Zviditeľnite produkty v akcii na Google Nákupoch a v dynamickom remarketingu

Lukáš Horák
10. 12. 2020
2 minúty čítania
Zviditeľnite produkty v akcii na Google Nákupoch a v dynamickom remarketingu

Premýšľate nad tým, ako efektívne dostať zľavnený tovar pred oči nakupujúcich? Na Google Nákupoch a v dynamickom remarketingu zobrazujú ceny v akcii zľavové štítky. V tomto článku vám prinášame návod, ako v popise produktu zobraziť aktuálnu cenu spoločne s preškrtnutou pôvodnou cenou.

Premýšľate nad tým, ako efektívne dostať zľavnený tovar pred oči nakupujúcich? Na Google Nákupoch a v dynamickom remarketingu zobrazujú ceny v akcii zľavové štítky. V tomto článku vám prinášame návod, ako v popise produktu zobraziť aktuálnu cenu spoločne s preškrtnutou pôvodnou cenou.

Využite štítok zľava na Google Shopping

Google Shopping ponúka používanie niekoľkých typov štítkov, ktoré vám pomôžu zvýrazniť produkty vo výsledkoch vyhľadávania v rámci Shopping kampaní. Google ich v angličtine pomenoval ako “anotácie” a pre zobrazenie anotácie Zľava musíte mať vo feede pre Google Merchant Center nasledujúce elementy:

  • g:price s pôvodnou cenou produktu
  • g:sale_price s cenou produktu po zľave
  • voliteľne môžete pridať aj element sale_​price_​effective_​date, vďaka ktorému obmedzíte akčnú cenu iba na určité časové rozmedzie (bez tohto elementu sa bude akčná cena zobrazovať tak dlho, dokiaľ bude viditeľná vo feede)

Okrem toho musíte spĺňať niekoľko podmienok:

  • základná cena za posledných 200 dní musí byť účtovaná aspoň v 30 dňoch 
  • základná cena musí byť platná
  • cena v akcii musí byť nižšia ako základná
  • cena zľavy zo základnej ceny nesmie prekročiť 5 až 90 %

Ako štítok Zľava nastavia používatelia Mergado Packu a Mergada

  • Mergado Pack pre PrestaShopWooCommerce vie generovať elementy discount_​price.
  • Tieto elementy sú naplnené slevněnými cenami z e‑shopu.
  • Pokiaľ je v e‑shope vyplnený aj dátum, od kedy do kedy je akčná cena platná, vygeneruje vám aj element sale_​price_​effective_​date.

Príklad nastavenia feedu z Mergado Packu:

<PRICE>13.9</PRICE>

<PRICE_VAT>16.82</PRICE_VAT>

<DISCOUNT_PRICE>11.12</DISCOUNT_PRICE>

<DISCOUNT_PRICE_VAT>13.46</DISCOUNT_PRICE_VAT>

<SALE_PRICE_EFFECTIVE_DATE>2020 – 12-07T00:00:00+0100/2021 – 01-01T00:00:00+0100</SALE_PRICE_EFFECTIVE_DATE>

Ako naplniť hodnoty elementu g: sale_​price v Mergade

1. Vytvorte si dve pravidlá pre naplnenie g:sale_pricesale_​price_​effective_​date.

2. G:sale_price naplňte hodnotami discount_​price_​vat (pretože potrebujete konečnú cenu vrátane dane) a currency.

Poznámka: použitie elementu currency nie je priamo povinné, ak máte v Merchant Centre nastavenú predvolenú menu pre daný zdroj.

3. Rovnakým spôsobom postupujte aj pri napĺňaní elementu sale_​price_​effective_​date.

Takto nastavíte zľavy pre Google Nákupy. Po pregenerovaní a načítaní produktového feedu sa tým u zľavnených produktov v Merchant Centre zobrazia dve ceny.

Mať prepracovaný systém zliav sa oplatí nielen pre sezónne výpredaje. Prilákajte nakupujúcich dobre viditeľným zľavovými štítkami a prinúť ich, aby nakúpili práve u vás. Mergado je navrhnuté tak, aby boli vaše dáta maximálne aktuálne a aby ste mohli automaticky spravovať tisíce položiek naraz. Vyskúšajte ho na prvých 30 dní zadarmo.

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.