Napojte dátové feedy na trhovisko Kaufland.de

V prvom diele sprievodcu napojením e‑shopu na Kaufland.de sme prebrali základ registrácie. Akonáhle vám Kaufland registráciu potvrdí, môžete začať s nahrávaním dát. Ukážme si, ako na to.

V prvom diele sprievodcu napojením e‑shopu na Kaufland.de sme prebrali základ registrácie. Akonáhle vám Kaufland registráciu potvrdí, môžete začať s nahrávaním dát. Ukážme si, ako na to.

Postup napojenia feedu

  1. Prihláste sa do svojho účtu na adrese https://www.kaufland.de/iam/login
  2. V ľavom vysúvacom menu (zobrazí sa, keď nabehnete kurzorom na ľavý okraj stránky) úplne dole zmeňte v prípade potreby jazyk administrácie a prejdite do sekcie Údaje o produkte.

jazyk-administrace-kaufland

  1. Na záložke Automatischer Produktdatenupload vyplňte URL produktového feedu. Na ďalších riadkoch definujte, v ktorých časoch a dňoch sa má feed aktualizovať.

url-feedu-kaufland

  1. Ďalšia dôležitá záložka je Produktdaten-Reporte. Umožní vám požiadať si o spracovanie reportov, ktoré vám prezradí, v akej kondícii sú vaše dáta. Úpravy dát zvládnete vykonať priamo v administrácii Kauflandu alebo automatizovane a hromadne pomocou Mergada. Asi najlepšie je pre začiatok vybrať reporty Produktdatendatei-Import-FehlerInvalide Artikel, ktoré vám ukážu tie najzásadnejšie chyby, kvôli ktorým Kaufland položky nedokáže zalistovať/​napárovať.


Po nahratí dát bude Kaufland opäť potrebovať pár dní na validáciu (väčšinou to zvláda do dvoch dní). A až keď budete mať produktové dáta schválené, Kaufland odporúča prejsť na nahrávanie ponukových dát.

Pre napojenie ponukového feedu sa vydajte na hlavnú stránku administrácie a opäť do ľavého vysúvacieho menu.

  1. Bežte cestou Ponuky -> Importovať ponuky -> Automatické nahrávanie.
  2. Tu potom vložte URL ponukového feedu a opäť vyberte deň a čas pravidelnej aktualizácie. Opäť budete musieť počkať na potvrdenie prijatia dát zo strany Kauflandu.

cas-aktualizace-kaufland

  1. Na hlavnej stránke vašich ponúk sa potom v ľavom menu dostanete k prehľadu, čo vám v dátach chýba, ktoré ponuky sú aktívne alebo pozastavené.

prehled-kaufland

  1. Poslednou časťou procesu je nastavenie cien dopravy, ktoré urobíte priamo v administrácii Kauflandu. Teda presnejšie povedané jeho časť. 
    1. Znovu bežte do ľavého “vysúvacieho” menu a vydajte sa cestou Preferencie -> Nastavenie dopravy.
    2. Tu pomocou sivého tlačidla pridajte prepravnú skupinu. Definujte, o akú prepravnú skupinu sa jedná, a vyberte zo zoznamu cieľovú krajinu (na Kauflande vraj dobre funguje aj Francúzsko alebo Holandsko, takže ak sem viete zabezpečiť dopravu, smelo do toho). Takto dokážete nastaviť viac prepravných skupín.

Ako prepravné skupiny určiť? Typicky napríklad predajcovia elektroniky budú mať viac prepravných skupín s ohľadom na veľkosť tovaru. Pretože doprava žehličky stojí menej než doprava americkej chladničky. Ale je úplne v poriadku, keď máte prepravnú skupinu len jednu. Na názve vôbec nezáleží. Dôležité ale je, aby ste potom každému produktu priradili tú správnu prepravné skupinu vo feede. Aj v tomto vám pomôže Mergado a pravidlo Prepísať.

odeslani-baliku-kaufland

Ak tento postup dodržíte, bude vaša inzercia na Kaufland.de úspešne bežať. V jej priebehu si musíte ustrážiť, či sú dáta bez chýb, prípadne využiť Kaufland analytiku a inzerciu postupne vylepšovať.

S Mergadom nastavíte inzerciu pre Kaufland.de marketplace sami

Zvažujete expanziu na marketplace Kaufland.de či na ďalšie porovnávače nemeckého online trhu? S Mergadom využijete formáty pre porovnávače tovaru, ktorý už používate a prevediete ich na tie, ktoré aktuálne potrebujete. S našim virtuálnym správcom dokážete automatizovane spravovať dátové feedy. V Mergade zvládnete inzerciu e‑shopu spravovať sami – zrýchlite tým každodenné marketingové úkony a ušetríte náklady za prácu programátorov.

Napojte feedy na marketplace Kaufland.de bez chýb. Vaša inzercia pobeží správne a vy získate čas k úprave ďalších dôležitých aspektov inzercie.

Mohlo by vás zaujímať:

Irena Prouzová

Irča má pod palcom nemecký, rakúsky a švajčiarsky Mergado trh. Stará sa o web, píše články a komunikuje so zákazníkmi i partnermi. Hneď po práci má namierené do škôlky a zvyšok dňa si užíva v úlohe maminy. Keď si chce urobiť radosť, zaobstará si nový izbový kvietok alebo si zájde na kávu a donut.