Cenové porovnávače sú obľúbeným spôsobom e‑shopov, ako sa dostať do povedomia zákazníkov. Aby sa ale nestratili v množstve výberu, môžu svoje pozície pri jednotlivých produktoch, či kategóriách udržiavať v popredí pomocou biddingu. Viete, aké hranice pre biddovanie majú jednotlivé porovnávače nastavené?

CPC pre Heureku (element HEUREKA_CPC)

Horúcou novinkou je, že Heureka upravila cenové rozpätie pre maximálnu cenu za preklik. Z pôvodných 4 € je cena zvýšená na 50 € bez DPH (pre českú Heureku je teraz maximum 1000 Kč – bolo 100 Kč). Tento krok Heureka urobila na základne požiadavok zo strany e‑shopov aj agentúr. Aby ste mohli nastavovať cenu za preklik, váš e‑shop musí byť držiteľom certifikátu Overené zákazníkmi. Aby ale e‑shopy mohli biddovať, zároveň musí byť splnená podmienka, že daný produkt ponúkajú aspoň 4 obchody, inak biddované pozície nevznikajú. Výhodou biddovania je, že sa potom zobrazíte v boxe odporúčaných obchodov na produktovej karte. Okrem ceny, záleží aj na dostupnosti produktu. 


Zdroj: blog.heureka.sk

Cenu za preklik si môžete nastaviť v administrácii vášho e‑shopu na stránkach Heureky, alebo vo vašom XML feede. V administrácii máte dve možnosti ako nastaviť cenu za preklik. Buď na celú kategóriu, čím ovplyvníte všetky produkty v nej. Alebo nastavíte individuálnu cenu za preklik pre vybraný produkt v kategórii. Toto nastavenie má prednosť pred nastavením pre celú kategóriu. Viac o tomto nastavení si môžete prečítať tu. Na našom Mergado blogu taktiež nájdete informácie o biddovaní na Heureke, odporúčame prečítať tento starší článok

CPC pre Zboží.cz (elementy MAX_CPC, MAX_CPC_SEARCH)

Na Zboží.cz si môžete nastaviť cenu za preklik vo vašom XML feede. Ten je potrebné nahrať do porovnávača, aby si mohol sťahovať vždy aktuálne dáta o ponuke. Cena za preklik vo fulltextovom vyhľadávaní je akceptovaná v Kč. Nesmie obsahovať medzeru medzi riadkami a k oddeleniu halierov  je potrebné použiť bodku alebo čiarku. Hodnota ceny za preklik sa musí pohybovať v rozpätí 1 až 500 Kč. Ak chcete odstrániť predchádzajúce nastavenie, treba použiť prázdnu hodnotu. Pokiaľ pri ponuke nie je značka MAX_CPC_SEARCH uvedená, alebo v nej je vyplnená hodnota menšia ako 1, za preklik bude účtovaná 1 Kč bez DPH. Toto isté pravidlo platí aj pre nastavenie maximálnej ceny za preklik v detaile produktu MAX_CPC.

Pre obdive nastavenia platí, že pokiaľ si e‑shop nastaví maximálnu cenu za preklik, ktorú je ochotný platiť, systém spočíta cenu za preklik, ktorá je potrebná k udržaniu danej pozície tzv. second-price. Ak zákazník použije radenie od najlacnejšej ponuky, účtuje sa iba cenníková cena.


Zdroj: napoveda.seznam.cz, nájdete tu všetky dôležité informácie o XML feede pre Zboží.cz

CPC pre Glami (element <GLAMI_CPC>)

Slovenské aj české Glami má v podstate tri režimy. V základom e‑shopy nemôžu svoj tovar biddovať. V platenom základom a rozšírenom nastavení už áno. Ceny za preklik sa líšia podľa toho, či si užívateľ prezerá tovar z mobilného zariadenia, alebo z desktopu. Pokiaľ z desktopu, cena za preklik sa pohybuje okolo 5 centov alebo 1,40 – 1,50 Kč. Ak z mobilného zariadenia cena je okolo 20 centov, či 5,60 – 6 Kč. V rozšírenom nastavení je možné pridávať cenu biddingu percentuálne. Jednou z podmienok, aby ste mohli mať rozšírený režim je dobrá kvalita fotiek – aspoň 500 px na dlhšej strane obrázku, bez vodoznakov. Zaujímavosťou je tiež, že Glami samo rozpoznáva zníženie ceny za produkt a pridá k nemu informáciu o zľave. Ak teda váš produkt stál 1000 Kč a teraz stojí 700 Kč, pri produkte sa zobrazí ikona 30% zľava. Informácie o feede pre Glami nájdete tu.


Biddovanie na Glami

CPC pre Pricemania.sk

Pricemania.sktri PPC programy na základe ktorých si klient môže nastaviť cenu za preklik. Sú to Partner, Promo a Premium. Pri programe Partner sa za preklik neplatí, zatiaľčo pri programe Premium je cena za preklik od 0,04 € (1 Kč) a pri Partner od 0,08 € (2 KČ). Každý program má potom určité výhody. 


Prehľad programov na Pricemania.sk

CPC pre Najnakup.sk

Najnakup.sk podobne ako Pricemania.sk má vytvorené 4 programy, podľa ktorých potom e‑shopy majú rôzne výhody a právo na biddovanie. Sú to Free, Basic, Priority a VIP. V programe Free ide o bezplatnú spoluprácu. Ponuky obchodu však budú zobrazované až za ponukami partnerských obchodov, ktoré využívajú platený program. To sú práve Basic, Priority a VIP. Vďaka týmto programom môžu e‑shopy využívať cenový model PPC, teda cena za kliknutie. Cenník nájdete na týchto stránkach.


Zdroj: najnakup.sk

Náš tip

 Ak by ste potrebovali pomôcť s biddovaním, môžete využiť náš biddovací automat Bidding Fox, pre slovenskú a českú Heureku. Ak neviete ako naň, tu je krátky návod. Pokiaľ s biddovaním ešte nemáte žiadne skúsenosti, môže Vám pomôcť tento náš článok.

Pre kontrolu úpravy Vášho XML feedu si môžete urobiť náš audit zadarmo, ktorý skontroluje stav Vášho XML feedu a dá odporúčania na jeho vylepšenie.

Pokiaľ máte nejaké nejasnosti, neváhajte sa ozvať na našu podporu, či na naše fórum.

Natália Saganová

V Mergade začínala Natálka ako copywriterka a preto môžete naraziť na jej staršie články. Teraz ju najčastejšie uvidíte pred hľadáčikom kamery a pod jej rukami vzniká aj každoročný MergadoFest. Šéfka nášho tímu nepohrdne dobrým jedlom a cestovaním, najlepšie dohromady. Je milovníčka jógy, dobrej knihy a tancovania.