Prevádzka e‑shopov v karanténe: Na čo si dať pozor, aby inzercia fungovala

Lukáš Horák
16. 3. 2020
3 minúty čítania
Prevádzka e-shopov v karanténe: Na čo si dať pozor, aby inzercia fungovala

Situácia okolo vírusu SARS-Co-V‑2 je všeobecne náročná. To však neznamená, že by váš e‑shop nemal efektívne fungovať. Je ale potrebné podniknúť niekoľko krokov, ktoré vám pomôžu získať istotu, že následujúce týždne vydrží. Popíšme si, aké kroky to sú

Situácia okolo vírusu SARS-Co-V‑2 je všeobecne náročná. To však neznamená, že by váš e‑shop nemal efektívne fungovať. Je ale potrebné podniknúť niekoľko krokov, ktoré vám pomôžu získať istotu, že následujúce týždne vydrží. Popíšme si, aké kroky to sú.

Všetok obchod bude teraz prebiehať online

Opatrenia, ktoré vláda v reakcii na aktuálne udalosti zaviedla, ovplyvní trh. Jednou zo základných zmien je presun záujmu od nákupov v kamenných predajniach do online obchodov. To vášmu e‑shopu dáva príležitosť získať veľkú návštevnosť.

Čo urobiť, aby ste udržali e‑shop v dobrom chode:

Dbať na skladovú dostupnosť a dobu doručenia

  • sledujte interné štatistiky, či sú produkty naozaj uskladnené vo vašom obchode a u dodávateľov
  • akonáhle budete vedieť, že sa dostupnosť vášho tovaru zmení, aktualizujte feed
  • nákupy robte od toho najdôležitejšieho
  • všetky informácie jasne komunikujte – v podobnej situácii, ako je táto, zákazníka nič viac neodradí, ako keď sa objednaného tovaru dočká neskôr, ako uvádzate, alebo vôbec

Byť v kontakte s dopravcami

  • na dopravcoch je teraz tlak podobný tomu pred Vianocami, s tým rozdielom, že sa momentálne omnoho viac dbá na bezpečnosť – uvedomte si to pri spoločnej komunikácii a snažte sa vychádzať si navzájom v ústrety
  • sledujte ich komunikačné kanály a berte na vedomie zmeny, ktoré by mohli dopravcovia oznámiť – tu uvádzame odkazy na často využívané služby: Zásielkovna, DPD, PPL
  • skúste hľadať príležitosti aj u iných dodávateľov

Vyžadujte iba platbu online

  • myslite na bezpečnosť zamestnancov, partnerov a zákazníkov a zamedzte možnému prenosu choroby platbou v hotovosti – ak ste tak ešte neurobili, nastavte do platobných metód možnosť platiť iba kartou
  • do platby on-line spadajú platby: kartou, prevodom, SMS, PayPal, a pod.

Sledujte informačné kanály partnerov, Ministerstva zdravotníctva i konkurencie

  • preto, aby ste mohli na prípadné zmeny dobre reagovať, sledujte pravidelne informácie od svojich partnerov
  • majte prehľad o zmenách v opatreniach Ministerstva zdravotníctvavlády SR
  • ak sa u vás na základe týchto informácií čokoľvek zmení, informujte svojich klientov (pre zákazníka je rozdiel, či e‑shop funguje štandardne alebo s obmedzením) prostredníctvom mailingu, sociálnych sieti či blogu vášho eshopu
  • inšpirujte sa tým, aké kroky podniká konkurencia, či ako vyzerá skladovanie dostupnosti jej tovaru

Starajte sa o hygienu na pracovisku

  • ak vaši zamestnanci nepracujú z domu, urobte všetko pre to, aby ich pohyb na pracovisku spĺňal všetky hygienické nariadenia

Náš checklist obsahuje iba rozšírené základy fungovania elektronických obchodov v tejto neobvyklej situácii. Máte ďalšie nápady, ako chod e‑shopov zlepšiť? Podeľte sa o ne nižšie do diskusie. Vedzte, že na nič nie ste sami, Mergado stojí pri vás rovnako ako veľa ďalších partnerov, ktorí vám s inzerciou pomôžu. A ak pre nastavenie vašej inzercie pomocou Mergada môžeme niečo urobiť, napíšte nám – radi vám pomôžeme.

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.