Omnichannel marketing je ďalší termín, ktorý sa dnes často vyskytuje v spojení s internetovým predajom. Názov sám napovedá, že sa jedná o stratégiu mnohých kanálov, bez ktorej sa nezaobídete a to ani v Maďarsku. Expanzia na zahraničný trh obnáša mnoho energie a úloh, ale Mergado sa o mnoho z nich postará.
Omnichannel marketing je ďalší termín, ktorý sa dnes často vyskytuje v spojení s internetovým predajom. Názov sám napovedá, že sa jedná o stratégiu mnohých kanálov, bez ktorej sa nezaobídete a to ani v Maďarsku. Expanzia na zahraničný trh obnáša mnoho energie a úloh, ale Mergado sa o mnoho z nich postará.
Čo všetko si pripraviť, pokiaľ chcete expandovať správne
- analýza kľúčových slov — naozaj kvalitná kľúčovovka môže ušetriť mnoho financií, vďaka nej dokážete správne štruktúrovať web, ale aj zacieliť kampane
- prehľad dôležitých marketingových kanálov, kde nesmiete chýbať
- štruktúra tovarových porovnávačov a marketplace
- prehľad konkurencie a jej aktivít – nemusíte všetko vymýšľať sami, práve táto analýza často odhalí množstvo lokálnych špecifík, ktoré pomôžu s celkovým výkonom
- lokálne špecifiká: doprava, platobné brány, texty atď.
Prečo Mergado šetrí čas, ale aj nervy
Keď už máte pripravený e‑shop, najväčšou výzvou je napojenie všetkých porovnávačov. Je to z dôvodu, že každý má trochu iné požiadavky na produktový feed. Aj keď je väčšina systémov podobných, takmer vždy sú určité rozdiely v nastaveniach a to primárne v kategorickom strome.
Tento úkon musíte obvykle urobiť niekoľkokrát a následne všetko optimalizovať. Samotné Mergado v Maďarsku podporuje 15 najväčších reklamných kanálov, ale je ich ešte oveľa viac.
Práve feed management je najväčšou výzvou. Pokiaľ už poznáte formáty feedov, pustite sa do ich úprav. Kameň úrazu býva komunikácia priamo s programátormi, kde vzniká množstvo stresu na oboch stranách. Práve preto je lepšie feedy spravovať skrze Mergado, ktoré ušetria množstvo nadávok pri písaní mailu. Navyše môžete využiť množstvo rozširujúcich aplikácií pre lepšie výkony kampaní.
Tip na optimalizáciu práce s Mergadom
Pokiaľ už máte viac skúseností so správou feedu, nemusíte prípadne 15x upravovať každý feed zvlášť. Môžete si pripraviť vstupný feed, ktorý následne dosadíte do prevodníkov na jednotlivé formáty. V úvodnom feede napríklad chcete skryť všetky vypredané položky, všetky produkty z danej kategórie alebo všetok príliš lacný tovar.
Marketingový tip k Maďarsku
Svojím rastom je maďarská e‑commerce stále zaujímavým trhom pre expanziu. Zároveň tu zatiaľ nie je taká vysoká konkurencia ako napríklad v Nemecku a ceny za reklamy nie sú tak vysoké. Vzhľadom na geografickú polohu vychádza výhodne zasielať objednávky práve zo Slovenska. Nemusíte teda zakladať sklady na mieste.
Na druhú stranu má množstvo lokálnych špecifík a nie každý produkt sa na danom trhu bude predávať. Aj preto pred vstupom odporúčam urobiť dôkladnú analýzu.
Autor
Petr Pluhař je online marketingový freelancer. Špecializuje sa na PPC reklamy s presahom do webovej analytiky a SEO. E‑shopom pomáha pri expanzii a predaji na zahraničných trhoch.
Mohlo by vás zaujímať:
Petra Marková
Slovenský trh a ľubozvučnú slovenčinu má v Mergade na starosti content špecialistka Petra. Textuje, bloguje, prekladá a s vášňou tvorí obsah na sociálne siete. A keď práve nehľadá tie správne slová, venuje svoj čas bytovej džungli, pečeniu, kaviarňam alebo cestovaniu.