Napojenie dodávateľských dát môže byť pomerne jednoduchý proces. Zvlášť keď k nemu využijete vhodné automatizované nástroje. V našej firme Rigoro sme pomocou Mergado Editora efektívne rozšírili ponuku českého e‑shopu s pneumatikami o tovar nemeckého dodávateľa.
Na čom sme pracovali:
Zákaznícky e‑shop z Českej republiky, ktorý sa zameriava na predaj traktorových, poľnohospodárskych a nákladných pneumatík, sa rozhodol rozšíriť svoje portfólio o špeciálne typy pneumatík od nového dodávateľa z Nemecka. Požiadavky obchodu boli:
- Automaticky napojiť dodávateľa do systému Pohoda a odtiaľ na e‑shop.
- Obmedziť niektoré nevhodné položky zo sortimentu.
Ako sme postupovali pri napojení dát
1. Vykonali sme analýzu dodávateľských údajov
- Ešte predtým, ako sme napojili dodávateľa, sme potrebovali preveriť, s akými údajmi v Nemecku pracujú.
- V prvej fáze sme sa spojili s dodávateľom a dohodli sme spoločný postup.
- Následne sme museli vyplniť formulár, ktorý nám pomohol zistiť, v akom prevedení a ako budeme sťahovať dáta.
- Najrozumnejšou a najrýchlejšou voľbou bolo posielanie CSV súboru na lokálnu FTP nášho klienta. Takto sme mohli začať pracovať so všetkými dátami a vykonať detailnú analýzu.
- Po preskúmaní CSV sme pochopili, že pred napojením musíme upraviť samotný súbor aj dáta, ktoré obsahoval.
- Hlavné odlišnosti:
- CSV súbor neobsahoval prvý riadok s názvami stĺpcov.
- Názvy produktov boli nemecky.
- Názvy pneumatík, rozmery a priemery boli rozdelené do niekoľkých stĺpcov.
- Výrobcovia pneumatík boli označené ako skratka, nie ako plnohodnotný názov.
- Náklady na sortiment boli v eurách.
- CSV dokument obsahoval množstvo ďalších nepotrebných stĺpcov s internými údajmi dodávateľa.