Prilákajte v Maďarsku najsilnejšiu zákaznícku skupinu. Nakupujúci nad 55 rokov

Lukáš Horák
21. 4. 2021
3 minúty čítania
Prilákajte v Maďarsku najsilnejšiu zákaznícku skupinu. Nakupujúci nad 55 rokov

Predávate na maďarskej e‑commerce? Alebo sa sem práve chystáte expandovať? Miestny trh aj najväčšie porovnávače Árukereső, ÁrgépOlcsóbbat sme si už predstavili. Teraz sa zameriame na najdôležitejšiu skupinu zákazníkov a na to, ako si ich udržať alebo či je lepšie získať nových klientov.

Predávate na maďarskej e‑commerce? Alebo sa sem práve chystáte expandovať? Miestny trh aj najväčšie porovnávače Árukereső, ÁrgépOlcsóbbat sme si už predstavili. Teraz sa zameriame na najdôležitejšiu skupinu zákazníkov a na to, ako si ich udržať alebo či je lepšie získať nových klientov.

Ľudia nad 55 udávajú smer v e‑commerce

Skupina maďarských užívateľov nad 55 rokov pred pandémiou nakupovala veľmi zriedka alebo vôbec. Zvýšená opatrnosť a požiadavky na bezpečnosť doručenia túto situáciu podstatne zmenili. Podľa výskumu GKI Digital ľudia vo veku 55 – 64 tvoria 14,13 % aktívne nakupujúcich online a ľudia medzi 65 ‑74 sú ďalších 10 %. S prihliadnutím k tomu, že táto vrstva v Maďarsku tvorí početnú skupinu, sa tak stala najväčšou zákazníckou základňou. Veľa odborníkov sa zhoduje, že aj po skončení pandémie bude táto skupina aj naďalej lojálnymi zákazníkmi.

Počet aktívnych zákazníkov nad 55 rokov významne rastie takmer na všetkých európskych trhoch. Stále viac ľudí si uvedomuje, že nakupovanie online nie je tak obtiažne, ako sa na prvý pohľad zdá.

Zákazníci nad 55 rokov si zaslúžia vašu pozornosť. Skúste uspokojiť ich potreby a spríjemniť im nákup tým, že napr.:

  • naučíte ich, ako vykonať prvú objednávku
  • budete dostatočne informovať o platobných možnostiach
  • zapracujete na skvalitnení reklamačného procesu
  • atď.

Ako udržať zákazníkov, ak vypredáte tovar

Podľa výskumu RetailDive z roku 2019 39% dotazovaných užívateľov opustí e‑shop, ak je produkt vypredaný. Bohužiaľ sa jedná o problém, ktorému sa aj pri najlepšej správe inventára občas nevyhnete, ale pri dobrej taktike môžete tento problém výrazne zmierniť.

Ako užívateľov presvedčiť, aby v nákupe pokračovali:

  • Nemažte linky na vypredaný tovar. Narušíte tým pozíciu v organickom vyhľadávaní.
  • Vypredané produkty zalistujte na koniec výpisu produktov. Väčšina zákazníkov tam nikdy nedôjde.
  • Dostatočne popíšte dôvody, prečo nie je produkt skladom.
  • V popise informujte, kedy približne bude znovu skladom a koľko kusov bude na predaj.
  • Ponúkajte alternatívu pomocou podobných produktov.

Je lepšie snažiť sa získať nových zákazníkov alebo si udržať tých aktuálnych?

Väčšina marketingových odborníkov samozrejme povie, že oboje.

Čo vyplýva z aktuálnych výskumov:

  1. Šanca, že u aktuálnych zákazníkov uspejete znovu je 60 – 70 %. Pravdepodobnosť nákupu od nového užívateľa je 5 – 20 %.
  2. 5% nárast miery udržania zákazníkov vám umožní zvýšenie zisku až o 95 %.
  3. Získanie nového zákazníka vás môže stáť minimálne päťkrát až dvadsaťpäťkrát viac ako zachovanie aktuálneho.

Ako si udržať lojálnych zákazníkov?

  • Využívajte systémy odporúčaných produktov. Sú založené na histórii a preferencií zákazníkov. Povzbudzujú k novým nákupom s prispôsobenými odporúčaniami produktov.
  • Poskytujte informáciu „ostatní zákazníci ešte kúpili“. Ponúknite tým klientom produkty, ktoré boli najčastejšie pridané do košíka.
  • Upozorňujte, ak znížite cenu produktu, ktorý je populárny. Dajte o tom klientom vedieť.
  • Ponúkajte možnosť ukladania platobných údajov. Ak budú vedieť, že ich nemusia znovu a zdĺhavo vypĺňať, budú sa k vám zákazníci ľahšie vracať.

Pri e‑shopoch s konkurenčným tovarom často o ich lákavosti rozhodnú detaily. Ak ste už zvládli základy, venujte sa teraz pokročilým nastaveniam inzercie tak, aby ste prilákali viac ľudí z rôznych vekových kategórií. S vašimi úpravami vám pomôže Mergado, s ktorým ich zvládnete hromadne a automatizovane. Ak ho ešte nepoužívate, vyskúšajte ho.

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.