Majte štatistické dáta v Mergade vždy po ruke

Jedným z najčastejších problémov, ktoré našim klientom pomáha riešiť Mergado podpora, je nemožnosť dohľadania štatistík exportu. Spísali sme preto pre vás sprievodcu, ktorý vám pomôže nájsť a odstrániť problémy so zobrazením štatistických dát v Mergade.

Jedným z najčastejších problémov, ktoré našim klientom pomáha riešiť Mergado podpora, je nemožnosť dohľadania štatistík exportu. Spísali sme preto pre vás sprievodcu, ktorý vám pomôže nájsť a odstrániť problémy so zobrazením štatistických dát v Mergade.

Štatistiky v Mergade

Mergado dokáže načítať štatistické dáta z Google Analytics. Dáta, ktoré Mergado zobrazuje na niekoľko miestach, zúžitkujete pre kontrolu alebo zváženia ďalších marketingovýh aktivít. Ak sa vám štatistiky preklikov, objednávok a tržieb v Mergade neukazujú, skúste si prejsť následujúce body.

1. Zaznamenané prekliky, konverzie a tržby

Prvým predpokladom je, že za posledných 30 dní máte z konkrétneho cenového porovnávača zaznamenané prekliky, konverzie a tržby v Google Analytics. Kontrolu, či Mergado načíta dáta do jednotlivých exportov, vykonáte týmto spôsobom:

  •   Pozrite sa do Google Analytics.
  •    Zvoľte si výber dát, ktoré chcete prezerať.
  •    Vyhľadajte “Zdroj/​Médium” alebo v menu prejdite na prehľad Akvizícia -> Všetka návštevnosť -> “Zdroj/​ médium”.
  •    V stĺpci “Zdroj/​médium” si vyfiltrujete dáta za obdobie posledných 30 dní.
  • V stĺpci “Zdroj/​ médium” uvidíte názvy jednotlivých zdrojov návštev. Podľa týchto názvov Mergado načíta dáta do jednotlivých exportov, ktoré v Mergade máte vytvorené.

2. Prepojenie Mergada s Google Analytics

Druhým predpokladom je, že budete mať prepojené Mergado s Google Analytics a to s konkrétnym dátovým výberom z GA, na ktorý ste sa pozerali v predchádzajúcom bode. Ako na to:

  • V Mergade prejdite do Vášho e‑shopu (napr. kliknutím na názov e‑shopu v Mergade) a v ňom do aplikácie Keychain.
  • V Keychaine skontrolujte, či máte vytvorené prepojenie na Google Analytics a nezobrazuje sa u tohto spojenia žiadne chybové hlásenie.
  • Dôležité je napojiť Mergado na správny dátový profil vášho e‑shopu. Ak máte v Analytics viac výberov dát, dajte pozor, aby ste zvolili ten správny.

  • Tým máte všetko hotové a Mergado vám počas pár hodín začne zobrazovať štatistiky načítané z Google Analytics.

Ak ani za pár hodín po prepojení Mergada s GA nie sú štatisitky vidieť, prejdite si následujúce body, ktoré môžu pomôcť:

  • Ak máte v Goovle Analytics vlastné názvy pri zdrojoch návštev, nastavte si tie isté názvy v Mergade v menu konkrétneho exportu: Nastavenie  -> Analytika. Po nastavení je potrebné počkať niekoľko hodín, kým sa zmeny prejavia.
  • Ak v Google Analytics nemáte premenované zdroje návštev na vlastné názvy, nič v Mergade v nastavení analytiky nevypĺňajte.
  • Ak v odkazoch nepoužívate UTM parameter medium a tým pádom nemáte v Google Analytics túto informáciu dostupnú, nenastavujte tento parameter ani v Mergade v nastavení analytiky.

Skontrolujte si , či do Mergada idú všetky vaše štatistické dáta. Dajú vám dôležité odpovede na to, akým spôsobom viesť vaše obchodné stratégie. Zaujímajú vás ďalšie možnosti optimalizácie inzercie v Mergade? Prihláste sa na naše školenie.

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.