6 najčastejších chýb v GLAMI feede a ako ich odstrániť

Petr Mindl
6. 3. 2023
11 minút čítania

Ak predávate oblečenie a módne doplnky, špecializovaný porovnávač GLAMI patrí medzi hlavné kanály, kde zviditeľníte svoj tovar. V spolupráci s GLAMI sme vytvorili článok, ktorý vám na tejto platforme pomôže odstrániť najčastejšie chyby vo feede.

Ak predávate oblečenie a módne doplnky, špecializovaný porovnávač GLAMI patrí medzi hlavné kanály, kde zviditeľníte svoj tovar. Aby ste tomuto porovnávači dodávali kvalitný feed, musíte sa v ňom zbaviť všetkých nedostatkov. Preto sme v spolupráci s GLAMI vytvorili článok, ktorý vám na tejto platforme pomôže odstrániť najčastejšie chyby.

Odhaľte chyby vo feede. Urobte si bezplatný MERGADO Audit.

Vyskúšajte Audit feedu zadarmo
  • zlepšite kondíciu vášho feedu a získajte odporúčania na jeho opravu
  • rýchla a bezplatná technická analýza

1. Párovanie kategórií

Pre správne napárovanie tovaru vo feede uvádzajte koncové kategórie (napr. nie iba “topánky”, ale “členkové topánky”) podľa špecifikácie GLAMI a pohlavia. V opačnom prípade môže v danej kategórii dôjsť k zamietnutiu produktov

Požiadavky elementu CATEGORYTEXT: 

  • jedná sa o povinný element
  • v každej kategórii môže byť vždy jeden druh produktu
  • vždy uvádzajte pohlavie
  • detské kategórie rozdeľujte na “dievčenské” a “chlapčenské”
  • element CATEGORYTEXT nemožno nahradiť elementom CATEGORY_ID

Časté chyby v CATEGORYTEXTU a ako ich vyriešiť

  • Príklad: Vo feede uvádzate iba “dámske topánky”.
    Problém: Vo všeobecných kategóriách väčšinou nedosiahnete dobré výsledky. Preto sa snažte uvádzať vždy čo najkonkrétnejšiu kategóriu.
    Riešenie: Príliš všeobecné kategórie dokážete v MERGADO Editore prepísať pomocou špeciálneho pravidla Hromadné premenovanie kategórií:

    1. Vytvorte nové pravidlo.
    2. Pomenujte ho, napr. Premenovanie kategórií.
    3. Vyberte typ pravidla Hromadné premenovanie kategórii.
    4. Výber vykonajte na všetky produkty.
    5. Kliknite na tlačidlo Predvyplniť ľavú stranu.
    6. Na pravej strane pomocou našepkávača vyplňte GLAMI kategórie.
  • Príklad: Vo feede uvádzate iba “topánky – členkové topánky”
    Problém: Neuvedené pohlavie môže spôsobiť, že sa napríklad dámske topánky zobrazia medzi pánskymi. Takto sa veľmi ľahko môžete pripraviť o objednávky.
    Riešenie: Jedna z možností je segmentovať kategórie podľa pohlavia a následne pravidlom Hromadné prepisovanie podľa výberu každú z nich zaradiť do správnej GLAMI kategórie.

    1. Na stránke Produkty pomocou Onelineru vyhľadajte jednotlivé kategórie a vyhľadanie doplňte informáciu, či sa jedná o dámsky alebo pánsky tovar.
    2. Výber pomenujte a uložte. Týmto spôsobom vytvorte niekoľko výberov.
    3. Vytvorte nové pravidlo.
    4. Pomenujte ho, napr. Premenovanie kategórií.
    5. Vyberte typ pravidla Hromadné prepisovanie podľa výberu.
    6. V poli Element vyberte element CATEGORYTEXT.
    7. Kliknite na tlačidlo Predvyplniť ľavú stranu.
    8. MERGADO Editor si sám natiahne vytvorené výbery.
    9. Na pravej strane pomocou našepkávača vyplňte GLAMI kategórie.

  • Príklad: Kategória obsahuje rôzne ID alebo znaky.
    Problém: V tomto prípade je pravdepodobné, že GLAMI nerozozná hodnoty a produkty zamietne.
    Riešenie: Veľa závisí od toho, čo presne obsahuje element. V prípade, že to sú napríklad ID kategórií, musíte tieto hodnoty prepísať na kategórie GLAMI.

    1. Vytvorte nové pravidlo.
    2. Pomenujte ho, napr. Nastavenie GLAMI kategórií.
    3. Vyberte typ pravidla Hromadné prepisovanie podľa hodnôt.
    4. Výber vykonajte na všetky produkty.
    5. Na ľavej aj pravej strane vyberte element CATEGORYTEXT.
    6. Kliknite na tlačidlo Predvyplniť ľavú stranu.
    7. Na pravej strane pomocou našepkávača vyplňte GLAMI kategórie.
  • Príklad: Vo feede chýba element CATEGORYTEXT.
    Problém: Element je povinný. GLAMI preto produkty, u ktorých tento element chýba, zamietne.
    Riešenie: Ak máte názvy kategórií v inom elemente, stačí ich pomocou pravidla hromadne prekopírovať do elementu CATEGORYTEXT.

    1. Vytvorte nové pravidlo.
    2. Pomenujte ho, napr. Naplnenie elementu CATEGORYTEXT.
    3. Vyberte typ pravidla Hromadné skopírovanie hodnôt.
    4. Výber vykonajte na všetky produkty.
    5. Na ľavej strane zadajte element, v ktorom máte kategórie zo vstupného feedu.
    6. Na ľavú stranu zadajte hodnotu CATEGORYTEXT.

    TIP: V prípade, že kategórie vo vstupnom feede nemáte, ale máte ich aspoň v nejakej tabuľke, použite pravidlo Import dátového súboru. Ako toto pravidlo správne nastaviť, sa dozviete v článku Dostaňte dáta z Google Sheets do MERGADA.

  • Príklad: Vo feede uvádzate iba “detské topánky”.
    Problém: Nevyplnené pohlavie môže spôsobiť, že napríklad dievčenské topánky sa zobrazia v chlapčenskej kategórii. Aj takto sa môžete pripraviť o objednávky.
    Riešenie: Jedna z možností je segmentovať kategórie podľa pohlavia, a potom pravidlom Hromadné prepisovanie podľa výberu zaradiť každú z nich do správnej GLAMI kategórie

    1. Na stránke Produkty pomocou Onelineru vyhľadajte jednotlivé kategórie a doplňte im informáciu, či sa jedná o dievčenské alebo chlapčenský tovar.

    2. Výber pomenujte a uložte. Týmto spôsobom vytvorte niekoľko výberov.

    3. Na stránke Pravidlá vytvorte nové pravidlo.

    4. Pomenujte ho, napr. Premenovanie kategórií.

    5. Vyberte typ pravidla Hromadné prepisovanie podľa výberu.

    6. V poli Element vyberiete element CATEGORYTEXT.

    7. Kliknite na tlačidlo Predvyplniť ľavú stranu.

    8. MERGADO Editor si sám natiahne vytvorené výbery.

    9. Na pravej strane pomocou našepkávača vyplňte GLAMI kategórie.

  • Príklad: Názvy kategórii sú v inom jazyku, než jazyk stránky.
    Problém: GLAMI tieto produkty zamietne, pretože neprijíma cudzojazyčné kategórie.
    Riešenie: Názvy kategórií nemusíte prekladať. Stačí, ak použijete pravidlo Hromadné premenovanie kategórií a jednoducho ich prepíšete do potrebného jazyka.

    1. Vytvorte nové pravidlo.
    2. Pomenujte ho, napr. Premenovanie kategórií.
    3. Vyberte typ pravidla Hromadné premenovanie kategórií.
    4. Výber vykonajte na všetky produkty.
    5. Kliknite na tlačidlo Predvyplniť ľavú stranu.
    6. Na pravej strane pomocou našepkávača vyplňte GLAMI kategórie.
  • <CATEGORYTEXT>Glami.cz | Dámske oblečenie a topánky | Dámske oblečenie | Šaty</CATEGORYTEXT>

2. Zámena ITEM_ID s ITEMGROUP_ID

Pri príprave dát dávajte pozor aj na ID produktov. Často sa stáva, že ich e‑shopy posielajú zle alebo prehodia ITEM_ID s ITEMGROUP_ID. Môže to ovplyvniť správne fungovanie GLAMI pixelu, ktorý sleduje ITEM_ID. Pre istotu si vysvetlíme, na čo tieto elementy slúžia. ITEM_ID je identifikátor produktu, ITEMGROUP_ID je identifikátor skupiny, v ktorej sú variantné produkty.

Požiadavky elementu ITEM_ID: 

  • povinný element
  • variantné produkty musia mať unikátne ITEM_ID
  • GLAMI neodporúča meniť ITEM_ID kvôli GLAMI piXelu

Požiadavky elementu ITEMGROUP_ID: 

  • slúži na zoskupenie produktov
  • variantné produkty majú rovnaké ITEMGROUP_ID

Časté chyby v v ITEM_ID a ITEMGROUP_ID a ich riešenie

  • Príklad: Pri variantných produktoch chýba ITEMGROUP_ID.
    Problém: Variantný produkt sa zobrazí ako samostaný produkt.
    Riešenie: V tomto prípade odporúčame doplniť k jednotlivým produktom ITEMGROUP ID už v administrácii e‑shopu alebo doplniť pomocou pravidla Import dátového súboru.

  • Príklad: Variantné produkty majú duplicitné ITEM_ID.
    Problém: ITEM_ID musí byť u všetkých produktov jedinečný. V opačnom prípade môžu byť produkty zamietnuté
    Riešenie: Najskôr skontrolujte, či nemáte prehodené ITEM_ID s ITEMGROUP_ID. V prípade, že nie, doplňte k produktom jedinečné ITEM_ID. Najlepšie to zvládnete buď v administrácii svojho e‑shopu alebo si ID naimportujte pomocou pravidla Import dátového súboru.

  • <ITEM_ID>abc123</ITEM_ID>

    <ITEMGROUP_ID>A86</ITEMGROUP_ID>

3. Chýbajúce rozmery produktov v elemente SIZE PARAM

Parametre, ktoré určujú veľkosť oblečenia (hneď za nimi sú udržateľnosť a materiál), pre nakupujúcich patria medzi najdôležitejšie informácie. Preto sa zamerajte na to, nech tieto údaje posielate správne.

Požiadavky elementu PARAM SIZE:

  • povinný element (výnimky: kabelky, hodinky, okuliare)
  • slúži na určenie veľkosti produktov
  • všetky variantné produkty musia mať vlastnú veľkosť
  • nemôžete posielať vypredané veľkosti
  • zoznam veľkostí pre GLAMI

Časté chyby v PARAM SIZE a ich riešenie

  • Príklad: Jeden produkt môže mať iba jednu hodnotu PARAM SIZE. Pri variantných produktoch je potrebné zohľadniť ITEMGROUP_ID.
    Problém: GLAMI zamieta produkty, ktoré majú viac rozmerov.
    Riešenie: Tento problém musíte vyriešiť už v administrácii e‑shopu vygenerovaním feedu, v ktorom sú varianty uvedené ako jednotlivé produkty. Aktuálne v MERGADE pracujeme na pridaní funkcie, ktorá umožní rozdeliť „parent“ produkt so zanorenými variantmi na jednotlivé variantné produkty.

     

     

  • Príklad: Iba parametre môžu obsahovať informácie o rozmeroch tovaru.
    Problém: V prípade, že rozmery nie sú obsiahnuté práve v parametroch, GLAMI tieto produkty môže zamietnuť.

    Na tento problém sa ponúkajú 2 riešenia:
    Riešenie 1: Ak máte rozmery v iných elementoch, musíte ich skopírovať do elementu PARAM | Size. Ľahko to zvládnete pomocou pravidla Hromadné skopírovanie hodnôt.

    1. Vytvorte nové pravidlo a pomenujte ho.
    2. Vyberte pravidlo Hromadné skopírovanie hodnôt.
    3. Výber vykonajte na všetky produkty.
    4. Na ľavej strane zvoľte element, v ktorom sa uvádzajú rozmery.
    5. Na pravej strane (Cieľové elementy) kliknite na ikonku štítok a zvoľte parameter rozmer.

    Riešenie 2: V prípade, že rozmery máte napríklad v názve produktu, musíte najskôr získať rozmer z názvu a vložiť ho do premennej. Následne potom túto premennú naplňte elementom PARAM | Size.

    1. Na stránke Premenné vytvorte novú premennú.
    2. Vyberte vstupný element, z ktorého chcete získať rozmer.
    3. Do poľa regulárny výraz zadajte nasledujúcu hodnotu: .+ (\w+)$
    4. Vyplňte názov premennej, napr. SIZE.

    5. Na stránke Pravidlá vytvorte nové pravidlo, ktorým naplníte parameter SIZE.

    6. Pravidlo pomenujte a vyberte typ pravidla Prepísať.

    7. Výber vykonajte na všetky produkty.

    8. V poli Element kliknite na štítok na ľavej strane a vyberte parameter.SIZE.

    9. Do poľa Nový obsah medzi percentá vpíšte nedávno vytvorenú premennú SIZE.

    10. Pravidlo uložte, a skontrolujte na stránke Produkty.

  • Príklad: Vypredané veľkosti variantných produktov nie je možné posielať na stránku.
    Problém: GLAMI vypredané produkty nezobrazuje vo vyhľadávaní.
    Riešenie: V MERGADE si môžete vyfiltrovať produkty, ktoré majú hodnotu DELIVERY_DATE pri variantných produktoch vyššiu ako 0. Tento výber potom jednoducho skryjete pomocou skrývacieho pravidla.

    1. Na stránke Produkty si vyfiltrujte produkty, ktoré majú v elemente DELIVERY_DATE hodnotu vyššiu ako 0. Výber uložte.
    2. Na stránke Pravidlá vytvorte nové pravidlo.
    3. Pomenujte pravidlo, napr. Skrytie vypredaných produktov.
    4. Vyberte typ pravidla Skrytie produktu.
    5. Použite prvý vytvorený výber.
    6. Uložte pravidlo.

  • <PARAM>

        <PARAM_NAME>veľkos</PARAM_NAME>

        <VAL>41</VAL>

    </PARAM>

4. Chýbajúca dostupnosť produktu

Na MERGADO podpore sa pomerne často stretávame s problémom, kedy užívateľom chýba vo feede dostupnosť produktov. Pritom informácia, či tovar je alebo nie je na sklade, môže byť dôležitý faktor v rozhodovacom procese zákazníka. Na GLAMI tento element nie je povinný, ale je dobré naň myslieť a vyplniť ho.

Požiadavky elementu DELIVERY DATE: 

  • Tento element je povinný.
  • Tovar skladom: <DELIVERY_DATE>0</DELIVERY_DATE>
  • Tovar nie je skladom (bude do 5 dní): <DELIVERY_DATE>5</DELIVERY_DATE>

Časté chyby v DELIVERY DATE a ich riešenie

  • Príklad: Všetky produkty majú rovnakú hodnotu, ale pritom majú rôznu dostupnosť.
    Problém: Táto informácia je zavádzajúca a môže poškodiť váš brand.
    Riešenie: Rozdeľte produkty do rôznych výberov podľa dostupnosti produktov a pomocou pravidla Hromadné prepisovanie podľa výberu naplňte hodnoty DELIVERY_DATE.

    1. Na stránke Produkty vytvorte výbery podľa dostupnosti produktov.
    2. Pomenujte ich a uložte.
    3. Vytvorte a pomenujte nové pravidlo.
    4. Zvoľte pravidlo Hromadné prepisovanie podľa výberu.
    5. Vyberte element DELIVERY_DATE.
    6. Kliknite na Predvyplniť ľavú stranu, alebo ručne vyplňte ľavú stranu výbery, ktoré potrebujete použiť.
    7. Na pravú stranu uveďte hodnoty podľa toho, koľko dní potrvá, kým bude produkt dostupný, napr.: 
      • Tovar je na sklade –⁠ hodnota bude: 0
      • Tovar nie je skladom (bude do 5 dní) –⁠ hodnota bude: 5
  • Príklad: Dostupnosť produktov je vyplnená v inom elemente alebo úplne chýba.
    Problém: Informácia o dostupnosti je povinná súčasť rozhodovacieho procesu zákazníka, preto jej správne uvádzanie nezabudnite skontrolovať.

    Na tento problém sa ponúkajú 2 riešenia:
    Riešenie 1: V prípade, že dostupnosť produktov máte v inom elemente, stačí ich jednoducho prekopírovať pravidlom Hromadné skopírovanie hodnôt.

    1. Vytvorte nové pravidlo a pomenujte ho.
    2. Vyberte pravidlo Hromadné skopírovanie hodnôt.
    3. Výber vykonajte na všetky produkty.
    4. Na ľavej strane zvoľte element, v ktorom uvádzate dostupnosť.
    5. Na pravej strane (Cieľový element) zvoľte element DELIVERY_DATE.

    Riešenie 2: V prípade, že všetky produkty majú rovnakú dostupnosť, a túto informáciu neuvádzate vo feede, element naplňte pomocou pravidla Prepísať.

    1. Vytvorte nové pravidlo a pomenujte ho.
    2. Vyberte pravidlo Prepísať.
    3. Výber vykonajte na všetky produkty.
    4. Z elementov vyberte element DELIVERY_DATE.
    5. Ako nový obsah uveďte počet dní.
  • <DELIVERY_DATE>0</DELIVERY_DATE>

5. Problémy s obrázkami kvôli chýbajúcemu elementu IMGURL

Element slúži na posielanie samotných obrázkov produktov (bez modelov). GLAMI ich odporúča zasielať v najvyššej možnej kvalite s bielym pozadím. Pre obrázky s modelmi využívajte element IMGURL_ALTERNATIVE.

NEZABUDNITE: Fotky s vodoznakmi alebo s logom obchodu GLAMI zamietne.

Požiadavky elementu IMGURL:

  • Posielajte neupravené fotografie.
  • Vodoznaky a logá sú zakázané.
  • Fotografia nesmie obsahovať text.
  • Odporúčanie: obrázky zasielajte v najvyššom možnom rozlíšení.
  • Maximálna veľkosť obrázkov je 1500 px x 500 px.
  • Obrázky musia byť na svetlom alebo bielom pozadí.
  • V tomto elemente posielajte iba obrázky samotného produktu (obrázky s modelmi posielajte v element IMGURL_ALTERNATIVE.

Časté chyby v IMGURL a ich riešenie

  • Príklad: Obrázky obsahujú vodoznaky, logá a podobne.

    Problém: Produkty, u ktorých majú obrázky vodoznaky, GLAMI zamietne.
    Riešenie: Odhaľte chyby v obrázkoch vášho e‑shopu s bezplatným auditom nástroja Feed Image Editor. Ich kvalitu overíte jednoducho a podľa špecifikácie GLAMI.

    1. Otvorte si stránku audit obrázkov na adrese https://audit-obrazku.sk.
    2. Uveďte URL adresu feedu.
    3. Z možností formátov vyberte GLAMI.
    4. Uveďte svoju e‑mailovú adresu. 
      • Do 24 hodín vám dorazia výsledky na uvedený mail.

    TIP: Nájdené chyby dokážete opraviť ručne, ale čas aj starosti výrazne ušetríte s aplikáciou Feed Image Editor. Vyskúšajte ho na 30 dní zadarmo.

  • Príklad: Na hlavnom obrázku je produkt zobrazený s modelom.
    Problém: Produkty s modelmi v elemente IMGURL môžu byť zamietnuté.
    Riešenie: Pre obrázky s modelom využite element IMGURL_ALTERNATIVE. V hlavnom elemente IMGURL posielajte iba samotný produkt. Tento problém vyriešite pravidlom Hromadné skopírovanie hodnôt, alebo využite makro Prehodenie hodnôt pri dvoch elementoch.

6. Element PRODUCTNAME

Tento element slúži na uvádzanie názvu produktu. GLAMI do neho odporúča pridávať aj pohlavie, materiál či farbu tovaru.

Požiadavky na PRODUCTNAME:

  • Element je povinný.
  • Musí obsahovať názov produktu.
  • Odporúčanie: k názvu pridajte pohlavie, materiál, farbu.
  • Neuvádzajte nerelevantné informácie typu doručenia zadarmo, atď.
  • Do tohto elementu neuvádzajte veľkosť produktu.

Časté chyby v PRODUCTNAME a ich riešenie

  • Príklad: Koniec názvu obsahuje rozmery produktov.
    Problém: V GLAMI v názve zakazuje uvádzať rozmery a promo výrazy.
    Riešenie: V prípade, že rozmery umiestnite napríklad do názvu produktu, musíte z neho najskôr vytiahnuť rozmer a vložiť ho do premennej. Následne potom touto premenou naplňte element PARAM | Size.

    1. Na stránke Premenné vytvorte novú premennú.

    2. Vyberte vstupný element, z ktorého chcete získať rozmer.

    3. Do poľa Regulárny výraz zadajte nasledujúcu hodnotu: .+ (\w+)$

    4. Vyplňte názov premennej, napr. SIZE.

    4. Na stránke Pravidlá vytvorte nové pravidlo, ktorým naplňte parameter SIZE.

    5. Pravidlo pomenujte a zvoľte typ pravidla Prepísať.

    6. Výber vykonajte na všetky produkty.

    7. V poli Element na ľavej strane kliknite na štítok a vyberte parameter SIZE.

    8. Do poľa Nový obsah vložte medzi percentá nedávno vytvorenú premennou SIZE.

    9. Pravidlo uložte, a skontrolujte na stránke Produkty.

    10. Veľkosť z názvu odstránite:

    • pomocou pravidla Nájsť a nahradiť
    • pomocou regulárnych výrazov

    TIP: Naučte sa pracovať s regulárnymi výrazmi v MERGADO Editore. Ukážeme vám to bezplatne na webinári Zefektívnite workflow pri úprave produktových dát. Jednoducho, pomocou regulárnych výrazov.

  • Príklad: Názov obsahuje reklamné výrazy, ako napríklad: Zľava, Akcia, Zadarmo, apod.

    Problém: GLAMI inzerciu takýchto produktov zamietne.

    Riešenie: Vytvorte pravidlo Nájsť a nahradiť a nepovolené výrazy z názvov hromadne zmažte.

    1. Vytvorte nové pravidlo a pomenujte ho.
    2. Vyberte pravidlo Nájsť a nahradiť.
    3. Výber vykonajte na všetky produkty.
    4. Zvoľte element PRODUCTNAME.
    5. Do poľa Nájsť napíšte výrazy, ktoré chcete odstrániť.
    6. Pole Nahradiť nechajte prázdne, alebo doplňte povolené výrazy.
  • Príklad: Inzerujete na slovenskom GLAMI a rovnaký feed chcete použiť aj v Maďarsku.

    Problém: Maďarské GLAMI v elementoch neprijíma produktové informácie uvedené v inom jazyku ako v maďarčine.
    Riešenie: Vyexportujte si názvy produktov z MERGADA do Google Sheets tabuľky. Názvy preložte do maďarčiny a pomocou pravidla Import dátového súboru ich naimportujte späť do MERGADA.

    1. Na stránke Produkty sa prepnite na tabuľkové zobrazenie.
    2. Tu kliknite na ikonku ceruzky a vyhľadajte element, v ktorom uvádzate názvy produktov. 
      1. Ak chcete prekladať aj popis produktov, pridajte aj element DESCRIPTION.
      2. Nepotrebné elementy pokojne smažte.
    3. Na ľavej strane kliknite na tlačidlo Prevziať CSV a vyberte možnosť Vybrané stĺpce. Týmto spôsobom si stiahnete CSV súbor, z ktorého jednoducho prekopírujte dáta do Google Sheet tabuľky.
    4. Po preložení názvov a popisov použite pravidlo Import dátového súboru.

    TIP: S hromadným preložením textov pri väčšom množstve produktov vám pomôže aplikácia Ordelogy Translate.

  • <PRODUCTNAME>Dámské kožené kotníkové boty</PRODUCTNAME>

Detailné informácie ohľadom špecifikácie GLAMI nájdete na tomto odkaze: https://www.glami.sk/info/feed/

Venujte pozornosť oprave chýb na GLAMI. Pokiaľ budete mať bezchybný feed, vaša inzercia pobeží naplno a bude spĺňať to najdôležitejšie: generovať zisk. A nezabudnite –⁠ tu sme si popísali iba základné chyby. Je možné, že vo vašom feede nájdete ďalšie, špecifické nezrovnalosti. Pokiaľ si s nimi nebudete vedieť rady, neváhajte nám napísať na podporu alebo na diskusné fórum.

Mohlo by vás zaujímat: