Ako sme s MERGADOM napojili nového dodávateľa na e‑shop a automatizovane rozšírili sortiment o 25 %
Napojenie dodávateľských dát môže byť pomerne jednoduchý proces. Zvlášť keď k nemu využijete vhodné automatizované nástroje. V našej firme Rigoro sme pomocou MERGADO Editora efektívne rozšírili ponuku českého e‑shopu s pneumatikami o tovar nemeckého dodávateľa.
Na čom sme pracovali:
- Automaticky napojiť dodávateľa do systému Pohoda a odtiaľ na e‑shop.
- Obmedziť niektoré nevhodné položky zo sortimentu.
Ako sme postupovali pri napojení dát
1. Vykonali sme analýzu dodávateľských údajov
- Ešte predtým, ako sme napojili dodávateľa, sme potrebovali preveriť, s akými údajmi v Nemecku pracujú.
- V prvej fáze sme sa spojili s dodávateľom a dohodli sme spoločný postup.
- Následne sme museli vyplniť formulár, ktorý nám pomohol zistiť, v akom prevedení a ako budeme sťahovať dáta.
- Najrozumnejšou a najrýchlejšou voľbou bolo posielanie CSV súboru na lokálnu FTP nášho klienta. Takto sme mohli začať pracovať so všetkými dátami a vykonať detailnú analýzu.
- Po preskúmaní CSV sme pochopili, že pred napojením musíme upraviť samotný súbor aj dáta, ktoré obsahoval.
- Hlavné odlišnosti:
- CSV súbor neobsahoval prvý riadok s názvami stĺpcov.
- Názvy produktov boli nemecky.
- Názvy pneumatík, rozmery a priemery boli rozdelené do niekoľkých stĺpcov.
- Výrobcovia pneumatík boli označené ako skratka, nie ako plnohodnotný názov.
- Náklady na sortiment boli v eurách.
- CSV dokument obsahoval množstvo ďalších nepotrebných stĺpcov s internými údajmi dodávateľa.
2. Pre napojenie sme vybrali MERGADO
- Naším cieľom bolo pred napojením upraviť dáta tak, aby si klient nemusel každú položku zvlášť editovať v systéme Pohoda.
- Zároveň sme celý proces pravidelného sťahovania dát vrátane ich úpravy chceli jednoducho zautomatizovať.
- Na základe toho sme sa rozhodli pre MERGADO Editor, ktorý vie sťahovať XML aj CSV feedy.
Pripravili sme formát pre MERGADO
- Aby dokázalo MERGADO stiahnuť od dodávateľa CSV feed, musel byť na stálej URL adrese a mať jasne pomenovanú štruktúru (1. riadok s názvami stĺpcov). Klientovo FTP úložisko nebol webový server, preto ho takto MERGADO stiahnuť nemohlo.
- Naši vývojári pripravili script, ktorý sa pripojil k pôvodnému FTP, súbor stiahol a uložil na nový webový server, ktorý bol pripravený od prenajímateľa brnenského e‑shopového riešenia. To všetko v rámci tarify klienta úplne zadarmo. Tento script vytvoril kópiu sťahovaného CSV feedu, otvoril ho, pridal 1. riadok a označil štruktúru. Takto upravený súbor vystavil na stálej URL adrese.
Nastavili sme MERGADO a automatické pravidlá
Keď sme mali CSV feed pripravený na expedíciu do MERGADA, na vstupe aj výstupe sme nastavili formát Plain CSV. Využijete ho, keď potrebujete pracovať s vlastnou štruktúrou bez mapovania alebo formátového prevodníka.
Pripravili sme automatické univerzálne pravidlá
- V ďalšom kroku sme nastavili pravidlá pre skrytie nevhodných stĺpcov.
- Nasledovala identifikácia nevhodných produktov a ich skrytie na výstupe vo feede.
- Konečne sme sa mohli pustiť do samotnej obsahovej úpravy.
a. Pre použitie výrobcu do názvu sme najskôr museli pripraviť prevodník jeho skratiek na celý názov — na tento účel nám v MERGADE najlepšie poslúžilo pravidlo Hromadné prepisovanie podľa hodnôt.
b. Nasledovala séria pravidiel Nájsť a nahradiť, kde sme prekladali nemecké slovíčka, upravovali interpunkciu, mazali nadbytočné čiarky, bodky v číslach, ktoré sme nahradili za čiarky, pridali sety a komplety, rýchlostné indexy a značenie ventilov.
c. Pre zložitejšiu úpravu interpunkcie a prácu s jednotlivými časťami rozmerov a názvov nám poslúžili regulárne výrazy v pravidle Nájsť a nahradiť.
Potrebujete vysvetliť prácu s niektorými funkciami MERGADO Editora? Prihláste sa na bezplatné webináre, ktoré vám ich ľahko pomôžu ovládnuť:
3. Napojenie dát na ekonomický a účtovný program Pohoda
Upravený a napojený feed sme nahrali do prvého skladu v Pohode. Tento sklad slúžil pre individuálne automatické úpravy, ako je napríklad prepočet meny, zloženie názvu výrobcu a rozmerov, naskladnenie skladových položiek a vylúčenie nedostupných položiek. Nasledovalo preskladnenie, zverejnenie na e‑shope av marketingových XML feedoch.
Výsledok
- Klient vďaka tomuto nastaveniu nemusí tráviť čas ručným prepisovaním položiek v Pohode.
- Klient rozšíril sortiment o 25%.
- Vďaka správnej skladbe názvov vo feedoch sme mu ušetrili čas párovaním na Heureka.cz a Zboží.cz..
Detailný sprievodca, ako nastaviť MERGADO pre vaše potreby či ako používať jeho rozširujúce aplikácie, nájdete na našom webe a fóre.
Mohlo by vás zaujímať:
Slovenský trh a ľubozvučnú slovenčinu má v MERGADE na starosti content špecialistka Petra. Textuje, bloguje, prekladá a s vášňou tvorí obsah na sociálne siete. A keď práve nehľadá tie správne slová, venuje svoj čas bytovej džungli, pečeniu, kaviarňam alebo cestovaniu.
Pridať nový komentár