Na otázku, či priniesla Heureka inzerujúcim e‑shopom viac tržieb, než NajNakup.skPricemania.sk asi dokážete odpovedať. Ale ako sa zmenil celý trh vyhľadávačov tovaru na Slovensku, vyrástol, alebo sa zmenšil? Ako sa zmenily návštevnosti jednotlivých vyhľadávačov tovaru? Spracoval som verejné prístupy AIMmonitoru a výsledky si môžete prečítať nižšie.

Heureka je kráľovnou

Nasledujúcí graf zobrazuje návštevy po mesiacoch, podľa auditu návštevnosti AIMmonitor. Heureka je zobrazená vrátane satelitných vyhľadávačov tovaru Kauf.skZoznamtovaru.sk. Tieto weby zobrazujú inzerciu z rovnakého dátového zdroja a čerpajú peniaze zo spoločnej peňaženky. V grafe je pekne vidieť ako rozdiel medzi HeurekouPricemaniouNajNákupom, tak ročnú sezónnosť so špičkou od októbra do januára a útlmom v letných mesiacoch.

TOP porovnávače cen zboží

Počty návštev slovenských vyhľadávačov podľa AIMmonitoru

TOP srovnávače cen zboží

Trhové podiely za rok 2014 celkom

Porovnanie rokov 2013 a 2014

Hrubý odhad zmien návštevnosti jednotlivých vyhľadávačov vyzerá takto.

Změna návštěvnosti vyhledávačů zboží, graf

Zmena návštevnosti vyhľadávačov tovaru medzi rokmi 2013 a 2014

Čo zaujalo pána Mergada

  • Trhové podiely v roku 2014: Heureka (84 %), NajNákup (9 %), Pricemania (7 %).
  • Trhové podiely v rámci Heureky: Heureka.sk (93 %), Kauf.sk (4 %), Zoznamtovaru.sk (2 %).
  • Celý trh medziročne vzrástol o cca 10 %.
  • Návštevnosť NajNákupu klesala. Naviazal tak na rok 2013 a 2012.
  • Rok 2014 bol prvý, kedy AIMmonitor auditoval taktiež obidva satelitné weby Heureky.
  • Niektoré menšie vyhľadávače AIMmonitor nemeria.

Čo čakať v roku 2015

Osobne očakávam ďalšie posilovanie Heureky, ktoré tak prinesie inzerentom viac tržieb. Či zavedie nové reklamné formáty se dozvieme v priebehu roka a já vás o tom budem informovať. Čo sa týká ostatných vyhľadávačov, očakávam skôr stagnáciu aj keď by som im rozvoj prial.

Vám prajem do roku 2015 predovšetkým zdravie pre vašich blízkych. A čo sa týká vyhľadávačov produktov, zaradím už čoskoro vyššiu rýchlosť. Vyskúšajte si ma na mesiac zadarmo a sľubujem, že už v marci Vás prekvapím :)

Pokračujte do aplikácie Mergado (ak nemáte ešte užívateľský účet, tak si ho vytvorte).

Pan Mergado

Pan Mergado je největší dříč v našem týmu. Maká ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu píše návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, je to virtuální postava, ale my ho máme rádi. Fakt.