Aké ceny si vyhľadávače tovaru účtujú za preklik?

CPC pre Heureku (element HEUREKA_CPC)

Horúcou novinkou je, že Heureka upravila cenové rozpätie pre maximálnu cenu za preklik. Z pôvodných 4 € je cena zvýšená na 50 € bez DPH (pre českú Heureku je teraz maximum 1000 Kč – bolo 100 Kč). Tento krok Heureka urobila na základne požiadavok zo strany e-shopov aj agentúr. Aby ste mohli nastavovať cenu za preklik, váš e-shop musí byť držiteľom certifikátu Overené zákazníkmi. Aby ale e-shopy mohli biddovať, zároveň musí byť splnená podmienka, že daný produkt ponúkajú aspoň 4 obchody, inak biddované pozície nevznikajú. Výhodou biddovania je, že sa potom zobrazíte v boxe odporúčaných obchodov na produktovej karte. Okrem ceny, záleží aj na dostupnosti produktu. 


Zdroj: blog.heureka.sk

Cenu za preklik si môžete nastaviť v administrácii vášho e-shopu na stránkach Heureky, alebo vo vašom XML feede. V administrácii máte dve možnosti ako nastaviť cenu za preklik. Buď na celú kategóriu, čím ovplyvníte všetky produkty v nej. Alebo nastavíte individuálnu cenu za preklik pre vybraný produkt v kategórii. Toto nastavenie má prednosť pred nastavením pre celú kategóriu. Viac o tomto nastavení si môžete prečítať tu. Na našom Mergado blogu taktiež nájdete informácie o biddovaní na Heureke, odporúčame prečítať tento starší článok

CPC pre Zboží.cz (elementy MAX_CPC, MAX_CPC_SEARCH)

Na Zboží.cz si môžete nastaviť cenu za preklik vo vašom XML feede. Ten je potrebné nahrať do porovnávača, aby si mohol sťahovať vždy aktuálne dáta o ponuke. Cena za preklik vo fulltextovom vyhľadávaní je akceptovaná v Kč. Nesmie obsahovať medzeru medzi riadkami a k oddeleniu halierov  je potrebné použiť bodku alebo čiarku. Hodnota ceny za preklik sa musí pohybovať v rozpätí 1 až 500 Kč. Ak chcete odstrániť predchádzajúce nastavenie, treba použiť prázdnu hodnotu. Pokiaľ pri ponuke nie je značka MAX_CPC_SEARCH uvedená, alebo v nej je vyplnená hodnota menšia ako 1, za preklik bude účtovaná 1 Kč bez DPH. Toto isté pravidlo platí aj pre nastavenie maximálnej ceny za preklik v detaile produktu MAX_CPC.

Pre obdive nastavenia platí, že pokiaľ si e-shop nastaví maximálnu cenu za preklik, ktorú je ochotný platiť, systém spočíta cenu za preklik, ktorá je potrebná k udržaniu danej pozície tzv. second-price. Ak zákazník použije radenie od najlacnejšej ponuky, účtuje sa iba cenníková cena.


Zdroj: napoveda.seznam.cz, nájdete tu všetky dôležité informácie o XML feede pre Zboží.cz

CPC pre Glami (element <GLAMI_CPC>)

Slovenské aj české Glami má v podstate tri režimy. V základom e-shopy nemôžu svoj tovar biddovať. V platenom základom a rozšírenom nastavení už áno. Ceny za preklik sa líšia podľa toho, či si užívateľ prezerá tovar z mobilného zariadenia, alebo z desktopu. Pokiaľ z desktopu, cena za preklik sa pohybuje okolo 5 centov alebo 1,40 – 1,50 Kč. Ak z mobilného zariadenia cena je okolo 20 centov, či 5,60 – 6 Kč. V rozšírenom nastavení je možné pridávať cenu biddingu percentuálne. Jednou z podmienok, aby ste mohli mať rozšírený režim je dobrá kvalita fotiek – aspoň 500 px na dlhšej strane obrázku, bez vodoznakov. Zaujímavosťou je tiež, že Glami samo rozpoznáva zníženie ceny za produkt a pridá k nemu informáciu o zľave. Ak teda váš produkt stál 1000 Kč a teraz stojí 700 Kč, pri produkte sa zobrazí ikona 30% zľava. Informácie o feede pre Glami nájdete tu.


Biddovanie na Glami

CPC pre Pricemania.sk

Pricemania.sktri PPC programy na základe ktorých si klient môže nastaviť cenu za preklik. Sú to Partner, Promo a Premium. Pri programe Partner sa za preklik neplatí, zatiaľčo pri programe Premium je cena za preklik od 0,04 € (1 Kč) a pri Partner od 0,08 € (2 KČ). Každý program má potom určité výhody. 


Prehľad programov na Pricemania.sk

CPC pre Najnakup.sk

Najnakup.sk podobne ako Pricemania.sk má vytvorené 4 programy, podľa ktorých potom e-shopy majú rôzne výhody a právo na biddovanie. Sú to Free, Basic, Priority a VIP. V programe Free ide o bezplatnú spoluprácu. Ponuky obchodu však budú zobrazované až za ponukami partnerských obchodov, ktoré využívajú platený program. To sú práve Basic, Priority a VIP. Vďaka týmto programom môžu e-shopy využívať cenový model PPC, teda cena za kliknutie. Cenník nájdete na týchto stránkach.


Zdroj: najnakup.sk

Náš tip

 Ak by ste potrebovali pomôcť s biddovaním, môžete využiť náš biddovací automat Bidding Fox, pre slovenskú a českú Heureku. Ak neviete ako naň, tu je krátky návod. Pokiaľ s biddovaním ešte nemáte žiadne skúsenosti, môže Vám pomôcť tento náš článok.

Pre kontrolu úpravy Vášho XML feedu si môžete urobiť náš audit zadarmo, ktorý skontroluje stav Vášho XML feedu a dá odporúčania na jeho vylepšenie.

Pokiaľ máte nejaké nejasnosti, neváhajte sa ozvať na našu podporu, či na naše fórum.

Pridať nový komentár