Ako vylepšiť vlastné štítky pomocou praktických tipov 

Lukáš Horák
7. 12. 2021
3 minúty čítania
vlastní štítky ako vylepšit

V dnešnej dobe plnej automatizácií máme napríklad pri kampaniach v Google Nákupoch veľmi obmedzené možnosti optimalizácie. Nie je možné pracovať s vylučovaním nerelevantných vyhľadávacích dotazov alebo používať úpravy ponúk. Prípadová štúdia agentúry [Advisio] radí zamerať sa na maximálnu kvalitu produktových dát.

Prečítajte si prípadovú štúdiu agentúry [Advisio].

Táto prípadová štúdia nadväzuje na článok Ako sprehľadniť kampane v Google Shopping pomocou custom_​label. Prečítajte si, ako v Mergade zoradiť sortiment podľa vašich požiadaviek.

Vyšperkujte XML feed tak, aby obsahoval všetky povinné, ale aj doplnkové informácie. V áčkovej praxi to robíme tak, že pomocou nástroja Mergado jednoducho feedy editujeme bez toho, aby klient musel robiť zmeny na webe. O pár poznatkov na využitie vlastných štítkov sa s vami teraz podelíme.

Doplňte informácie o marži produktu

Pri smart kampaniach v Google Nákupoch sa nastavujú ponuky na základe cieľovej návratnosti investícií [ROAS]. Väčšina e‑shopov má pre rôzne produkty, výrobcov alebo kategórie rôzne marže. Pokiaľ sa hodnoty marže jednotlivých výrobcov líšia, tak si jednoducho nastavte viac kampaní a rozdeľte ich podľa výrobcov.

Ak majú produkty iné marže, ktoré nie sú prepísané v XML feede, vytiahnite dáta napríklad zo svojho CRM systému a pripravte si importný súbor.

Stačí použiť jeden párovací element [napríklad produktové číslo] a tým rozoznať produkty. Potom si vytvorte importný súbor vo formáte csv. a pomocou pravidla Import dátového súboru marže importujte napríklad do vlastného štítku 3. Kampane segmentujte podľa skupín maržovosti.

Pridajte parametre do štítku pre DSA feed

Väčšina ppcčkárov teraz pre dynamické vyhľadávacie kampane využíva feed namiesto zdroja webu. Tento CSV feed si môžete v Mergade ľahko vytvoriť z bežného feedu pre Google Nákupy. Pokiaľ ho už máte, obohaťte si ho o element CUSTOM LABEL. V rámci segmentácie však často potrebujeme pracovať s viacerými informáciami. Do tohto elementu si ich hravo prepište a akurát ich oddeľte bodkočiarkou.

Mrknite na riešenie u nášho klienta, u ktorého využívame filtráciu podľa značky produktu, kategórie a ďalších dôležitých informácií priamo z jeho feedu. Všetky tieto elementy musia byť vyplnené. Toto môžete ošetriť výberom dát s podmienkami, že žiadny z použitých elementov nie je na výstupe prázdny.

Nechajte zažiariť v inzercii top produkty

V Google Analytics exportujte produkty, ktoré sú najvýkonnejšie. Nájdete ich v sekcii Konverzia — Elektronický obchod — Výkon produktu. Označte ich vlastným štítkom pomocou Importu dátového súboru alebo využite výbery dát. Pri tomto variante je však potrebné výber ručne obnovovať na základe aktuálnych výsledkov. Potom stačí aplikovať pravidlo s priradením vlastného štítku s hodnotou napr. TOP. Úplne rovnako si potom môžete urobiť výber dát treba pre štítok na Black Friday.

Odporúčame taktiež využiť aplikáciu Bidding Fox Elements. V nej si pomocou aktivácie elementu BFE_H_POPULARITY doplníte informácie o tom, ktoré produkty sú TOP na Heureke. Tieto údaje si potom môžete prepísať do ďalších XML feedov.

Skroťte štítky raz a navždy 

Pokiaľ štítky nie sú vašou šálkou kávy alebo na ne nemáte čas, obráťte sa na našich [Advisio] špecialistov. Sme áčka v odbore a so všetkým vám radi poradíme. Navyše sa s Mergadom poznáme už dlho a môžeme sa postarať nielen o vaše feedy, ale aj celú správu vášho účtu v Google Nákupoch.

Autormi článku sú špecialisti agentúry Advisio.

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.