Porovnávače tovaru: Ako predísť najčastejším chybám pri nastavení kampaní?

Petra Marková
12. 10. 2021
4 minúty čítania
Porovnávače tovaru: Ako predísť najčastejším chybám pri nastavení kampaní?

Inzercia na porovnávačoch sa e‑shopom vyplatí a je jedno, či ešte len s podnikaním začínate alebo potrebujete získať nových zákazníkov. Ak chcete predísť často opakovaným chybám pri nastavovaní kampaní, máme pre vás rýchle tipy na mieru ušité pre Heureku, Google Nákupy či GLAMI.

Inzercia na porovnávačoch sa e‑shopom vyplatí a je jedno, či ešte len s podnikaním začínate alebo potrebujete získať nových zákazníkov. Ak chcete predísť často opakovaným chybám pri nastavovaní kampaní, máme pre vás rýchle tipy na mieru ušité pre Heureku, Google Nákupy či GLAMI.

Poraďte si s párovaním na Heureke ako profíci

Kľúčom ku výkonnej inzercii nielen na Heureke je bezchybná spárovanosť produktov. Pre správne zaradenie tovaru do príslušných kategórií potrebujete priradiť e‑shop k vytvorenej produktovej karte.

Častokrát sa stáva, že produktový názov či kategória nie sú v požadovanej forme. Opravu môžete vykonať cez elementy CATEGORYTEXT a PRODUCTNAME. Pomocou pravidla Hromadne premenovať kategórie ich dokážete opraviť presne pre požiadavky Heureky. Mergado uľahčuje prácu s nastavením kategórií cez implementovaný našepkávač, ktorý je dostupný aj v jednotlivých jazykových verziách.

Osvojte si párovanie produktov so spoľahlivými aplikáciami v Mergado Store. Skvalitníte tým inzerciu na Heureke a výrazne zviditeľníte sortiment vášho e‑shopu.

Čo odporúča pre inzerciu na Heureke náš konzultant Luděk Volejník?

“Inzerci na Heurece využívá většina českých a slovenských e‑shopů a určitě bych doporučil novým značkám tento srovnávač vyzkoušet. Snad jen těm co mají unikátní sortiment (např. vlastní výrobky) nemusí inzerce přinést výsledky, ale chce to opravdu zkusit. Je to takový “základ”, kterým se většinou inzerce na zbožových srovnávačích startuje. V Mergadu máme množství funkcí a několik doplňkových aplikací, které lze pro řízení inzerce na Heurece použít, takže po technické stránce je možné v Mergadu připravit pro Heureku dokonale vyladěný feed.”

Vylepšite inzerciu na GLAMI

Predávate produkty v oblasti módy? Využite silu porovnávača GLAMI a oslovte zákazníkov nakupujúcich módu, obuv a doplnky. Konkurenciu predbenete tým, že vaša inzercia bude v dobrej kvalite. Medzi najčastejšie problémy pritom patria úkony, ktoré vyriešite v Mergade na pár klikov – napr. odstránenie veľkosti z názvu a skrývanie produktov, ktoré nie sú skladom.

Ako na skrývanie produktov? Pomôže vám video-návod

Rýchle odstránenie veľkosti z názvu produktu

Pri porovnávači GLAMI si dajte pozor na názov, ktorý podľa ich požiadaviek nemôže obsahovať veľkosť tovaru.Táto informácia musí byť pri feede uvedená len v parametroch. Ak máte vo svojom feede takéto produkty, zamierte do Mergada.

Riešenie je jednoduché – vytvoríte si pravidlo typu Nájsť a nahradiť, ktorým veľkosti a iné parametrické údaje z PRODUCTNAME ľahko odstránite. Vyhľadajte v elemente požadovaný výraz a nahraďte ho prázdnym políčkom (do kolónky Nahradiť nenapíšete nič).

GLAMI má okrem iného niekoľko pravidiel, ktoré musia spĺňať aj obrázky sortimentu (bez doplnkových textov, logotypov a pod.). Dostaňte vaše produktové fotky do bezchybného stavu s aplikáciou Feed Image Editor, v ktorej všetko potrebné hromadne upravíte.

Tipy na GLAMI zhrnul špecialista z Feed Image Editor, Marek Daňko.

“GLAMI je ideálny porovnávač pre sortiment módy a doplnkov. Dôraz kladie na vysoko kvalitné obrázky, preto si dajte pozor na to, aby ste splnili všetky podmienky. Kvôli chybám v obrázkoch sa na GLAMI nedostane priemerne až 18 % produktov. Problémom bývajú vodoznaky, nedostatočné minimálne rozmery, nepodporované pozadie a chýbajúce obrázky. Všetky obrázky si však skontrolujete v bezplatnom audite obrázkov.”

Dostaňte tovar na vyššie pozície vo vyhľadávaní Google

Zamierili ste so svojou inzerciou na globálnu platformu Google? Vedzte, že jedným z ich základných kritérií je správna identifikácia produktov. V Google Merchant feede na to môžete využiť identifikátory BRAND, GTIN a MPN, ktoré slúžia k cielenému vyhľadávaniu produktov. U každého z produktov sa vyžadujú aspoň dva z týchto troch identifikátorov. Ak majú vaše produkty len jeden alebo žiadny identifikátor, je potreba ku každému produktu doplniť element g:identifier_existsnaplniť ho hodnotou false (alternatívne hodnotou no).

V Mergade na tento typ úpravy feedu využijete šikovné pravidlo Prepísať, ktoré aplikujete na zvolený výber. Jednoduchý návod krok za krokom nájdete na našom blogu v článku 7 obvyklých nedokonalostí Google Shopping feedu a ako ich odstrániť v Mergade.

 Ako vníma predajný kanál Google Pavel Novák, PPC špecialista z agentúry Besteto.

“Inzerci na Google bych doporučil všem větším i menším e‑shopům, a to obzvlášť nyní v nadcházející vánoční sezóně. Google je nejvíce využívaný vyhledávač v Čechách i okolních zemích. Inzertní systém Google Ads umožňuje přesné cílení na ty správné uživatele, ať už remarketingově nebo s cílením dle zájmu. Všem e‑shopům bych pak doporučil kampaně v Google Nákupech, které opravdu skvěle fungují a přináší mnoho nových objednávek.”

Pre bezchybný štart na porovnávači potrebujete XML súbor v požadovanom formáte. Nie ste si istý, či by splnil požiadavky danej platformy? Skontrolujte si jeho stav s bezplatným auditom feedu. Získate technickú analýzu a odporúčania, ako ho s Mergadom opraviť.

Mohlo by vás zaujímať:

Petra Marková

Slovenský trh a ľubozvučnú slovenčinu má v MERGADE na starosti content špecialistka Petra. Textuje, bloguje, prekladá a s vášňou tvorí obsah na sociálne siete. A keď práve nehľadá tie správne slová, venuje svoj čas bytovej džungli, pečeniu, kaviarňam alebo cestovaniu.