10 tipov, ako vám AI pomôže pri úprave produktových obrázkov

Článok bol publikovaný 23. 11. 2023
| 4 minúty čítania

Premýšľate, ako s e‑shopom prekonať konkurenciu a ľahšie presvedčiť nakupujúcich, aby nakúpili práve u vás? Odporúčame vám sa zamerať na tvorbu personalizovaného a pútavého obsahu v produktových obrázkoch. Na ich vytvorenie je v súčasnosti najlepšie použiť umelú inteligenciu. Jej využitím ľahšie zapojíte zákazníkov a vytvoríte nákupné zážitky, ktoré sú nielen interaktívne a rozmanité, ale tiež prispôsobené preferenciám každého jednotlivca.

Feed Image Editor na 30 dní zadarmo
  • zvýšte predajný potenciál produktov atraktívnym image marketingom
  • hromadná a automatizovaná správa obrazovej inzercie na porovnávačoch

Kde uľahčuje umelá inteligencia e‑shopom úpravu produktových obrázkov

1. Zväčšenie rozlíšenia malých obrázkov

  • Na pár kliknutí vám pomôže upraviť rozlíšenie malých, rozpixelovaných produktových obrázkov. 
  • Tým, že ich dostanete do formy, ktorú reklamné platformy vyžadujú, ich dokážete dobre inzerovať
  • Táto funkcia funguje automaticky a hromadne na všetkých obrázkoch vo vytvorenej šablóne.

2. Odstránenie pozadia

  • Vyriešite jednu zo štandardných požiadaviek reklamných kanálov na produktové obrázky – biele pozadie bez rušivých elementov.
  • Pomocou tejto funkcie ľahko nahradíte neprijateľné farby pozadia za bielu. Upravíte fotografie produktov vsadených do prostredia alebo odstránite grafické či textové prvky.

3. Odstránenie vodoznakov

  • Už žiadne ručné odstraňovanie vodoznakov obrázok po obrázku. Táto funkcia hromadne a automaticky vyrieši ich odstraňovanie pre všetky vaše produktové fotky.
  • Reklamné platformy už z tohto dôvodu nezamietnu vaše obrázky v inzerátoch.
  • Stačí označiť identický vodoznak a o zvyšok sa postará umelá inteligencia, ktorá ho vyhľadá na zvyšku obrázkoch a odstráni ho.

4. Generovanie pozadia do kreatív

  • Jedná sa o najjednoduchšie využitie generatívnych obrázkových AI.
  • Pomocou jednoduchých promptov dokážete vygenerovať pestré množstvo pozadí, ktoré ihneď použijete do svojich grafických kreatív.
  • Pred vygenerovaním nového pozadia najskôr odporúčame odstrániť to pôvodné.
  • Tiež si overte jeho výstupnú kvalitu. Midjourney ho aktuálne dokáže vygenerujete až do rozmeru 4096 x 4096 px.

5. Generovanie štítkov a nálepiek

  • Veľmi podobný úkon ako v predošlom prípade. Generovať zvládnete všetky verzie štítkov či nálepiek.
  • Pozor na to, že dostupné generatívne AI zatiaľ do obrázku úplne nevedia generovať konkrétny text. V súčasnosti zvláda 4 — 5 konkrétnych písmen. Ak je textu viac, existuje vysoká šanca, že bude nezrozumiteľný.
  • AI nástroje zatiaľ nevedia generovať objekty na priehľadnom pozadí. Preto pri vygenerovaných štítkoch či nálepkách ešte musíte odstrániť pozadia, aby boli čo najlepšie použiteľné.
  • Myslite tiež na to, že výstupom je formát .jpeg a nie vektorová grafika. Pri rôznych veľkostiach kreatív a nálepiek preto môžu byť tieto objekty rozmazané.

6. Tvorba celej kreatívy so vstupným obrázkom

  • Dva predchádzajúce prípady ukazujú, ako s použitím textového vstupu (promptu) vygenerovať obrazkový výstup. Mnoho nástrojov umožňuje ako vstup použiť kombináciu promptu a vstupného obrazu.
  • Takýto postup ideálne využijete, ak máte produktový obrázok, ku ktorému chcete vygenerovať nejakú grafickú šablónu na mieru .
  • Určitým problémom môže byť, že AI pozmeňuje vstupný obrázok a vo výslednej kreatíve nie je ten istý produkt (ale iba veľmi podobný). To je v e‑commerce neprijateľné, pretože inzertné platformy požadujú, aby na obrázku bol konkrétny produkt. Preto si dávajte pozor na to, čo vám niektoré AI nástroje sľubujú.

7. Obliecť produkt na modela či modelku

  • V prípade, že máme vstupný obraz z fashion segmentu, môžeme ho “obliecť” na virtuálnu modelku alebo modela. Dátové analýzy ukazujú, že obrázky, ktoré zobrazujú modely sú konverznejšie. 
  • Vygenerovanie modelu s AI je v súčasnosti pomerne jednoduché. Jednoducho im dokonca dokážete vybrať vek, vzhľad a mnoho ďalších atribútov. 
  • Musíte však počítať s tým, že vstupný obrázok s produktom bude vo výsledku pozmenený. Typovo bude vyzerať veľmi podobne, ale nebude to konkrétny produkt. Preto také obrázky zatiaľ nie sú použiteľné do inzercie, čo sa však môže zmeniť.

8. Generovanie obrázku z popisu

  • Túto možnosť využijete v situácii, keď nemáte produktový obrázok, ale máte produktový popisok (description). 
  • Aj tu však narazíte na to, že generatívne AI zatiaľ nevedia generovať konkrétny produktový obrázok.

9. Generovanie popisu podľa obrázku

  • AI využijete aj opačným spôsobom, než je predošlý prípad, teda ak máte obrázok a chcete vygenerovať jeho popis
  • Získate takto textový popis produktu, ktorý ako medziprodukt následne môžete šikovne spracovať v chatGPT
  • Dajte si pozor na to, že vygenerovaný text nemusí byť fakticky úplne presný
  • Preto ho pred použitím skontrolujte. Hotový text využijete napríklad ako product description, na tvorbu inzerátov či kľúčových slov a podobne.

10. Outpainting

  • Umelá inteligencia je skvelým pomocníkom aj v prípade obrázkov, ktoré sú vyfotené v kontexte prostredia (produkt je napríklad gauč a fotka je zasadená do celej obývacej izby) buď na výšku alebo na šírku a chcete ich preklopiť na štvorcový formát.
  • Aby neboli v upravenom obrazku biele pruhy, outpainting „dokreslí“ chýbajúcu scénu. AI týmto úkonom ani nenaruší hlavný produkt, iba domyslí zvyšok scény. Takýto obrázok je preto v poriadku a môže sa použiť do inzercie.
Feed Image Editor na 30 dní zadarmo
  • zvýšte predajný potenciál produktov atraktívnym image marketingom
  • hromadná a automatizovaná správa obrazovej inzercie na porovnávačoch

Neobmedzujte sa pri online obchodovaní na obyčajné transakcie. Ponúkajte svojim zákazníkom personalizované, pútavé a interaktívne zážitky. Pomôžu vám k tomu inovatívne riešenie za využitia AI.

Autor / Petra Marková / 23. 11. 2023

Slovenský trh a ľubozvučnú slovenčinu má v MERGADE na starosti content špecialistka Petra. Textuje, bloguje, prekladá a s vášňou tvorí obsah na sociálne siete. A keď práve nehľadá tie správne slová, venuje svoj čas bytovej džungli, pečeniu, kaviarňam alebo cestovaniu.

Štítky: E‑commerce tipy

Pridať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.