. Môže im to sťažiť to, na čo sú zvyknutí zákazníci v Česku aj na Slovensku. A to rýchly nákup, kvalitný výber a prehľad tovaru na internete. To je vec, ktorej by sme radi predišli. 
 
Ďakujem Vám za rozhovor a tešíme sa na Vás na budúcej Nekonferencii.
Autor / Natália Saganová / 20. 06. 2017

V Mergade začínala Natálka ako copywriterka a preto môžete naraziť na jej staršie články. Teraz ju najčastejšie uvidíte pred hľadáčikom kamery a pod jej rukami vzniká aj každoročný MergadoFest. Šéfka nášho tímu nepohrdne dobrým jedlom a cestovaním, najlepšie dohromady. Je milovníčka jógy, dobrej knihy a tancovania.

Štítky: Rozhovory

Pridať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.