Ako sprehľadniť kampane v Google Shopping pomocou custom_label

Článok uverejnený 02.11.2021

Využívate všetky možnosti, ktoré Google Shopping ponúka? Riaďte vaše reklamné kampane ešte efektívnejšie – vďaka elementu custom_label zoradíte sortiment napríklad podľa sezónnosti tovaru. A to sa počas vianočnej nákupnej horúčky viac než hodí. Poďme sa na toto nastavenie mrknúť, zaberie to len minútku.

Čo je custom_label

Google umožňuje pri každom z produktov vytvoriť až 5 vlastných štítkov. Ako to funguje? V Google feede pridajte k produktu unikátnu informáciu, ktorú ale zákazník nikde neuvidí. Roztriedite tým váš sortiment podľa špecifických atribútov, napríklad podľa PNO, sezónnosti tovaru, marže alebo najpredávanejších produktov. Kampane následne nastavíte s ohľadom na pridané štítky. A to nielen v rámci Google Shopping, ale aj pre Google Ads.

Ako pridáte custom_label do Mergada?

1. Vytvorte v Mergade nový element s názvom g:custom_label_0.

2. Pomocou pravidla Prepísať ho naplňte požadovanými hodnotami. Štítok môžete naplniť hodnotami zodpovedajúceho elementu z pôvodného feedu alebo na základe pravidiel vytvárať výbery produktov, ktoré potom manuálne naplníte konkrétnymi hodnotami v pravidle Prepísať.

Alternatívne využite pravidlo Import dátového súboru, pomocou ktorého napárujete na konkrétne produkty hodnoty z externého CSV súboru.

Praktické použitie na Google Nákupoch

V prípade inzercie produktov prostredníctvom kampaní Google Ads využijete vlastné štítky k zoskupeniu produktov na účely prehľadov a ponúk.

Atribúty vlastných štítkov sú označené číslami 0-4:

  • Vlastný štítok 0 [custom_label_0]
  • Vlastný štítok 1 [custom_label_1]
  • Vlastný štítok 2 [custom_label_2]
  • Vlastný štítok 3 [custom_label_3]
  • Vlastný štítok 4 [custom_label_4]

Pri každom produkte môžete použiť pre jeden atribút (vlastný štítok 0 [custom_label_0]) iba jeden štítok, napríklad „zľava“. Ak chcete pridať viacero štítkov, zvoľte ďalšie atribúty vlastných štítkov.

Príklady a definície

Inšpirujte sa, ako so štítkami na Google Nákupoch pracujú odborníci. Praktické tipy nájdete v prípadovej štúdii agentúry Advisio.

Urobte si prehľad vo svojom sortimente a dosiahnite pomocou jednoduchých úkonov čo najkvalitnejšie výsledky. Ak si neviete rady s ďalším nastavením elementov či pravidiel, využite naše šikovné videonápovedy.

Mohlo by vás zaujímať:

Mergado 2 podporuje formát MALL Marketplace

Aby ste na MALL Marketplace vytvorili funkčnú inzerciu, mali by ste dodržať určité poradie elementov, ktoré vyžaduje. Mergado 2 tento formát podporuje a parametre zobrazuje podľa MALL špecifikácie. Uľahčí vám veľa práce, aj keď časť úkonov musíte stále vykonať ručne.

 

21.06.2022
Video-nápoveda: Ako na rýchlu manuálnu editáciu hodnôt v Mergade?

Manuálne zmeny v Mergade sú užitočnou funkciou pre menšiu skupinu konkrétnych produktov. Ak potrebujete často editovať práve tento typ sortimentu, sledujte ako si jednoducho upravíte dôležité detaily vo feede. Špecialista Luďek Volejník vás vo videu prevedie touto nenápadnou, ale za to všestrannou funkcionalitou.

02.08.2021
Vyriešte skrývanie nevýhodných produktov raz a navždy

Sledujete výkonnosť vášho e-shopu a potrebujete skryť produkty, ktoré sa vám neoplatí inzerovať? V Mergade nájdete na mieru pripravené funkcie, s ktorými upravíte feed na pár klikov. Pozrite sa, ako pracuje so skrývaním sortimentu náš support master Luďek Volejník a dosiahnite, aby bola vaša inzercia vždy zisková.

27.07.2021

Pridať nový komentár