Ako spravovať produktové dáta a zatočiť s infláciou? Využite možnosti feed managementu

Článok bol publikovaný 14. 07. 2022
| 4 minúty čítania

Ako zarobiť na internete viac v roku 2023? Manuálna správa produktových dát e‑shopu je dávno minulosťou. Aby mohli marketéri zaujať zákazníkov na čo najviac platformách, využívajú množstvo výhod feed manažmentu. Jeho pomocou zlepšíte viditeľnosť značky, produktov alebo služieb z jedného miesta.

Spresníte inzerciu a eliminujete chyby

V digitálnom marketingu je jedným z najskloňovanejších termínov “konkurenčná výhoda”. Feed manažment v súčasnosti patrí medzi tie najväčšie. Jeho podstata vychádza z potrieb marketérov a e‑shopárov odstrániť zdĺhavú ručnú správu dát a nastaviť automatizovaný, bezchybný predaj tovaru na viacerých platformách. Vďaka tomu prináša jednoduchú úpravu feedu bez potreby najímať si vývojárov a čakať na ich zásahy.

Vyskúšajte Audit feedu zadarmo
  • zlepšite kondíciu vášho feedu a získajte odporúčania na jeho opravu
  • rýchla a bezplatná technická analýza

Obvykle funguje na systéme pravidiel, ktoré uľahčujú filtrovanie obsahu. Týmto spôsobom umožňuje pridávať a upravovať informácie o produktoch podľa požiadaviek reklamných kanálov a porovnávačov alebo vytvárať segmenty najpredávanejšieho tovaru.

Tým, že predajcovia jeho prostredníctvom dobre zacielia všetky svoje reklamy, spresnia produktové dáta a opravia akékoľvek nezrovnalosti, vytvoria účinnú inzerciu.

Strážite požiadavky inzertných kanálov, porovnávačov tovaru a marketplace

Spoliehať sa, že e‑shop vám sám o seba priláka zákazníkov, dnes nestačí. Pre väčšie zviditeľnenie vašej ponuky existuje niekoľko ciest, ako inzerovať tovar pomocou tretích strán.

Aby vašu produktovú reklamu prijali a zobrazovala sa bez chýb (a teda vám neprerábala), tieto kanály vyžadujú dodávať informácie o produktoch v špecifickom formáte. Každý z nich má vlastné požiadavky, ktoré si musíte ustrážiť. Aj tu hrá veľkú rolu feed management, pretože vám dokáže umožniť inzerovať na všetkých vámi zvolených reklamných systémoch z jedného miesta.

Tieto procesy fungujú na základe zasielania produktových feedov (najčastejšie vo formáte XML CSV, ale aj ako textový súbor), ktoré obsahujú informácie o vami predávanom tovare.

Vyskúšajte aplikácie z MERGADO Store
  • rozšírte funkcie Mergada o nástroje na bidding, pricing alebo image marketing
  • otestujte ich všetky v bezplatnej skúšobnej dobe

Aké základné informácie o tovare musí obsahovať feed:

  • názov (presný názov tovaru)
  • popis (o aký produkt či službu sa jedná a čo robí)
  • cena (koľko stojí)
  • kategórie (do akej skupiny produktov patrí)
  • dostupnosť (je skladom alebo nie je?)
  • množstvo (koľko kusov tovaru bude obsahovať objednávka)
  • ďalšie kľúčové atribúty: materiál, veľkosť, farba, EAN/GTIN číslo a v podstate všetky informácie, ktoré chcete zákazníkovi oznámiť o produkte

Váš tovar sa ľahšie zalistuje do ponuky reklamného systému a dostane sa na vyššie pozície. Užívateľ potom pri vyhľadávaní vybraného produktu alebo služby vašu reklamu uvidí, bude na ňu môcť kliknúť a rozhodnúť sa, či tovar zakúpi.

Prezrite si špecifikácie pre inzerciu na najpopulárnejších reklamných systémoch v SR:

Čo robia feed manažmentové nástroje a ako vám pomôžu

Ide o online softvéry, ktorý vám pomôžu zjednodušiť a zautomatizovať prácu na optimalizáciu vašich produktových dát, zbavia vás nutnosti zamestnávať vývojárov a čakať na ich prácu. Užívateľ do vybraného nástroja nahrá svoj vstupný feed, ktorý upraví tak, aby spĺňal požiadavky každého zvoleného reklamného kanálu.

Feed manažmentové nástroje umožňujú pridávať dáta do produktových popisov a segmentovať tovar, ktorý chcete na reklamnom portáli inzerovať. Obmedzujú tiež ručné chyby a zaisťujú, že každý záznam o produkte je okamžite aktívny. Ich pomocou efektívnejšie dosiahnete vaše predajné ciele.

5 dôvodov, prečo využiť feed manažmentové nástroje

  1. Zamietnutie inzercie: Pri ručnej optimalizácii môžete ľahko urobiť chyby, vďaka ktorým systém tovaru do inzercie nemusí zaradiť.
  2. Problémy vo formátoch: Každý kanál má požiadavky, ktoré musíte splniť, aby ste svoje produkty mohli inzerovať. Pokiaľ nezašlete feed vo vhodnom formáte, môžu byť dáta zle zobrazené alebo nepresné.
  3. Časové a finančné prieťahy: Bez automatizovaného systému budete musieť svoje produkty uvádzať jeden po druhom. To zaberie obrovské množstvo času a zdrojov.
  4. Zdĺhavosť pri jednotlivých registráciách: Pri ručnej inzercii budete musieť nastavovať produktové dáta pre každý predajný kanál zvlášť, čo trvá dlho.
  5. Predbehnutie konkurencie: S kvalitnejšími dátami sa budete zobrazovať na vyšších priečkach vyhľadávania. V čase, keď sú kliknutia čoraz drahšie, ide o veľkú výhodu.

Vyskúšajte Mergado. Ponúka viac ako 10 rokov tradície

Mergado vám zjednoduší správu všetkých procesov feed manažmentu, takže sa budete môcť sústrediť na ďalšie podstatné úkony vášho podnikania. Z jedného miesta navyše dokáže spravovať viac ako 400 predajných kanálov v 50 krajinách.

Tisíce zákazníkov používajú Mergado na optimalizáciu produktových feedov. Jeho prostredníctvom plnia všetky pravidlá reklamných kanálov a dokážu automaticky aktualizovať produktové dáta. Výsledkom je účinná inzercia, ktorú nastavíte sami bez nutnosti zamestnávania programátora.

Mergado:

 Prečítajte si sprievodcu Začíname s Mergadom.

MERGADO na 30 dní zadarmo
  • feed si upravíte sami a ušetríte náklady za prácu programátora
  • plný prístup ku všetkým funkciám už v skúšobnej verzii

Automatizácia online marketingu prostredníctvom feed manažmentových nástrojov vám pomôže spravovať katalógy produktov a inzerciu na predajných kanáloch podľa vášho výberu. Používaním Mergada získate istotu, že vaše reklamy bežia bez chýb a zlepšíte mieru ich konverzií. To všetko zvládnete sami, aj keď nie ste marketingovými géniami.

Zaujímalo by vás viac informácií? Prihláste sa na naše bezplatné školenie, v ktorom vám predstavíme všetky prínosy Mergada.

Mohlo by vás zaujímať:

Autor / Lukáš Horák / 14. 07. 2022

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.

Štítky: E‑commerce tipy

Pridať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.