Pochopte rozdiely medzi Heurekou a GLAMI

Každý porovnávač je iný a na obsah feedov má vlastné požiadavky. Konzultanti našej podpory sa často stretávajú s nezrovnalosťami užívateľov Mergada ohľadom špecifikácií jednotlivých porovnávačov. S tým sme sa rozhodli skoncovať. V tomto článku si popíšeme hlavné rozdiely medzi HeurekouGLAMI, aby ste pochopili, čo je potrebné v Mergade nastaviť odlišne.

Každý porovnávač je iný a na obsah feedov má vlastné požiadavky. Konzultanti našej podpory sa často stretávajú s nezrovnalosťami užívateľov Mergada ohľadom špecifikácií jednotlivých porovnávačov. S tým sme sa rozhodli skoncovať. V tomto článku si popíšeme hlavné rozdiely medzi HeurekouGLAMI, aby ste pochopili, čo je potrebné v Mergade nastaviť odlišne.

Zorientujte sa v požiadavkách Heureky a GLAMI

Heureka porovnáva produkty všetkých kategórií v SR a ČR

Heureka je top vyhľadávač tovaru na Slovensku, ktorý okrem porovnania cien poskytuje rad pokročilých funkcií, ako napr. certifikát Overené zákazníkmi, anketu ShopRoku a ďalšie. Ďalej pôsobí Heureka aj v Česku.

Špecifikáciu XML feedu Heureky nájdete tu.

GLAMI ponúka módu a doplnky v 17 krajinách

GLAMI v sebe kombinuje prvky vyhľadávača tovaru a sociálnej siete. Zameriava sa na módu, doplnky, bytový dekor a umožňuje užívateľom z radov koncových zákazníkov e‑shopov prezerať tovar, vytvárať kolekcie, ktoré môžu zároveň zdieľať a komentovať. Okrem Slovenska tiež pôsobí v ďalších 15 európskych krajinách a Brazílii.

Špecifikáciu XML feedu GLAMI nájdete na tomto odkaze.

Na aké rozdiely medzi GLAMI a Heurekou je potrebné dať si pozor

Pravidlá pre zasielanie produktov

  1. GLAMI nepovoľuje zasielanie vypredaných výrobkov do feedu, Heureka to umožňuje.
  2. GLAMI má niekoľko pravidiel, ktoré musia spĺňať obrázky (bez vodoznakov, doplnkových textov alebo logotypov), Heureka má vo svojej špecifikácii odlišné nároky (obrázky musia byť univerzálne a všeobecné, nesmú obsahovať vodoznak, zobrazenie zľavy či bonusu ani upozornenie na nejakú prednosť produktu vrátane ocenenia, v opačnom prípade budú blokované).
  3. GLAMI od 1. 8. 2019 začne povinne vyžadovať materiálové zloženie produktov, Heureka materiály, z ktorých je tovar vyrobený, nerieši tak striktne.
  4. Oba porovnávače majú vlastný strom kategórií — u GLAMI je nutné v elemente CATEGORYTEXT uviesť pohlavie (neuvádza sa len v kategórii Bývanie).

Veľkost tovaru

  1. Jeden zo základných rozdielov medzi GLAMI a Heurekou je v uvádzaní veľkosti tovar v jeho názve: GLAMI veľkosti tovaru v názvoch nechce, Heureka áno.
  2. GLAMI má element URL_SIZE, ktorý slúži pre uvedenie vlastnej adresy konkrétnych veľkostí. Užívateľ tak môže prejsť rovno na stránku produktu s vybranou veľkosťou.
  3. GLAMI má oproti Heureke element SIZE_SYSTEM, v ktorom umožňuje špecifikovať systém veľkostí produktu (napr. DE, EÚ, FR, IT, JP, UK, USA atď.).

Produktové karty

Heureka vytvára produktové karty, kde zoskupuje predajcov. GLAMI s produktovými kartami nepracuje — pokiaľ sú v ponuke rovnaké produkty, zobrazia sa všetky produkty všetkých predajcov podľa relevantnosti kľúčového dotazu a podľa najvyššej ceny za preklik.

Doprava

Heureka má zoznam podporovaných dopravcov (presne dané dopravné spoločnosti, ktoré podporuje a má ich definované pre výber zákazníkov). Na GLAMI môžete nastaviť cenu za dopravu vo feede a nezaťažovať sa tým, či konkrétny typ dopravcu podporuje. Hlavný rozdiel medzi Heurekou a GLAMI je v zobrazení ceny za dopravu — na GLAMI sa zobrazuje len najnižšia suma, ale typ dopravcu uvedený nie je.

Možnosti biddingu

  1. Možnosti elementov HEUREKA_CPC a GLAMI_CPC sa líšia. GLAMI_CPC v špecifikácii ponúka nastavenie inzercie pre desktop a mobilný telefón zvlášť, HEUREKA_CPC túto možnosť nemá.
  2. Heureka v dátových reportoch poskytuje mnoho štatistík — pre bidding (na Heureke môžete začať biddovať po zisku certifikátu Overené zákazníkmi zaplatenie kreditu, z ktorého sa cena za kliknutie prepláca) na nej možno využiť automatizované biddingové nástroje ako napr. Bidding Fox. GLAMI poskytuje štatistiky v obmedzenej miere (nie prostredníctvom dátových reportov) — ceny za preklik sa menia podľa toho, či sa inzercia zobrazí na mobile alebo či na desktope.
  3. Vďaka tomu, že GLAMI pomocou svojich lookbookov dodáva zákazníkom zároveň inšpiráciu na tovar, ktorí nevyhľadávajú, môže z neho prísť viac preklikov aj bez objednávky.
  4. Bidding funguje v GLAMI iba v kategóriách (nefunguje vo fulltexte ako napr. pri Zboží.cz). Cenu za preklik nastavíte v administrácií alebo priamo vo feede.

Dostupnostný feed

Heureka umožňuje nahrať dostupnostný feed, GLAMI nič také nemá.

Vyhodnocovanie úspešnosti konverzií

GLAMI ponúka službu GLAMI piXel, ktorá umožňuje prispôsobovať výpisy produktov podľa preferencií zákazníka (obľúbené obchody, značky, farby, ceny či štýl). Heureka podobnú službu nemá — výpisy produktov prispôsobuje vďaka svojmu meraniu konverzií.

Služby pre e‑shopy

Program módneho porovnávača GLAMI TOP pomáha e‑shopárom zvýšiť viditeľnosť značky, konverznosti a je zameraný na zákaznícke recenzie. Spätnú väzbu zbiera GLAMI pomocou dotazníkov od zákazníkov, ktorí hodnotia nielen samotný nákup, ale aj obchodníka. Po splnení podmienok získa e‑shop odznak G‑TOP alebo G‑overené.

Certifikát Overené zákazníkmi udeľuje Heureka e‑shopom, ktorý na tomto porovnávači inzerujú a sú následne hodnotení zákazníkmi. Pri dobrých výsledkoch získa obchod viditeľný odznak, ktorý prináša e‑shopárom možnosť využiť širšie funkcie Heureky, ako napríklad zvýšenie ponuky za preklik, bidding či sledovanie Sortiment Reportu e‑shopu.

Používate GLAMI PIXEL? Náš Meragdo pack pre WooCommerce, PrestaShop, OpenCartMagento vedia prevádzať dáta z tohto formátu. Vďaka tomu si z jedného miesta uľahčíte inzerciu tým, že budete vytvárať lepšie dátové XML súbory či hlásiť konverzie do porovnávačov tovaru a ďalších reklamných systémov. V tomto článku nájdete návod, ako si nastaviť GLAMI pixelov v module Mergado Pack.

A aké máte vy skúsenosti s rozdielmi v inzercií na Heureke a GLAMI. Zabudli sme na niečo? Ak myslíte, že áno, napíšte nám komentár pod tento článok.

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.