Priama cesta na zahraničné trhy vedie cez medzinárodnú sieť CEEDA

Máte s e-shopom veľké plány za hranicami? Podporte expanziu značky so službami od špecialistov z CEE Digital Aliance. Sieť certifikovaných agentúr vám pomôže s úspešným vstupom na regióny východnej a strednej Európy. Aké ďalšie možnosti prináša členom i klientom? Predstavila nám ich agentúra Effectix.

Zaistite si všetko pre hladkú expanziu

Medzinárodná digitálna aliancia sa zameriava na trhy CEE, kam smeruje aj svoje marketingové služby pre expandujúce e-shopy. Jej súčasťou sú aktuálne odborníci z 12 európskych krajín a české zastúpenie v nej má aj agentúra Effectix. Aké sú ich skúsenosti a výhody v rámci aliancie, nám predstavil technický riaditeľ Radim Kracík.

Čo je hlavnou náplňou aliancie?

CEEDA združuje preverené agentúry, ktoré poznajú svoje domáce trhy a preukázali, že sa dokážu presadiť vo svete online marketingu. Aliancia umožňuje klientom plynulú expanziu na nové trhy a interne zvyšovať kvalitu i efektivitu práce agentúr.

Agentúry sa zároveň dostanú k zaujímavým medzinárodným projektom. Aliancia má svojimi overenými partnermi pokrytý prakticky celý CEE región. Ak chce klient expandovať do konkrétnej krajiny, v jej portfóliu nájde overené domáce agentúry.

Európske pokrytie CEE Digital Alliance. Zdroj: https://ceedigitalalliance.com/

Zistite, ktorý európsky trh je pre vaše podnikanie najvhodnejší. Užitočné informácie nájdete v prehľadných sprievodcoch maďarskou, balkánskou či poľskou e-commerce.

Ako vyzerá spolupráca marketingovej agentúry a CEEDA?

Spolupráca s digitálnou alianciou má dve roviny – biznisovú a vzdelávaciu.

  • V prípade biznisu ide o prácu na klientských projektoch, kedy rôzne agentúry v rôznych krajinách zabezpečujú online marketing na ich domácom trhu. Najlepšie poznajú trh, jeho špecifiká, jazyk i právne prostredie. Vďaka tomu predíde e-shop pri expanzii mnohých chybám.
  • V rámci vzdelávacej spolupráce sa jedná o zdieľanie know-how, postupov a nástrojov. Členovia aliancie sú odborníkmi na marketing a dokážu si tak navzájom predať nesmierne cenné skúsenosti. V dobe pred pandémiou Covid-19 robila CEEDA výmenné pobyty špecialistov.

CEEDA združuje mnoho osobností a myšlienok, ktorými možno obohatiť e-commerce a dať tomu medzinárodný kontext. Ako podporná platforma pre jednotlivé agentúry zorganizovala v roku 2020 niekoľkých zaujímavých webinárov. Jeden z nich viedlo aj Mergado. V online workshope predstavilo svoje funkcie a ukázalo cenné tipy, ako zefektívniť správu inzercie.

Ako sa vaša agentúra stane členom aliancie?

Agentúra musí podať prihlášku a odrezentovať svoje služby. Základným predpokladom je preukázanie odbornosti, otvorený a férový prístup. O prijatí rozhodne hlasovanie všetkých členov CEEDA. Rátajte však aj formalitami ako sú napríklad členské príspevky.

V čom spočívajú služby a asistencia aliancie pri expanzii do zahraničia?

Hlavnú pomoc predstavujú overení partneri aliancie. CEEDA má nastavené aj spôsoby spolupráce, takže odpadá "zosúlaďovacie" obdobie na začiatku projektu. Kľúčová je pri expanzii aj kvalitná znalosť trhu, prostredia i mentality. Digitálna aliancia sa orientuje primárne na väčšie trhy regiónu východnej a strednej Európy, pokryté má aj Grécko a väčšiu časť východoevropského priestoru vďaka agentúre Netpeak.

V CEE Digital Alliance nájdete aj slovenské agentúry Basta Digital a GoUP, ktoré sú zároveň certifikovanými špecialistami Mergada. Využitie ich ako silných partnerov pre expanziu a pomocníkov pri úprave produktových feedov v Mergade.

Čo odporúča Effectix pri expanzii do zahraničia? Aké cesty a kanály využiť?

Pred samotnou expanziou odporúčam za Effectix urobiť najskôr analýzu jednotlivých trhov a podľa nej sa rozhodnúť. Expanziu nemožete robiť tým spôsobom, že roztočíte glóbus a tam, kam pichnete prst, budete expandovať. Dôležité je pripraviť aj logistiku, zazmluvnených partnerov a pripravenú zákaznícku podporu pre danú krajinu. Pred rozbehnutím online marketingu je nutnosťou mať lokalizovaný a dôveryhodný e-shop. Až potom začnú dávať investície do online marketingu zmysel,” radí Radim Kracík.
 
Skladba kanálov sa líši samozrejme klient od klienta. Všeobecne môžeme povedať, že Google Ads (hlavne nákupy) a porovnávače tovaru sú istý základ, social a SEO by mali nadväzovať. Toto sú však až posledné kroky – ak nebudú fungovať tie predchádzajúce, tak sa investície do online marketingu môžu ľahko zmeniť na vyhadzovanie peňazí oknom.“

 

Pred samotnou expanziou nepodceňte stav vašej inzercie, ktorá musí byť v bezchybnej kondícii. S Mergadom ju sami pripravíte pre zahraničných zákazníkov a prispôsobíte pre lokálne porovnávače tovaru.

 

Mohlo by vás zaujímať:

 

Aké zmeny priniesla pandémia na poľskej e-commerce v roku 2020?

73% poľských užívateľov internetu nakupuje online. Podľa tohtoročnej správy IGE ich počet medziročne vzrástol o 11 percent. Pozrite sa, aké ďalšie zmeny sa udiali na poľskom e-commerce trhu za posledný rok a prispôsobte svoje podnikanie trendom i preferenciám nakupujúcich.

02.06.2021
Prilákajte v Maďarsku najsilnejšiu zákaznícku skupinu. Nakupujúci nad 55 rokov

Predávate na maďarskej e-commerce? Alebo sa sem práve chystáte expandovať? Miestny trh aj najväčšie porovnávače Árukereső, Árgép a Olcsóbbat sme si už predstavili. Teraz sa zameriame na najdôležitejšiu skupinu zákazníkov a na to, ako si ich udržať alebo či je lepšie získať nových klientov.

21.04.2021
Expanzia e-shopu pomocou Mergada a UPgates

E-shopy sa stali úplne prirodzenou súčasťou retailového prostredia a v dohľadnej dobe sa na tom nič meniť nebude. Česká republika nemá v počte e-shopov konkurenciu. Napríklad v Maďarsku ich podľa posledných údajov nájdete menej ako 7 tisíc a v porovnaní s ČR je na tom omnoho horšie aj štyridsaťmiliónové Poľsko.

07.04.2021

Pridať nový komentár