Ako na kód EAN a kde sa vám zíde

V obchodoch sa denne stretávame s čiarovými kódmi, ktorými je každý tovar označený, či už ide o čokoládu alebo knihu. Čiarový kód je najčastejšia forma kódu EAN-13. Skratka EAN znamená European Articel Number a ide o kód, ktorý označuje tovar. Ako taký kód získať, kde ho potrebujete a ako si ho nastavíte v Mergade, si povieme v tomto článku.

S Mergadem vašemu nastavíte EAN kódy automatizovaně a hromadně. Vyzkoušejte ho zdarma na 30 dní. Níže v textu najdete přehledný návod.

 

Zkuste na 30 dní zdarma

 

 

Čo je EAN a kde ho získať?

E-shopy pre svoje fungovanie EAN ako taký nutne nepotrebujú. Neplatí to ale vo chvíli, keď inzerujú na vyhľadávačoch tovaru. Jeho úlohou je unikátne označovať daný druh tovaru. E-shopy ho zvyčajne dostávajú spolu s ostatnými informáciami od svojich dodávateľov tovaru. 

Pokiaľ chcete EAN získaťzaregistrujte sa do systému GS1. Ide o ucelený súbor medzinárodne platných štandardov pre automatickú identifikáciu a prenos informácií o identifikovaných položkách, službách alebo objektoch. Výhodou je, že tento systém obsahuje integrované štandardy, ktoré umožňujú technológiám automatický zber dát a komunikáciu. Ako sme už spomínali, existuje niekoľko druhov čiarových kódov. Tu nájdete rady, ako si vybrať ten správny.

Kde je EAN povinný a kde odporúčaný?

Vďaka EANu vás internetové vyhľadávače automaticky posunú o niekoľko tried smerom hore. Ako je to pri porovnávačoch cien? Všeobecne sa dá povedať, že kód EAN pomáha k lepšiemu párovaniu do produktových kariet. Heureka má povinný tag EAN v kategóriách Knihy, Učebnice, Mapy a sprievodca, Filmy, Hudba a Komiksy. Inak nie je povinný, no pomáha k rýchlejšiemu párovaniu do kategórií. 

Heureka na základe EANu vytvára report nespárovaných produktov. Naše aplikácia Pairing Bear ho dokáže sprasovať a vďaka tomu hromadne naparuje produkty na Heureku.

Pairing Bear

Pairing Bear je nástroj, ktorý vám pomôže produkty na Heureke spárovať automaticky behom pár kliknutí.

Zboží.cz uvádza, že automatické párovanie produktov do kategórií prebieha podľa názvu produktu, EANu, mena výrobcu, produktového čísla, popisu a ceny produktu. Pokiaľ ponuka neobsahuje EAN kód, je vyžadovaná minimálne 90 % zhoda titulku ponuky s produktom na Zboží.cz. V opačnom prípade postačuje 40 % zhoda. Ak k produktu máte správny EAN kód, môžete ho zaslať na e-mail zbozi@firma.seznam.cz. Po overení správnosti ho zaevidujú k ich produktu.

Google Nákupy zaviedli od 16. mája 2016 povinnosť kódu EAN (GTIN – číslo zakódované v EAN). Pokiaľ Váš tovar toto označenie nemá, je potrebné vložiť o tom informáciu do feedu. Návod ako na to v Mergade nájdete tu.

Pricemania.sk EAN povinný nemá, ale na svojich stránkach v špecifikácii XML feedu ho odporúča. Kód pomôže k rýchlejšiemu a kvalitnejšiemu spracovaniu feedu a zaradeniu vášho tovaru. Pricemania.sk upozorňuje, aby ste uvádzali len oficiálne kódy tovaru a nie interné čísla.

Najnakup.sk taktiež nemá EAN povinný, ale odporúča jeho používanie, pretože umožní zaradenie vašej ponuky do katalógu produktu. Dajte si však pozor, aby ste rovnaký kód nepoužili pri viacerých produktoch v xml feede, v tom prípade by bol ignorovaný.

Ako nastaviť EAN v Mergade

Ako v Mergade doplniť chýbajúci EAN?

1) Manuálnou úpravou
Na stránke Produkty stačí kliknúť na ikonku ceruzky na riadku s elementom EAN (na pravej strane stránky, teda u výstupných hodnôt) a hodnotu zeditovať a potom uložiť. Tento úkon vám urýchlia klávesové skratky.
Ak by element EAN nebol u výstupných hodnôt viditeľný (prázdne elementy sa zvyčajne nezobrazujú, aby nebol výpis elementov zbytočne dlhý), je možné si ho vopred naplniť  _nejakou_ hodnotu do elementu EAN s prepisovacím pravidlom. Pridáte ju produktom, kde EAN chýba a túto hodnotu potom ľahko dokážete editovať pomocou manuálnych zmien a konkrétnych kódov EAN.

2) Importom CSV súboru
Stačí si pripraviť CSV súbor, kde budú len dva stĺpce, napr. ITEM_ID (alebo iný identifikátor produktu) a v druhom stĺpci EAN kódy. Takýto CSV súbor je možné potom v Mergade uploadovať v rámci pravidla Import dátového súboru. V pravidle môžete prípadne nastaviť, že budete mať súbor na URL adrese, napr. v Google tabuľkách a priebežne tam môžete EANy dopĺňať.

3) Prepisovacím pravidlom
Prepisovacích pravidiel je v Mergadu niekoľko typov. Na hromadné nastavenie EANu najlepšie využijete Hromadné prepisovanie podľa hodnôt, kedy možno na ľavej strane pravidlá vybrať element, podľa ktorého identifikujeme konkrétny produkt (napr. ITEM_ID či iný identifikátor) a na pravej strane pravidla budeme nastavovať element EAN, a teda konkrétne EAN kódy pre jednotlivé produkty.

Príklad tvorby pravidla Hromadné prepisovanie podľa hodnôt v Mergade.

Ako si v Mergade vyfiltrovať produkty, ktoré majú EAN v zlej hodnote?

  1. Skontrolujte, či je váš EAN správne dlhý. Zvyčajne má EAN 8 alebo 12-14 znakov. Produkty, ktoré tento počet znakov nemajú, vyhľadáte pomocou nasledujúceho regulárneho výrazu: ^(\d{8}|\d{12,14})$.
  2. Zistite, akú inú hodnotu ako vyššie uvedený EAN obsahuje a ju potom opravte priamo v e-shope.
  3. Ak je hodnota EAN uvedená na inom mieste vo feede, môžete ju do elementu EAN vpísať pomocou pravidla Nájsť a nahradiť.

Ako v Mergade zistiť, či nie je nejaký EAN duplicitný?

Porovnávače tovau vám môžu zastaviť inzerciu z rôznych dôvodov. Jedným z tých častých je výskyt duplicitných hodnôt vo feede. Pomocou tohto návodu ich dokážete v Mergade ľahko nájsť a odstrániť. O tomto úkone sme sa rozpísali na našom diskusnom fóre.

 

Ošetrite správne používanie EANu v inzercii s Mergadom. Vyskúšajte ho zadarmo na 30 dní a zistite, čo ďalšieho v ňom hromadne a prehľadne nastavíte.

Zkuste na 30 dní zdarma

 

Mohlo by vás zaujímať:

Marketing Miner sa zameria na SEO. Získavať dáta z porovnávačov vám pomôže Mergado

Nástroj Marketing Miner od 1. 1. 2021 prestane poskytovať dáta z Heureky, Zboží.cz a niekoľkých ďalších porovnávačov. Po novom sa zameria len na data mining pre oblasť SEO. Ale nebojte sa - dáta z porovnávačov tovaru získate pohodlne pomocou Mergada a jeho aplikácií. 

18.11.2020
Zrýchlite import a export dát v Mergade pomocou Google Sheets

Urýchliť si prácu pri nastavovaní inzercie je cieľ každého e-shopára a marketéra. V Mergade dokážete aktuálne vedľa obvyklých úkonov skrátiť dobu importu a exportu dát využitím Google Sheets. Predstavme si, ako túto funkciu využijete.

12.11.2020
Riaďte inzerciu centrálne pomocou konfiguračných CSV

Naučte sa nový spôsob, ako nastaviť inzerciu v Mergade automatizovane a hromadne. Od tej doby, čo sme predstavili pravidlo pre import dát z CSV súborov, dokážete vykonávať úpravy konkrétnych častí inzercie z jedného miesta vytvorením konfiguračných CSV.

03.11.2020

Pridať nový komentár