Kde všade Mergado uľahčuje život agentúram? Inšpirujte sa u ptagroup

Slovenská agentúra ptagroup vytvorila sériu článkov, kde predstavila päť praktických spôsobov, ako najčastejšie pracujú s Mergadom. Zvažujete, ako si uľahčiť analytiku, bidding, cenotvorbu a ďalšie pravidelné marketérské činnosti? Prečítajte si, ako si ptagroup uľahčuje prácu pomocou Mergada.

  1. Podrobná analytika
  2. Nastavenie biddingu s ohľadom na konkurenciu
  3. Google Ads kampane
  4. Kontrola sortimentu
  5. Cenotvorba

Podrobná analytika

Na optimalizáciu online kampaní, nielen na cenových porovnávačoch, potrebujete mať dostatok dát na vyhodnotenie úspešnosti kampaní, kľúčových slov, reklám a podobne. V prípade cenových porovnávačov ptagroup zaujímajú okrem celkových dát aj dáta pre jednotlivé produkty, kategórie či značky. Mergado ponúka množstvo šikovných pravidiel, s ktorými je nastavenie tejto analytiky hračka. Vďaka tomu získavajú v ptagroup množstvo cenných dát pre jednotlivé produkty zvlášť – môžu tak merať výkonnosť jednotlivých produktov (či kategórií, značiek a podobne).

🧑‍🏫 Viac o tom, ako na podrobnú analytiku pomocou Mergada, sa ptagroup rozpísali v článku: Ako pomocou Mergada nastaviť podrobnú analytiku a segmentáciu produktov

Nastavenie biddingu s ohľadom na konkurenciu

Bidding na Heureke je častokrát nastavený veľmi jednoducho - v lepšom prípade je cena za klik nastavená produktom na základe cenovej hladiny produktov, lacnejšie produkty majú nižšiu max. CPC, drahšie naopak vyššiu. V horšom prípade je jedna maximálna cena za klik nastavená na celý sortiment bez ohľadu na ceny, kategórie, predajnosť a podobne. Nemusí to byť automaticky zle, avšak v drvivej väčśine prípadov to vieme vylepšiť. Vďaka biddingovému automatu Bidding Fox v kombinácií s Bidding Fox Elements dokážete nastaviť prepracované pravidlá a produktové výbery, ktoré vám pomôžu v dôkladnom biddingu. Nebudete zbytočne biddovať v prípadoch, kde ste výrazne drahší ako konkurencia, naopak v prípadoch keď ste najlacnejší sa budete uchádzať o najvyššie priečky v biddingu. Možností nastavenia je veľmi veľa.

🧑‍🏫 Na dôkladný bidding s využitím Bidding Fox a Bidding Fox Elements sa zameriava článok: Všetko o biddingu – nastavenia stratégií s ohľadom na konkurenciu

Google Ads kampane

Mergado pomáha ptagroup aj pri tvorbe niektorých typov Google kampaní - najmä tých produktových, kde využívajú XML feed. Vďaka šikovným pravidlám a výberom si pripravujú reklamné texty do Google Ads (či Skliku), ktoré následne jednoducho (cez nástroj na synchronizáciu XML feedu s Google Ads) nahrajú do Google Ads. Ušetria si tak veľké množstvo času, ktorý by nám im zabrala príprava týchto kampaní bez využitia XML feedu. Vďaka šikovnému pravidlu Import datového súboru je možné takto pripraviť nielen reklamy na produkty, ale aj kategórie, značky, či iné produktové skupiny.

🧑‍🏫 Detailné informácie, ako na Google Ads kampane pomocou Mergada, nájdete tu: Príprava dát do Google Ads vyhľadávacích kampaní pomocou Mergada

Kontrola sortimentu

Mergado funguje aj ako nástroj na kontrolu sortimentu. Vďaka pravidlám i produktovým výberom sledujú a kontrolujú v ptagroup chýbajúce, duplicitné, nesprávne či inak chybné elementy, ktoré ovplyvňujú nielen inzerciu, ale aj celý e-shop. Chýbajúca cena, chýbajúci obrázok, kategórie s malým počtom produktov a mnoho ďalšieho skontrolujete v Mergade za pár minút. Okrem toho jednoducho zistíte, aký je napr. podiel produktov do 10 € alebo aké je rozdelenie sortimentu do jednotlivých kategórií, ktorá kategória je “najväčšia”, ktorá značka má najmenšie zastúpenie a mnoho ďalších cenných údajov.

🧑‍🏫 ptagroup sa venuje kontrole sortimentu prostredníctvom pravidiel v Mergadu podrobne v článku: Analýza a kontrola sortimentu v Mergade

Cenotvorba

Mergado je pre ptagroup jasnou voľbou aj pri dynamickej cenotvorbe – hlavne vďaka novej aplikácií Pricing Fox, ktorá dokáže v tejto úlohe výrazne pomôcť. Vďaka údajom z aplikácie Bidding Fox, resp. Bidding Fox Elements je možné (manuálne aj automaticky) preceňovať produkty na základe dát konkurencie, najčastejšie z Heureky (ďalšou možnosťou pre český trh je Zboží.cz).Pomocou získaných elementov a údajov rýchlo zistíte, ktoré produkty máte výrazne drahšie či lacnejšie ako konkurencia a následne môžete na základe týchto údajov prispôsobovať ceny.

🧑‍🏫 Viac o efektívnej cenotvorbe s využitím Mergada nájdete na blogu ptagroup: Cenotvorba na základe konkurencie na Heureke

Zkuste na 30 dní zdarma

Sme radi, že Mergado je v ptagroup jedným z najpoužívanejších nástrojov. Prečítajte si ich odborné články a inšpirujte sa, ako zrýchlite a spresníte vašu marketérsku prácu.

Článok vznikol v spolupráci s agentúrou ptagroup.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Nastavovanie kategórií už nebude náročné. S vychytaným pravidlom v Mergade

Pri správe inzercie pre porovnávače tovaru sa stretnete s potrebou nastaviť správne kategórie podľa stromu kategórií daného porovnávača. Používatelia Mergada majú pre takéto nastavenie k dispozícii pravidlo s vychytávkami, ktoré im výber kategórií značne urýchli. Pozrite sa, ako sa pridať k tým, ktorí tento úkon zvládajú na jednotku.

20.10.2020
Naučte sa pracovať s pravidlom Nájsť a Nahradiť. Urýchli vám prácu vo feede

Nastavuje inzerciu podľa vašich požiadaviek s praktickým nástrojom na úpravu textu v XML feede. Pomocou pravidla Nájsť a nahradiť dokážete vymeniť, odstrániť či opraviť chyby u produktov naprieč celým feedom. Poďme si ukázať, ako pravidlo využijete a nastavíte pre svoj e-shop.

13.10.2020
Nastavte si Shoptet feed pre Zboží.cz

Používate e-shopové riešenie od Shoptetu? Potom je pravdepodobne Zboží.cz jedným z prvých porovnávačov, na ktorý cielite svoju inzerciu. Ak ste zároveň užívateľmi Mergada, máme pre vás sprievodcu základným nastavením Shoptet feedu pre druhý najväčší porovnávač v Českej republike.

15.09.2020

Pridať nový komentár