Inzerujte na najrýchlejšie rastúcom trhovisku v Nemecku – Kaufland.de

Článok bol publikovaný 20. 07. 2021
| 5 minút čítania

V apríli 2021 sa z online trhoviska Real.de stal Kaufland.de. Do skupiny nemeckých internetových trhovísk sa tým zaradil ďalší gigant s 32 miliónmi návštev mesačne. V aktuálnom release sme do Mergada pridali formát Kaufland.de, vďaka ktorému sa ľahko pripojíte k viac ako siedmim tisícom predajcom na tejto platforme. Prečítajte si, prečo by ste mali na Kaufland.de inzerovať a čo všetko je potrebné pre úspešný predaj.

Prečo predávať tovar cez Kaufland.de

Silný brand a férová cenová politika

Kaufland.de je silná značka s obrovským dosahom, ktorá sa v nasledujúcich rokoch bude s najväčšou pravdepodobnosťou ešte zväčšovať. Ako predajca tak máte šancu využiť dobrého mena, dôveryhodnosti firmy a jej existujúcej zákazníckej základne.

Veľkým plusom inzercie cez Kaufland.de sú aj výhodné a transparentné cenové podmienky pre predajcov. Všetky platby od zákazníkov prijíma Kaufland a sumu očistenú od provízie následne odosiela predajcovi vo forme dobropisu. Inzerciu možno kedykoľvek stopnúť, neexistuje žiadna minimálna doba spolupráce.

Technické aj marketingové zázemie

Nezávisle na predajcoch ponúka Kaufland.de celkovo dvanásť druhov platobných metód, čo zákazníkom výrazne uľahčuje nákupný proces a prispieva k vyššej konverzii. Predajcom tak odpadá nutnosť riešiť procesné záležitosti, ktoré sú s jednotlivými platobnými metódami a vybavovaním platieb spojené.

Trhovisko tiež preberá prvý stupeň zákazníckej podpory a všetky otázky sa snaží vyriešiť bez pomoci predajcu. Na samotného predajcu tak prechádza len časť nevyriešených ticketov.

Za zmienku stojí aj silný marketing, za ktorým Kaufland.de stojí. Či už ide o SEO, Google Shopping alebo bannerové reklamy, aj váš tovar môže byť vďaka Kaufland.de na internete ešte viac vidieť. Navyše si môžu predajcovia priplatiť za reklamné priestory priamo na webe Kaufland.de, v pravidelnom newsletteri alebo na sociálnych sieťach platformy.

Príjem objednávok a zaistenia dopravy

Všetky objednávky prijíma marketplace. Informáciu o objednanom tovare potom predajca dostane e‑mailom, prostredníctvom CSV exportu alebo cez API. Predajca následne odošle tovar priamo nemeckému zákazníkovi (výber dopravcu je na predajcovi). V rámci dopravy je potrebné zaistiť aj možnosť vrátenia tovaru z Nemecka späť na Slovensko (je to dokonca jedna z podmienok pre registráciu na Kaufland.de).

Pohodlný prístup pre zahraničných predajcov

Momentálne je info-portál pre predajcu dostupný v štyroch jazykoch – v nemčine, angličtine, češtine a čínštine. Pre zahraničných predajcov je preto vstup na toto trhovisko pomerne jednoduchý a podpora Kaufland.de je pripravená pomôcť každému predajcovi.

Nevýhody inzercie na Kaufland.de

  • Aj keď je pripravenosť na českého a slovenského zákazníka veľká, stále budete občas potrebovať nemčinu alebo angličtinu. Či už pôjde o prelúskanie informácií na webe alebo kontakt s podporou. Lokalizácia webu do slovenčiny je ale pre Kaufland.de prioritou, takže v tomto smere môžeme očakávať ďalší posun vpred.

  • Registračný proces predajcov ešte nie je plne prispôsobený slovenskému trhu, takže pri registrácii vám pravdepodobne zostane dosť povinných políčok nevyplnených. Ale nenechajte sa odradiť. Vyplňte všetko, čo zvládnete a následne zašlite žiadosť o verifikáciu účtu na signup@kaufland-online.de. Support tím váš účet potvrdí, prípadne s vami dorieši, ktoré informácie a dokumenty je potrebné dodať. Sú na to pripravení.

Stáť sa predajcom na Kaufland.de je jednoduché

Pre vstup na Kaufland.de sú stanovené pomerne ústretové podmienky. Je potrebné:

  1. byť prevádzkovateľ obchodu
  2. mať zákaznícku podporu v nemčine (aspoň písomne)
  3. mať produktový feed v nemčine*
  4. platný EAN (GTIN) pre všetky ponúkané produkty
  5. zabezpečiť odoslanie tovaru do Nemecka a z Nemecka (pri vrátení tovaru)
  6. daňová registrácia prostredníctvom OSS (režim EÚ)

* Mať k dispozícii dáta v nemčine je dôležité predovšetkým pre sortiment, ktorý na Kaufland.de zatiaľ nie je zalistovaný. Ak predávate produkty, ktoré už na trhovisku majú založené vlastné produktové karty, vystačíte si len s ponukovým feedom, ktorý obsahuje informácie o skladovosti, cene a dobe doručenia.

Vedeli ste, že feed si do nemčiny ľahko preložíte s našou aplikáciou Translating Parrot? Otestujte ju na prvých 10 dní zadarmo.

Vyladený feed je základ

Pre inzerciu na Kaufland.de je potreba mať dva oddelené feedy — produktový a ponukový. Tak, ako je to bežné aj u ostatných porovnávačov a marketplacov, aj na Kaufland.de má kvalita produktového feedu najväčší vplyv na umiestňovanie vašich produktov. Čím kvalitnejší feed, tým lepšia pozícia produktu a lepší konverzný pomer.

Povinné atribúty produktového feedu sú tieto (v zátvorke názov elementu vo feedu):

  •     EAN (ean)
  •     Kategórie (category)
  •     Názov produktu (title)
  •     Popis (description)
  •     Obrázky (picture)
  •     Výrobca (manufacturer)

Ďalšie možné povinné parametre ako sú napríklad veľkosť, farba, množstvo a iné, sa vzťahujú len k niektorým kategóriám. Prehľad všetkých povinných elementov daných kategórií nájdete v dokumentácii. V prípade, že vám vo feede niektoré z týchto atribútov chýbajú, dozviete sa to po nahraní dát priamo v administrácii Kauflandu.

Pre úspešné zverejnenie ponuky je potrebné mať aj ponukový feed. Ten obsahuje tieto povinné parametre (v zátvorke názov elementu vo feedu):

  •     EAN (ean)
  •     Stav tovaru (condition)
  •     Cena (price)
  •     Stav skladu (count)
  •     Rozmedzie termínu doručenia (delivery_​time_​min a delivery_time_max)
  •     Shipping group (shipping_​group)

Využite Mergadovygenerujte si feed pre Kaufland.de ešte dnes. Vytvorte si účet a zoznámte sa s prvými krokmi v našom sprievodcovi.

Kde sa registrovať ako predajca?

Registráciu nového predajcu vykonáte ľahko tu.

  • Základné členstvo stojí 39,95 € mesačne.
  • Alternatívne Kaufland ponúka aj druhú variantu členstva za 49,90 €, ktorá je rozšírená o prelinkovanie na váš e‑shop.

Ako už sme uviedli vyššie, členstvo je možné kedykoľvek bez akýchkoľvek sankcií vypovedať.

Sprievodca registráciou je dostupný v štyroch jazykoch, vrátane slovenčiny. Aj keď preklad nie je vždy úplne stopercentný, je celý proces registrácie pomerne intuitívny. Pokiaľ si pri registrácii nebudete vedieť rady, obráťte sa na Kaufland support na čísle (+49) 0221 – 5679 7203 alebo na e‑mail signup@kaufland-online.de.

Ako už sme spomenuli o pár riadkov vyššie, nerobte si starosti s prázdnymi políčkami, ktoré sa pri registrácii tvária ako povinné. Kaufland podpora vám účet verifikuje manuálne, stačí zaslať požiadavku.

Podrobnejšie informácie k registrácii českého a slovenského predajcu nájdete tu.

Seller University

Pre registrovaných predajcov pripravil Kaufland.de praktický manuál s názvom Seller University. V sérii krátkych videí sa dozviete všetko, čo je k úspešnému predaji na tomto trhovisku potreba. Od nastavenia vášho predajného profilu, cez spracovanie objednávok a platieb až po KPI ukazovatele vášho obchodu. A ak aj tak nebude niečo jasné, opäť pomôže ochotná podpora.

Mohlo by vás zaujímať:

Autor / Irena Prouzová / 20. 07. 2021

Irča má pod palcom nemecký, rakúsky a švajčiarsky Mergado trh. Stará sa o web, píše články a komunikuje so zákazníkmi i partnermi. Hneď po práci má namierené do škôlky a zvyšok dňa si užíva v úlohe maminy. Keď si chce urobiť radosť, zaobstará si nový izbový kvietok alebo si zájde na kávu a donut.

Pridať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.