Ako sprehľadniť kampane v Google Shopping pomocou custom_label 

Petra Marková
2. 11. 2021
2 minúty čítania
Ako sprehľadniť kampane v Google Shopping pomocou custom_label

Využívate všetky možnosti, ktoré Google Shopping ponúka? Riaďte vaše reklamné kampane ešte efektívnejšie – vďaka elementu custom_​label zoradíte sortiment napríklad podľa sezónnosti tovaru. A to sa počas vianočnej nákupnej horúčky viac než hodí.

Využívate všetky možnosti, ktoré Google Shopping ponúka? Riaďte vaše reklamné kampane ešte efektívnejšie – vďaka elementu custom_​label zoradíte sortiment napríklad podľa sezónnosti tovaru. A to sa počas vianočnej nákupnej horúčky viac než hodí. Poďme sa na toto nastavenie mrknúť, zaberie to len minútku.

Čo je custom_label

Google umožňuje pri každom z produktov vytvoriť až 5 vlastných štítkov. Ako to funguje? V Google feede pridajte k produktu unikátnu informáciu, ktorú ale zákazník nikde neuvidí. Roztriedite tým váš sortiment podľa špecifických atribútov, napríklad podľa PNO, sezónnosti tovaru, marže alebo najpredávanejších produktov. Kampane následne nastavíte s ohľadom na pridané štítky. A to nielen v rámci Google Shopping, ale aj pre Google Ads.

Ako pridáte custom_​label do Mergada?

1. Vytvorte v Mergade nový element s názvom g:custom_label_0.

2. Pomocou pravidla Prepísať ho naplňte požadovanými hodnotami. Štítok môžete naplniť hodnotami zodpovedajúceho elementu z pôvodného feedu alebo na základe pravidiel vytvárať výbery produktov, ktoré potom manuálne naplníte konkrétnymi hodnotami v pravidle Prepísať.

Alternatívne využite pravidlo Import dátového súboru, pomocou ktorého napárujete na konkrétne produkty hodnoty z externého CSV súboru.

Praktické použitie na Google Nákupoch

V prípade inzercie produktov prostredníctvom kampaní Google Ads využijete vlastné štítky k zoskupeniu produktov na účely prehľadov a ponúk.

Atribúty vlastných štítkov sú označené číslami 0 – 4:

  • Vlastný štítok 0 [custom_​label_​0]
  • Vlastný štítok 1 [custom_​label_​1]
  • Vlastný štítok 2 [custom_​label_​2]
  • Vlastný štítok 3 [custom_​label_​3]
  • Vlastný štítok 4 [custom_​label_​4]


Pri každom produkte môžete použiť pre jeden atribút (vlastný štítok 0 [custom_​label_​0]) iba jeden štítok, napríklad „zľava“. Ak chcete pridať viacero štítkov, zvoľte ďalšie atribúty vlastných štítkov.

Príklady a definície

Inšpirujte sa, ako so štítkami na Google Nákupoch pracujú odborníci. Praktické tipy nájdete v prípadovej štúdii agentúry Advisio.

Urobte si prehľad vo svojom sortimente a dosiahnite pomocou jednoduchých úkonov čo najkvalitnejšie výsledky. Ak si neviete rady s ďalším nastavením elementov či pravidiel, využite naše šikovné videonápovedy.


Mohlo by vás zaujímať:

Petra Marková

Slovenský trh a ľubozvučnú slovenčinu má v MERGADE na starosti content špecialistka Petra. Textuje, bloguje, prekladá a s vášňou tvorí obsah na sociálne siete. A keď práve nehľadá tie správne slová, venuje svoj čas bytovej džungli, pečeniu, kaviarňam alebo cestovaniu.