Aké zmeny priniesla pandémia na poľskej e-commerce v roku 2020?

73% poľských užívateľov internetu nakupuje online. Podľa tohtoročnej správy IGE ich počet medziročne vzrástol o 11 percent. Pozrite sa, aké ďalšie zmeny sa udiali na poľskom e-commerce trhu za posledný rok a prispôsobte svoje podnikanie trendom i preferenciám nakupujúcich.

  1. Čo sa v roku 2020 stalo na poľskom trhu a ako to využiť
  2. Aké sú aktuálne potreby poľských zákazníkov
  3. Na čo sa v roku 2021 sústrediť na poľskej e-commerce
  4. Nastavujte inzerciu pomocou Mergada
Vývoj poľskej e-commerce za rok 2020. Zdroj: www.gemius.pl

Nakupovanie v zahraničných e-shopoch získava v Poľsku na popularite

72% poľských užívateľov internetu nakupuje v domácich online obchodoch. Oproti vlaňajšku sa však zvýšil počet Poliakov, ktorí vykonali nákup zo zahraničných weboch. Z veľkej časti to môže znamenať nedostatočnú ponuku a kvalitu lokálnych e-shopov.

Ak uvažujete, ako vylepšiť vaše služby, máme pre vás niekoľko tipov:

  1. Podporujte obľúbené a bezpečné platobné metódy. Online platba kartou je v súčasnosti základ. U populárnych e-shopov je veľmi časté používanie služby Blik.
  2. Ponúkajte bezkontaktné doručenia. Paczkomaty sú pre svoju bezpečnosť a ekologickosť najrýchlejšie rastúcou formou doručovanie objednávok.
  3. Inzerujte na miestnych porovnávačoch tovaru. Stále viac nákupných rozhodnutí sa deje vo fáze porovnávania produktov. Nečakajte až užívateľ príde rovno na váš e-shop.
  4. Využívajte zľavové akcie. V priebehu roka pripravujte lákavé zľavy, o ktorých budete nakupujúcich dostatočne informovať. Pracujte so zľavami pre stálych zákazníkov aj pre tých nových.
  5. Nepodceňujte sociálne siete. V súčasnosti už nie sú iba lifestylovým médiami, ale aj trhoviskom s rastúcou zaujímavostí pre užívateľov.
  6. Uľahčite nákup prostredníctvom moderných metód. Jednou z najbežnejších býva bezpečné zapamätanie dát z formulárov, ktoré urýchlia ďalšie nákupy.
  7. Ponúkajte kvalitné procesy pri vrátení tovaru. Zdĺhavá reklamácia často vedie k zníženiu atraktivity e-shopu.
  8. Sledujte správanie návštevníkov webu. Pokiaľ objavíte nedostatky, čo najskôr ich opravte. Zamedzíte tým opúšťaniu obchodu pred dokončením nákupu.
  9. Aktívne sa zaujímajte o spätnú väzbu. Časť toho, čo vám neprezradia nástroje na sledovanie návštevnosti, vám povie sám užívateľ.
30 % poľských užívateľov internetu vlani nakúpilo v zahraničných e-shopoch. Zdroj: www.gemius.pl

Zaujíma vás, na čo všetko by sa mal sústrediť profesionálny e-shop pri inzercii v Poľsku v dnešnej dobe? Prečítajte si články z našej rubriky Expanzia e-shopu do Poľska. Počas pandémie sme sa efektívnemu online predaju pomocou moderných a populárnych metód pravidelne venovali.

Zamerajte sa na potreby zákazníkov

Preferencie nakupujúcich na internete sa menia. Aby ste získali alebo si udržali vedúce postavenie na trhu, musíte ich pochopiť a dobre s nimi pracovať. To vidíme najmä v prípade bezkontaktného doručovania tovaru, ktoré pozitívne ovplyvnilo prístup k technológiám u starších generácií nakupujúcich.

Spoločnosť PwC uskutočnila podrobnú štúdiu správania spotrebiteľov pred a po vypuknutí pandémie. E-shopári a marketéri vďaka nej ľahšie pochopia, ako sa zmenil život ich zákazníkov a čo aktuálne očakávajú od produktov a služieb.

Táto štúdia okrem iného hovorí, že:

  • 36 % respondentov míňa viac za médiá a zábavu
  • 35 % spotrebiteľov nakupuje potraviny online
  • 49 % opýtaných je za určitých podmienok priklonených zdieľaniu svojich údajov
  • 74 % ľudí aspoň nejakú dobu pracuje z domu

Nedávny spotrebiteľský prieskum ukazuje, že viac ako 74 % Poliakov bude online nakupovať aj po skončení pandémie. V porovnaní so západo-európskymi krajinami má Poľsko stále relatívne malý počet online obchodov. Preto je na jeho e-commerce trhu stále dosť miesta. Urobte si jasno v tom, ako máte váš e-shop čo najlepšie pripraviť a pridajte sa k miestnym úspešným predajcom.

Na čo sa v roku 2021 sústrediť pri online predaji v Poľsku

V roku 2020 bolo vytvorených takmer 11 800 e-shopov, ale taktiež viac ako 5 tisíc pozastavilo svoju činnosť. Z toho vyplýva, že sa niektoré e-shopy dokázali prispôsobiť pandemickej situácii a niektoré nie. Takisto aj, že určitá skupina spotrebiteľov s negatívnymi skúsenosťami môže pochybovať o výhodách digitálneho nakupovaní. Ako teda prevádzkovať internetový obchod a čomu venovať zvláštnu pozornosť?

Ako si v Poľsku stoja nákupy cez počítače vs. smartphony

K elektronickému nakupovaniu používajú Poliaci najčastejšie notebook (74 %).

Ďalej:

2. smartphone (61 %)

3. stolný počítač (54 %)

4. tablet (27 %)

5. čítačka elektronických kníh (3 %)

61 % opýtaných poľských nakupujúcich používa pre nákupy smartphone. Zdroj: www.gemius.pl

Aj keď je v Poľsku nakupovanie cez smartfón zatiaľ na druhom mieste, nezabudnite svoj web optimalizovať pre ich rozhranie. Oslovíte tak väčšie množstvo užívateľov a výrazne tým posilníte šancu dostať sa na lepšie miesta vo vyhľadávaní.

Zrýchlenie online nakupovania ovplyvňuje požiadavky na kvalitu dopravy

Zvyšujúce sa životné tempo a schopnosť nakupovať kedykoľvek znamená, že zákazníci chcú prijímať objednaný tovar rýchlejšie.

  • 36 % opýtaných Poliakov očakáva doručenie nasledujúci deň po zadaní objednávky.
  • 35 % respondentov by chcelo mať zakúpený tovar v ruke do dvoch dní od vykonania transakcie.
  • V deň objednávky by svoj nákup chcelo dostať 11 % respondentov.

Aké sú najpopulárnejšie kuriérske služby v Poľsku:

  • DPD (26 %) 
  • DHL (25 %) 
  • InPost (15 %) 
  • žiadna z uvedených spoločností (13 %) 
  • Pocztex (10 %) 
  • GLS (5 %) 
  • UPS (4 %) 
  • FedEx (2 %) 

Platby kartou postupne vytlačia dobierku

Poliaci vnímajú elektronické nakupovanie oproti tradičným nákupom ako lacnejšie a výhodnejšie z hľadiska možností miesta alebo času ich vykonania. Poskytuje im aj viac spôsobov doručenia a platobných metód. Hoci je v Poľsku stále najčastejšie používaná platba na dobierku, zákazníci sa čoraz viac uchyľujú k automatickým online platbám.

Najobľúbenejšími spôsobmi online platieb v Poľsku sú:

  • Okamžité online prevody Pay-by-link 
  • Kreditné karty Visa alebo Mastercard
  • eRaty a Przelewy24 "Kúpiť – platiť neskôr"
  • BLIK a mobilné platby 

Kde hľadajú Poliaci inšpiráciu pre nakupovanie

Hneď za používaním sociálnych médií slúžia v Poľsku pre inšpiráciu na nákup porovnávače tovaru. Preto už ani v Poľsku nestačí iba prevádzkovať e-shop, ale inzerovať aj na miestnych porovnávačoch.

Odkiaľ berú poľskí online nakupujúci inšpiráciu. Zdroj: Zdroj:Gemius/PBI

Aké sú najpopulárnejšie poľskej porovnávače tovaru:

S Mergadom nastavíte inzerciu pre známe poľské formáty sami

Zvažujete expanziu na poľský online trh? S Mergadom využijete formáty pre porovnávače tovaru, ktorý už používate a prevediete ich na tie, ktoré aktuálne potrebujete. S našim virtuálnym správcom dokážete automatizovane spravovať dátové feedy. V Mergade zvládnete inzerciu e-shopu spravovať sami – zrýchlite tým každodenné marketingové úkony a ušetríte náklady za prácu programátorov.

 

Správa Elektronický obchod v Európe 2020 spoločnosti Postnord ukazuje, že poľský elektronický obchod sa vyvíja veľmi dynamicky. Je teda stále vhodným prostredím pre expanziu profesionálnych e-shopov i služieb. Spoznajte, aké návyky získali miestny spotrebitelia počas pandémie a rozbehnite svoj biznis podľa aktuálnych trendov.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Pridať nový komentár