Toto je ultimátny návod, ako na GLAMI prekonať konkurenciu nielen pred Vianocami. Žiadna teória, iba praktické rady od Libora Toporcera z agentúry Invelity a Simony Borbeľovej priamo z GLAMI. Naučte sa ich a urobte z GLAMI hlavný kanál, odkiaľ dostanete zákazníkov na nákup na vašom e‑shope s módou a doplnkami.
Toto je ultimátny návod, ako na GLAMI prekonať konkurenciu nielen pred Vianocami. Žiadna teória, iba praktické rady od Libora Toporcera z agentúry Invelity a Simony Borbeľovej priamo z GLAMI. Naučte sa ich a urobte z GLAMI hlavný kanál, odkiaľ dostanete zákazníkov na nákup na vašom e‑shope s módou a doplnkami.
Ako na GLAMI inzerujú marketingoví profesionáli
Libor Toporcer pre ziskové inzerovanie vo fashion segmente radí:
- Majte flexibilný prístup k marketingu.
- Dáta o vývoji kampaní sledujte na dennej báze.
- Dokážete tak flexibilnejšie pracovať s rozpočtami.
- PRAKTICKY:
- Ak vidíte pozitívnu trendovosť v obratoch (alebo napríklad v PNO), sledujte každý deň kampane a venujte sa prenastavovaniu rozpočtov, ktoré tak kampane nebudú zbytočne brzdiť.
- V prípade, že kampane nebudete sledovať každý deň, môžete ľahko stratiť časť trhu, ktorej objednávky vám budú chýbať.
- Pre kampane taktiež využívajte týždne na konci októbra a začiatku novembra – ešte nebežia veľké vianočné reklamné kampane, ale dopyt používateľov je tu už násobne vyšší ako ponuka inzerentov.
- Zamerajte sa aj na trend povianočných zliav a výpredajov – približne od 27. 12. začnite plánovať aj povianočné kampane.
MYSLITE NA: Ako inzerent na GLAMI potrebujete zákazníkovi zobraziť správny produkt v správny čas. Preto nie je cieľom zvyšovať ceny za preklik (ako napríklad pri Google kampaniach), ale zamyslieť sa nad kvalitou dát, ktoré na GLAMI odosielate.
Takto zariadite, aby používateľ ľahko našiel váš produkt a vy tým mohli zvyšovať podiel návštevnosti z GLAMI na čo najkonverznejších miestach.
Aké je správanie zákazníkov na GLAMI
Najviac užívateľov sa na GLAMI dostane prostredníctvom organického a plateného vyhľadávania
- Zákazník často prichádza rovno na vyfiltrovanú podkategóriu s aktívnymi filtrami.
- Preto myslite na to, že vaším cieľom na GLAMI teda nutne nemusí byť vidieť na prvých pozíciách, ale pokrývať užívateľské vyhľadávanie v rámci filtrov a podkategórií.
Správanie užívateľov na webe GLAMI
Zákazník, ktorý prichádza na GLAMI, buď:
- priamo nevie, čo chce – preto scrolluje a inšpiruje sa, aby našiel vhodnú odpoveď
- vie, čo chce, takže používa filtre – takto ľahko narazí na produkt, ktorý ho zaujíma alebo sa môže vrátiť, aby zadal nové hľadanie
POSTRÁŽTE SI: GLAMI je vysoko konvertujúci zdroj návštev. Ale môže vám generovať aj veľký počet návštev bez konverzií. Preto pravidelne kontrolujte svoje dáta.
Ako filtrovať produkty na GLAMI
Libor Toporcer odporúča, aby ste svoje produkty, ktoré na GLAMI chcete inzerovať efektívne, vyberali ideálne podľa týchto podmienok:
- produkty skladom – v dnešnej dobe chce zákazník obdržať všetok tovar čo najskôr, preto mu ponúkajte taký, ktorý dokážete expedovať v deň objednávok či najneskôr ten nasledujúci
- veľký počet produktov na sklade – najmä v populárnejších fashion segmentoch si ustrážte, že máte dostatok zásob konkrétnych produktov, aby ste konverzie z GLAMI využili naplno a vaše predaje sa nezastavili presne vo chvíli, keď o ne bude najväčší záujem
- obľúbené veľkosti pre mužov a ženy – v rámci GLAMI sledujte, na aké produkty máte veľa preklikov a overte si, či na sklade máte dostatok ich obľúbených veľkostí – takto vám rozpočet zbytočne nevyklikne tovar, ktorý je síce vizuálne atraktívny, ale má neštandardné veľkosti, takže si ho zákazník nakoniec nekúpi
- pracujte s dátami z Google Analytics – na základe toho na GLAMI vypínajte či zapínajte konkrétne kategórie či produkty
- produkty s vyššou maržou – Libor pri inzercii odporúča začať s tovarom s vyššou maržou
- filtrácia podľa kategórií – prioritizujte kategórie, ktoré vám dobre fungujú na Googli, Facebooku či napríklad pri influencerských spoluprácach
UĽAHČITE SI PRÁCU: Invelity si filtrovanie produktov vo feede uľahčuje používaním MERGADO Editora – pustite si praktickú ukážku.
Ako pracovať s feedom na GLAMI
Aby vaše produktové dáta na GLAMI pomáhali splniť účel – zákazník sem prichádza, aby našiel požadovaný produkt – musí váš XML feed spĺňať hlavné kritérium:
Strážte si zaradenie produktov do správnych kategórií
- Jedná sa o jednu z najčastejších chýb, ktorá veľmi ovplyvňuje plytvanie rozpočtu na reklamu.
- Ich dobré spárovanie je veľkou zbraňou pre dokončenie nákupu užívateľov, ktorí pri návšteve GLAMI používajú filtre alebo na podstránku filtra prichádzajú z organického vyhľadávania.
- Vďaka parametrom produktov sa dokážete dostať na najbližšie miesta v konverznej ceste zákazníka, ktorá väčšina konkurencie nemá podchytená. Praktický príklad nájdete v tejto časti videa.
- Najskôr sa začnite venovať kategóriám, kde máte najviac produktov. Parametre vyberajte najmä podľa toho, v čom je vaša ponuka najsilnejšia. Takto budete najľahšie personalizovať produkty, ktoré majú najväčší potenciál na predaj (napríklad podľa trendov, materiálu či ďalšieho ľubovoľného záujmu používateľov).
- Nastavenie parametrov nie je jednorazové. Vďaka MERGADU dokážete pravidelne prechádzať svoje kategórie a postupne pridávať filtre. Tým efektívne doplníte svoj feed a skvalitníte jeho výkonnosť.
Ako doplniť správny filter do feedu
- Pozrite sa, aké sú najpopulárnejšie filtre v kategórii.
- V MERGADE (postup nájdete aj v tejto časti videa):
- Skontrolujte, či máte parameter (element) správne pomenovaný.
- Pokiaľ nie, vytvorte si nový element so správnym názvom.
- Implementujte do neho hodnotu pravidlom.
VYUŽÍVAJTE ALTERNATÍVNE OBRÁZKY: Ich pomocou odlišíte svoj tovar na produktovom detaile a vyhnete sa zbytočným preklikom navyše.
Ako vyhodnotiť propagáciu na GLAMI
Pracujte s dátami z administrácie GLAMI aj z GA4. Myslite však na to, že dáta z oboch zdrojov fungujú na rôznych atribučných modeloch:
- GLAMI používa 30-day first click model
- GA4 používajú data driven model
Aké reporty sledovať
- data v GLAMI
- GA4 report zdroj / médium
- report sekundární dimenze (landing page, utm campaign / utm content)
- % podíl na celkovém prodeji produktu
- % podíl zobrazení podstránek produktu
Návody pre ziskovú inzerciu na GLAMI nájdete vo videu
Obsah článku sme pre vás zostavili z informácií z webinára Ako dostať a efektívne spravovať produkty na Favi, Biano, GLAMI a ostatných agregátoroch, ktoré prebehlo 5. októbra 2023. V zázname z neho nájdete mnoho užitočných návodov a rád.
-
Simona Borbeľová, Business Development Manager GLAMI SK&SK
01:34 Stručné predstavenie GLAMI
04:34 GLAMI z pohľadu čísel
05:51 Čo si vziať z výsledkov GLAMI za 4. kvartál 2022
11:19 Ako sa pripraviť na Black Friday a predvianočnú inzerciu na GLAMI
19:25 Čo vám prinesie účasť v Black Weeku na GLAMI
Libor Toporcer, Strategy Director Invelity
25:27 Základné informácie pre prácu s GLAMI z agentúrneho pohľadu
29:25 Ako funguje správanie zákazníkov na GLAMI
31:11 Odkiaľ GLAMI získava návštevnosť
35:03 Tipy na filtrovanie produktov na GLAMI
39:58 Ako vypínať produkty v GLAMI feede
41:59 Aké produktové dáta mať vo feede pre GLAMI
50:40 Ako vyhodnocovať propagáciu na GLAMI
58:38 Otázky účastníkov webinára
MERGADO vás zadarmo vzdelá v mnohých e‑commerce odvetviach
Prihláste sa na bezplatné webináre, ktoré organizujeme do konca roku 2023:
15. 11. 23 Aplikace Bidding Fox Elements vám usnadní sledování inzerce konkurence
21. 11. 23 Optimalizujte produktové obrázky pro srovnávače zboží a marketplaces
23. 11. 23 AI v MERGADO System: Jak využít ChatGPT ve feed marketingu
24. 11. 23 Zefektivněte workflow při úpravě produktových dat pomocí regulárních výrazů
28. 11. 23 Zvyšte prodej svého zboží pomocí grafických kreativ
29. 11. 23 Naučte se své produkty inzerovat na Heurece a Zboží.cz
6. 12. 23 Zautomatizujte bidding pomocí aplikace Bidding Fox
Mohlo by vás zaujímať:
Lukáš Horák
Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.