Ako dostať maximum z inzercie na GLAMI pre Vianoce 2023

Lukáš Horák
7. 11. 2023
5 minút čítania

Toto je ultimátny návod, ako na GLAMI prekonať konkurenciu nielen pred Vianocami. Žiadna teória, iba praktické rady od Libora Toporcera z agentúry InvelitySimony Borbeľovej priamo z GLAMI. Naučte sa ich a urobte z GLAMI hlavný kanál, odkiaľ dostanete zákazníkov na nákup na vašom e‑shope s módou a doplnkami.

 

Toto je ultimátny návod, ako na GLAMI prekonať konkurenciu nielen pred Vianocami. Žiadna teória, iba praktické rady od Libora Toporcera z agentúry InvelitySimony Borbeľovej priamo z GLAMI. Naučte sa ich a urobte z GLAMI hlavný kanál, odkiaľ dostanete zákazníkov na nákup na vašom e‑shope s módou a doplnkami.

Ako na GLAMI inzerujú marketingoví profesionáli

Libor Toporcer pre ziskové inzerovanie vo fashion segmente radí:

  1. Majte flexibilný prístup k marketingu.
    1. Dáta o vývoji kampaní sledujte na dennej báze.
    2. Dokážete tak flexibilnejšie pracovať s rozpočtami
    3. PRAKTICKY:
      1. Ak vidíte pozitívnu trendovosť v obratoch (alebo napríklad v PNO), sledujte každý deň kampane a venujte sa prenastavovaniu rozpočtov, ktoré tak kampane nebudú zbytočne brzdiť. 
      2. V prípade, že kampane nebudete sledovať každý deň, môžete ľahko stratiť časť trhu, ktorej objednávky vám budú chýbať.
  2. Pre kampane taktiež využívajte týždne na konci októbra a začiatku novembra – ešte nebežia veľké vianočné reklamné kampane, ale dopyt používateľov je tu už násobne vyšší ako ponuka inzerentov.
  3. Zamerajte sa aj na trend povianočných zliav a výpredajov – približne od 27. 12. začnite plánovať aj povianočné kampane.

MYSLITE NA: Ako inzerent na GLAMI potrebujete zákazníkovi zobraziť správny produkt v správny čas. Preto nie je cieľom zvyšovať ceny za preklik (ako napríklad pri Google kampaniach), ale zamyslieť sa nad kvalitou dát, ktoré na GLAMI odosielate. 

Takto zariadite, aby používateľ ľahko našiel váš produkt a vy tým mohli zvyšovať podiel návštevnosti z GLAMI na čo najkonverznejších miestach.

Aké je správanie zákazníkov na GLAMI

Najviac užívateľov sa na GLAMI dostane prostredníctvom organického a plateného vyhľadávania

  • Zákazník často prichádza rovno na vyfiltrovanú podkategóriu s aktívnymi filtrami.
  • Preto myslite na to, že vaším cieľom na GLAMI teda nutne nemusí byť vidieť na prvých pozíciách, ale pokrývať užívateľské vyhľadávanie v rámci filtrov a podkategórií.

Správanie užívateľov na webe GLAMI

Zákazník, ktorý prichádza na GLAMI, buď:

  1. priamo nevie, čo chce – preto scrolluje a inšpiruje sa, aby našiel vhodnú odpoveď 
  2. vie, čo chce, takže používa filtre – takto ľahko narazí na produkt, ktorý ho zaujíma alebo sa môže vrátiť, aby zadal nové hľadanie

POSTRÁŽTE SI: GLAMI je vysoko konvertujúci zdroj návštev. Ale môže vám generovať aj veľký počet návštev bez konverzií. Preto pravidelne kontrolujte svoje dáta.

Ako filtrovať produkty na GLAMI

Libor Toporcer odporúča, aby ste svoje produkty, ktoré na GLAMI chcete inzerovať efektívne, vyberali ideálne podľa týchto podmienok:

  • produkty skladom – v dnešnej dobe chce zákazník obdržať všetok tovar čo najskôr, preto mu ponúkajte taký, ktorý dokážete expedovať v deň objednávok či najneskôr ten nasledujúci
  • veľký počet produktov na sklade – najmä v populárnejších fashion segmentoch si ustrážte, že máte dostatok zásob konkrétnych produktov, aby ste konverzie z GLAMI využili naplno a vaše predaje sa nezastavili presne vo chvíli, keď o ne bude najväčší záujem
  • obľúbené veľkosti pre mužov a ženy – v rámci GLAMI sledujte, na aké produkty máte veľa preklikov a overte si, či na sklade máte dostatok ich obľúbených veľkostí – takto vám rozpočet zbytočne nevyklikne tovar, ktorý je síce vizuálne atraktívny, ale má neštandardné veľkosti, takže si ho zákazník nakoniec nekúpi
  • pracujte s dátami z Google Analytics – na základe toho na GLAMI vypínajte či zapínajte konkrétne kategórie či produkty
  • produkty s vyššou maržou – Libor pri inzercii odporúča začať s tovarom s vyššou maržou
  • filtrácia podľa kategórií – prioritizujte kategórie, ktoré vám dobre fungujú na Googli, Facebooku či napríklad pri influencerských spoluprácach

UĽAHČITE SI PRÁCU: Invelity si filtrovanie produktov vo feede uľahčuje používaním MERGADO Editora – pustite si praktickú ukážku.

Mergado na 30 dní zadarmo
  • feed si upravíte sami a ušetríte náklady za prácu programátora
  • plný prístup ku všetkým funkciám už v skúšobnej verzii

Ako pracovať s feedom na GLAMI

Aby vaše produktové dáta na GLAMI pomáhali splniť účel – zákazník sem prichádza, aby našiel požadovaný produkt – musí váš XML feed spĺňať hlavné kritérium:

Strážte si zaradenie produktov do správnych kategórií

  • Jedná sa o jednu z najčastejších chýb, ktorá veľmi ovplyvňuje plytvanie rozpočtu na reklamu. 
  • Ich dobré spárovanie je veľkou zbraňou pre dokončenie nákupu užívateľov, ktorí pri návšteve GLAMI používajú filtre alebo na podstránku filtra prichádzajú z organického vyhľadávania. 
  • Vďaka parametrom produktov sa dokážete dostať na najbližšie miesta v konverznej ceste zákazníka, ktorá väčšina konkurencie nemá podchytená. Praktický príklad nájdete v tejto časti videa
  • Najskôr sa začnite venovať kategóriám, kde máte najviac produktov. Parametre vyberajte najmä podľa toho, v čom je vaša ponuka najsilnejšia. Takto budete najľahšie personalizovať produkty, ktoré majú najväčší potenciál na predaj (napríklad podľa trendov, materiálu či ďalšieho ľubovoľného záujmu používateľov). 
  • Nastavenie parametrov nie je jednorazové. Vďaka MERGADU  dokážete pravidelne prechádzať svoje kategórie a postupne pridávať filtre. Tým efektívne doplníte svoj feed a skvalitníte jeho výkonnosť.

Ako doplniť správny filter do feedu

  1. Pozrite sa, aké sú najpopulárnejšie filtre v kategórii.
  2. V MERGADE (postup nájdete aj v tejto časti videa):
    1. Skontrolujte, či máte parameter (element) správne pomenovaný.
    2. Pokiaľ nie, vytvorte si nový element so správnym názvom.
    3. Implementujte do neho hodnotu pravidlom.

VYUŽÍVAJTE ALTERNATÍVNE OBRÁZKY: Ich pomocou odlišíte svoj tovar na produktovom detaile a vyhnete sa zbytočným preklikom navyše.

Ako vyhodnotiť propagáciu na GLAMI

Pracujte s dátami z administrácie GLAMI aj z GA4. Myslite však na to, že dáta z oboch zdrojov fungujú na rôznych atribučných modeloch:

  • GLAMI používa 30-day first click model
  • GA4 používajú data driven model

Aké reporty sledovať

Návody pre ziskovú inzerciu na GLAMI nájdete vo videu 

Obsah článku sme pre vás zostavili z informácií z webinára Ako dostať a efektívne spravovať produkty na Favi, Biano, GLAMI a ostatných agregátoroch, ktoré prebehlo 5. októbra 2023. V zázname z neho nájdete mnoho užitočných návodov a rád.

  • Simona Borbeľová, Business Development Manager GLAMI SK&SK

    01:34 Stručné predstavenie GLAMI

    04:34 GLAMI z pohľadu čísel

    05:51 Čo si vziať z výsledkov GLAMI za 4. kvartál 2022

    11:19 Ako sa pripraviť na Black Friday a predvianočnú inzerciu na GLAMI

    19:25 Čo vám prinesie účasť v Black Weeku na GLAMI

     

    Libor Toporcer, Strategy Director Invelity

    25:27 Základné informácie pre prácu s GLAMI z agentúrneho pohľadu

    29:25 Ako funguje správanie zákazníkov na GLAMI

    31:11 Odkiaľ GLAMI získava návštevnosť

    35:03 Tipy na filtrovanie produktov na GLAMI

    39:58 Ako vypínať produkty v GLAMI feede

    41:59 Aké produktové dáta mať vo feede pre GLAMI

    50:40 Ako vyhodnocovať propagáciu na GLAMI

     

    58:38 Otázky účastníkov webinára
     

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.