Pochopte rozdiely medzi Heurekou a GLAMI

Každý porovnávač je iný a na obsah feedov má vlastné požiadavky. Konzultanti našej podpory sa často stretávajú s nezrovnalosťami užívateľov Mergada ohľadom špecifikácií jednotlivých porovnávačov. S tým sme sa rozhodli skoncovať. V tomto článku si popíšeme hlavné rozdiely medzi Heurekou a GLAMI, aby ste pochopili, čo je potrebné v Mergade nastaviť odlišne.

Zorientujte sa v požiadavkách Heureky a GLAMI

Heureka porovnáva produkty všetkých kategórií v SR a ČR

Heureka je top vyhľadávač tovaru na Slovensku, ktorý okrem porovnania cien poskytuje rad pokročilých funkcií, ako napr. certifikát Overené zákazníkmi, anketu ShopRoku a ďalšie. Ďalej pôsobí Heureka aj v Česku.

Špecifikáciu XML feedu Heureky nájdete tu.

GLAMI ponúka módu a doplnky v 14 krajinách

GLAMI v sebe kombinuje prvky vyhľadávača tovaru a sociálnej siete. Zameriava sa na módu a doplnky a umožňuje užívateľom z radov koncových zákazníkov e-shopov prezerať tovar, vytvárať kolekcie, ktoré môžu zároveň zdieľať a komentovať. Okrem Slovenska tiež pôsobí v ďalších 13 európskych krajinách.

Špecifikáciu XML feedu GLAMI nájdete na tomto odkaze.

Na aké rozdiely medzi GLAMI a Heurekou je potrebné dať si pozor

Pravidlá pre zasielanie produktov

  1. GLAMI nepovoľuje zasielanie vypredaných výrobkov do feedu, Heureka to umožňuje.
  2. GLAMI má niekoľko pravidiel, ktoré musia spĺňať obrázky (bez vodoznakov, doplnkových textov alebo logotypov), Heureka má vo svojej špecifikácii odlišné nároky (obrázky musia byť univerzálne a všeobecné, nesmú obsahovať vodoznak, zobrazenie zľavy či bonusu ani upozornenie na nejakú prednosť produktu vrátane ocenenia, v opačnom prípade budú blokované).
  3. GLAMI od 1. 8. 2019 začne povinne vyžadovať materiálové zloženie produktov, Heureka materiály, z ktorých je tovar vyrobený, nerieši tak striktne.
  4. Oba porovnávače majú vlastný strom kategórií - u GLAMI je nutné v elemente CATEGORYTEXT uviesť pohlavie (neuvádza sa len v kategórii Bývanie).

Veľkost tovaru

  1. Jeden zo základných rozdielov medzi GLAMI a Heurekou je v uvádzaní veľkosti tovar v jeho názve: GLAMI veľkosti tovaru v názvoch nechce, Heureka áno.
  2. GLAMI má element URL_SIZE, ktorý slúži pre uvedenie vlastnej adresy konkrétnych veľkostí. Užívateľ tak môže prejsť rovno na stránku produktu s vybranou veľkosťou.
  3. GLAMI má oproti Heureke element SIZE_SYSTEM, v ktorom umožňuje špecifikovať systém veľkostí produktu (napr. DE, EÚ, FR, IT, JP, UK, USA atď.).
Príklady akceptovaných veľkostí na GLAMI. Zdroj: www.glami.cz/info/feed

Produktové karty

Heureka vytvára produktové karty, kde zoskupuje predajcov. GLAMI s produktovými kartami nepracuje - pokiaľ sú v ponuke rovnaké produkty, zobrazia sa všetky produkty všetkých predajcov podľa relevantnosti kľúčového dotazu a podľa najvyššej ceny za preklik.

Doprava

Heureka má zoznam podporovaných dopravcov (presne dané dopravné spoločnosti, ktoré podporuje a má ich definované pre výber zákazníkov). Na GLAMI môžete nastaviť cenu za dopravu vo feede a nezaťažovať sa tým, či konkrétny typ dopravcu podporuje. Hlavný rozdiel medzi Heurekou a GLAMI je v zobrazení ceny za dopravu - na GLAMI sa zobrazuje len najnižšia suma, ale typ dopravcu uvedený nie je.

Špecifikácie elementu DELIVERY. Zdroj: www.glami.cz/info/feed

Možnosti biddingu

  1. Možnosti elementov HEUREKA_CPC a GLAMI_CPC sa líšia. GLAMI_CPC v špecifikácii ponúka nastavenie inzercie pre desktop a mobilný telefón zvlášť, HEUREKA_CPC túto možnosť nemá. A čo vy - zaznamenali ste vyššiu cenu za inzerciu vďaka zobrazeniu na mobiloch?
  2. Heureka v dátových reportoch poskytuje mnoho štatistík - pre bidding (na Heureke môžete začať biddovať po zisku certifikátu Overené zákazníkmi zaplatenie kreditu, z ktorého sa cena za kliknutie prepláca) na nej možno využiť automatizované biddingové nástroje ako napr. Bidding Fox. GLAMI poskytuje štatistiky v obmedzenej miere (nie prostredníctvom dátových reportov) - ceny za preklik sa menia podľa toho, či sa inzercia zobrazí na mobile alebo či na desktope.
  3. Vďaka tomu, že GLAMI pomocou svojich lookbookov dodáva zákazníkom zároveň inšpiráciu na tovar, ktorí nevyhľadávajú, môže z neho prísť viac preklikov aj bez objednávky.

Dostupnostný feed

Heureka umožňuje nahrať dostupnostný feed, GLAMI nič také nemá.

Vyhodnocovanie úspešnosti konverzií

GLAMI ponúka službu GLAMI piXel, ktorá umožňuje prispôsobovať výpisy produktov podľa preferencií zákazníka (obľúbené obchody, značky, farby, ceny či štýl). Heureka podobnú službu nemá - výpisy produktov prispôsobuje vďaka svojmu meraniu konverzií.

Používate GLAMI PIXEL? Naše marketing packy pre WooCommerce, PrestaShop a Magento vedia prevádzať dáta z tohto formátu. Vďaka tomu si z jedného miesta uľahčíte inzerciu tým, že budete vytvárať lepšie dátové XML súbory či hlásiť konverzie do porovnávačov tovaru a ďalších reklamných systémov. V tomto článku nájdete návod, ako si nastaviť GLAMI pixelov v module Mergado Marketing Pack.

 

A aké máte vy skúsenosti s rozdielmi v inzercií na Heureke a GLAMI. Zabudli sme na niečo? Ak myslíte, že áno, napíšte nám komentár pod tento článok.

 

 

Mohlo by vás zaujímať:

Urobte si poriadok v parametroch na Heureke

Dobré filtrovanie produktov na porovnávačoch tovaru je pre e-shopy veľká zbraň. Ak zákazníkom poskytnete správny prehľad, nedostanú sa iba k obľúbeným značkám konkrétneho výrobcu, ale objavia ďalšie výrobky z jeho portfólia.

12.07.2019
Získajte viac z GLAMI vďaka jeho novinkám na rok 2019

Fashion porovnávač GLAMI v roku 2018 opäť posunul svoje služby ďalej . Rozšíril pole pôsobenia do ďalších štátov, spustil rozsiahlu televíznu kampaň, e-shopom pomohol k nákupom v hodnote presahujúce 2 miliardy. Čo je tento rok pred ním? Aké novinky pre svojich užívateľov chystá?

01.03.2019
Urobte z párovania na Heureke hračku

Párovanie je jeden z hlavných úkonov, ktoré na porovnávačoch vykonávame, aby bol nami inzerovaný tovar vidieť. Dnes si popíšeme aktuálny spôsob párovania čo najviac produktov, ktoré na Heureke inzerujete a ako vám s tým pomôže Mergado.

11.02.2019

Pridať nový komentár