Expanzia e-shopu pomocou Mergada a UPgates

E-shopy sa stali úplne prirodzenou súčasťou retailového prostredia a v dohľadnej dobe sa na tom nič meniť nebude. Česká republika nemá v počte e-shopov konkurenciu. Napríklad v Maďarsku ich podľa posledných údajov nájdete menej ako 7 tisíc a v porovnaní s ČR je na tom omnoho horšie aj štyridsaťmiliónové Poľsko.

S tým, ako neustále rastie množstvo minutých peňazí na internete, sa zvyšuje aj celkový počet internetových obchodov.

To, že je Česká republika veľmoc e-shopov, je skvelé pre zákazníkov. Pre prevádzkovateľa online biznisu to ale znamená vysokú konkurenciu. Práve preto sa čoraz viac e-shopárov rozhoduje pre expanziu do zahraničia. Poďme si povedať, ako sa s online biznisom úspešne vydať do zahraničia s prenajímaným internetovým obchodom UPgates a za pomocou Mergada.

Tvorba zahraničnej mutácie e-shopu je so správnym riešením hračka

Povedzme, že to najdôležitejšie rozhodnutie už máte za sebou a viete, do akej krajiny sa vydať. Malo by ísť o výsledok hlbšej analýzy, ktorá vám napovie, ako zahraničný trh vyzerá. Pozrite sa tiež na právne a daňové predpisy.

Spustenie klonu vašich predajných stránok pre zahraničie nemusí byť nijako zložité. To platí predovšetkým v prípade prenájmu e-shopu UPgates. Multijazyčnosť je tu totiž riešená komplexne a ide oveľa ďalej. Spustenie jazykovej mutácie býva spojené s ďalšími špecifikami. Ide predovšetkým o meny, dane či iné spôsoby dopravy. S UPgates je nastavenie všetkých týchto záležitostí hračka.

V prvom rade je samozrejme potrebné zabezpečiť si preklad stránok. S tým vám pomôže profesionál. Naopak vypomstiť by sa mohol strojový preklad. Prekladač síce za svoju prácu nevystaví žiadnu faktúru, avšak aj napriek ich dnešnej vyspelosti je stále možné, že niekde v texte zostane nezmyselná chyba spôsobená zlým prekladom. Preto sa rozhodne oplatí investovať do profesionálneho prekladu, a to aj v prípade slovenčiny a češtiny. Všetci si o sebe myslíme, že jazyk nášho najbližšieho suseda máme v malíčku. Realita je ale taká, že skôr či neskôr narazíte na slovné spojenie, ktoré vám zamotá hlavu.

Čo sa týka systémových hlášok ako napríklad "do košíka", "k objednávke" atď., o tie sa starať nemusíte. Aspoň teda v prípade slovenčiny, češtiny a angličtiny. Preklad je totiž súčasťou administrácie a aktivuje sa pri spustení novej jazykovej mutácie.

U UPgates môžete prevádzkovať jazykovú mutáciu zdarma – je zahrnutá v základnej cene za prenájom. To platí v prípade, keď zahraničný internetový obchod pobeží na doméne nazovbchodu.sk/cz. Nie je to však úplne elegantné riešenie. Zákazníci za hranicami by vás potom mohli brať druhorado. Rovnako tak na vašu jazykovú mutáciu na aliase môžu pozerať vyhľadávací roboti. A to môže mať negatívny vplyv na umiestnenie vášho e-shopu vo výsledkoch vyhľadávania. Preto je lepšie prevádzkovať online obchod na samostatnej doméne. Takéto riešenie stojí 30 EUR mesačne naviac za každú pripojenú doménu.

V administrácii UPgates si potom aktivujete novú menu a priradíte k správnej jazykovej mutácii. Čo sa týka aktuálneho kurzu, ten si môžete buď nastaviť sami, prípadne ho podľa vlastnej potreby aktualizovať, alebo využiť možnosti importu aktuálneho kurzu z Českej národnej banky. Budete mať teda istotu, že ceny v jazykovej mutácii v e-shope budú vždy prepočítané podľa aktuálneho kurzu.

Automatický prepočet môže niekedy zapadnúť tak, že kým korunová cena bude klaských 999 korún, prepočet na euro by bol napríklad 38,31 EUR, čo nevyzerá ako dôveryhodná cena. Preto ponúka administrácia UPgates e-shopu aj možnosť zaokrúhlenia meny, aby zahraničný zákazník videl namiesto zvláštnej čiastky presnejšiu cenu 38 EUR.

Čo všetko riešite osobitne pre každú jazykovú verziu e-shopu, ale zároveň prehľadne v jednej spoločnej administrácii?

1. Produkty a všetko okolo nich

V jednej karte vyriešite produkt pre všetky jazykové verzie. Zvlášť určíte názov, krátky a dlhý popis, ceny a všetka on-page SEO nastavenia.

2. Kategórie, články a ďalší obsah

Rovnaké možnosti ako pri výrobkoch máte aj u ďalšieho obsahu. Od kategórií cez celý obsah redakčného systému vášho e-shopu. Rozdielne môžete mať napríklad aj bannery alebo logo.

3. Marketing a napojenie

Zvlášť môžete riešiť e-mailing pre kontakty z jednotlivých jazykových verzií e-shopu. Zákazníci si ich totiž vždy založia s jazykovou preferenciou podľa toho, na ktorej verzií prebehne objednávka.

Vyriešiť môžete zvlášť napojenie aj na všetky marketingové a analytické nástroje alebo porovnávače a PPC systémy. Meracie a konverzné kódy totiž zadáte pre každý jazyk samostatne. A práve u dátových feedov pre porovnávače prichádza na scénu Mergado. S týmto nástrojom zvládnete inzerciu e-shopu spravovať sami – zrýchlite tým každodenné marketingové úkony a ušetríte náklady za prácu programátorov.

4. Prevádzkovateľ e-shopu, dokumenty a systémové maily

Pri každej jazykovej mutácii e-shopu môžete mať rozdielneho prevádzkovateľa a tiež platobné údaje - číslo účtu a pod.

Rovnako tak si môžete pre každý jazyk definovať potrebné dokumenty ako objednávky, faktúry a ďalšie. Tieto dokumenty potom chodia v automatických systémových e-mailoch ako napríklad "objednávka prijatá". E-maily môžete navyše špecifikovať pre každý jazyk zvlášť.

Cestu do sveta otvárajú porovnávače tovaru

Uspieť v zahraniční nie je jednoduché. Existujú ale kanály, ktoré vám môžu výrazne pomôcť. Poznáme ich všetci, ide o porovnávače tovaru. Tie sú totiž obľúbené aj za hranicami. Ich zvládnutie je bez vhodného nástroja celkom komplikované. Preto odporúčame Mergado, ktoré je pre prítomnosť na zahraničných tovarových porovnávačoch prakticky nevyhnutné.

Vytvoríte s ním prehľadnú inzerciu a dokážete ju automatizovane upravovať. Najprv je však nutné získať svoj produktový feed. Ten si vygenerujete v administrácii e-shopu, kde v sekcii Prepojenie -> Mergado nájdete odkaz na stiahnutie produktového feedu.

V Mergade ho potom jednoducho upravíte pre požadovaný inzertný kanál. Chcete predávať vo Fínsku? Nie je problém. Mergado vám vygeneruje produktový feed vo formáte, ktorému porozumie aj fínsky porovnávač. Cesta sa vám otvorí aj do Nemecka na najväčší miestny porovnávač Idealo, do Rakúska, Maďarska a ďalších desiatok krajín. Mergado si rozumie s viac ako 400 reklamnými systémami naprieč svetom.

Merdago však neslúži iba ako sprostredkovateľ medzi e-shopom a porovnávačom, ale aj k správe dát od dodávateľov. Váš feed môžete jednoducho rozšíriť o dáta z iných nástrojov, napríklad z aplikácie Bidding Fox Elements. S pravidlom import dátového súboru doimportujete napríklad stav zásob na sklade. Mergado umožňuje jednoducho integrovať produktové feedy rôznych dodávateľov a následne ho odosielať do vášho e-shopového riešenia. V prípade potreby môžete taktiež využiť vlastný custom formát feedu.

Všetci vieme, že na internete predávajú hlavne obrázky. Strážiť správne zobrazovanie množstva snímok nie je nič jednoduché. Ak to teda robíte ručne. Automatizáciu práce s produktovými obrázkami umožňuje Feed Image Editor, ktorý si s Mergadem rozumie. Začnite bezplatným auditom obrázkov, ktorý vám v nich pomôže odhaliť medzery.

 

Mergado je skutočne multifunkčný nástroj pre komplexnú prácu s dátami, ktoré sú pre e-shopárov kľúčové. V prípade expanzie do zahraničia je ale dôležitá predovšetkým schopnosť Mergada komunikovať s desiatkami platforiem pre porovnávanie tovaru, ktoré denne navštevujú možno až stovky miliónov ľudí. Tak prečo im neskúsiť ukázať aj váš tovar?

Ceny za Mergado sa líšia podľa počtu produktov na výstupe. Najlacnejší tarif je možné zaobstarať už za 11 EUR mesačne a prvých 30 dní využívate službu zadarmo.

 

Autorom tohto článku je spoločnosť UPgates.

 

Mohlo by nás zaujímať:

Inzerujte na najrýchlejšie rastúcom trhovisku v Nemecku – Kaufland.de

V apríli 2021 sa z online trhoviska Real.de stal Kaufland.de. Do skupiny nemeckých internetových trhovísk sa tým zaradil ďalší gigant s 32 miliónmi návštev mesačne. V aktuálnom release sme do Mergada pridali formát Kaufland.de, vďaka ktorému sa ľahko pripojíte k viac ako siedmim tisícom predajcom na tejto platforme.

20.07.2021
Aké zmeny priniesla pandémia na poľskej e-commerce v roku 2020?

73% poľských užívateľov internetu nakupuje online. Podľa tohtoročnej správy IGE ich počet medziročne vzrástol o 11 percent. Pozrite sa, aké ďalšie zmeny sa udiali na poľskom e-commerce trhu za posledný rok a prispôsobte svoje podnikanie trendom i preferenciám nakupujúcich.

02.06.2021
Prilákajte v Maďarsku najsilnejšiu zákaznícku skupinu. Nakupujúci nad 55 rokov

Predávate na maďarskej e-commerce? Alebo sa sem práve chystáte expandovať? Miestny trh aj najväčšie porovnávače Árukereső, Árgép a Olcsóbbat sme si už predstavili. Teraz sa zameriame na najdôležitejšiu skupinu zákazníkov a na to, ako si ich udržať alebo či je lepšie získať nových klientov.

21.04.2021

Pridať nový komentár