Logistika, ekológia a všetko dôležité o poľskej e-commerce v roku 2019

V Poľsku je viac ako 27,5 milióna užívateľov internetu a 62% z nich nakupuje online. Akým spôsobom Poliaci nakupujú najčastejšie? A s čím vám tento rok v Poľsku pomôže Mergado? Podrobné informácie nájdete v tomto článku.

E-commerce v Poľsku rastie

Ak sa pýtate, prečo sa elektronický obchod v Poľsku rozvíja, odpoveď je jednoduchá. Poľský online trh ponúka veľké množstvo produktov a jeho služby sú dostupnejšie. Poľská vláda navyše pred časom zaviedla šesťdňový obchodný týždeň, čo veľkému množstvu zákazníkov čiastočne obmedzilo prístup k nakupovaniu u maloobchodníkov.

To potvrdzuje aj najnovšia správa spoločnosti Gemius. Podľa nej sa takmer polovica zákazníkov elektronického obchodovania nachádza v mestách s menej ako dvesto tisíc obyvateľmi. Tieto miesta často nemajú nákupnú infraštruktúru, záujem o online nakupovanie je tu preto odpoveďou na nedostatok možností miestneho trhu.

Čo sa v Poľsku predáva?

Nebudeme se mýlit, když řekneme že všechno, nicméně i zde najdeme několik oblíbených druhů produktů. Patří mezi ně móda a doplňky, boty, knihy a kosmetické výrobky. Rozhodování o zakoupení zboží je často ovlivněno podmínkami prodeje, jedním z nejdůležitějších kritérií je logistika.

Poľská logistika

Poľskí zákazníci pri nákupe oceňujú pohodlie a až 58% respondentov výskumu Gemius si vyberá doručenie domov. Ďalšie dôležité hľadisko je ľahký prístup k zásielke. Vyše polovica respondentov (52%) preto využíva poštové služby spoločnosti InPost.

Takto sa zlepšila poľská logistika skúseností zákaníkov v roku 2019:

  • nová ponuka Poľskej pošty uľahčuje elektronické obchodovanie, prečítajte si viac TU
  • spolupráca medzi rozšíreným reťazcom Żabka a dvoma hlavnými logistickými hráčmi - DHL a Poľská pošta, ďalšie informácie TU
  • spolupráca medzi InPost a AliExpress, viac nájdete TU
Prehľad poľskej e-commerce v roku 2019.

Čo sa nedarí?

Zákazníci svoje skúsenosti s online nakupovaním hodnotia v priemere dobre. Niekoľko oblastí však stále potrebuje zlepšenie. Ako najväčšiu nevýhodu elektronického obchodovania uvádzajú poľskí zákazníci príliš dlhú dodaciu lehotu a remarketingové reklamy, ktoré sa objavujú dlho potom, čo dokončili nákup.

Keď hovoríme o reklamách a zacielení na zákazníkov, všimnime si ďalšie dôležité udalosti. Väčšina internetových prehliadačov zaviedla možnosti blokovania cookies súborov a poľskí zákazníci ju pomaly, ale isto zapínajú. Takýto záujem o opätovné získanie súkromia na internete je pre elektronický obchod výzva.

Okrem marketingových výziev taktiež nesmieme zabudnúť na list Európskej komisii proti spoločnosti Google. Aký to bude mať vplyv na e-shopy a zákazníkov? To zistíme v tomto roku.

Budúcnosť poľskej e-commerce

Budúcnosť elektronického obchodu v Poľsku vyzerá zaujímavo. Plánujete dobyť poľský trh? Nezabudnite uprednostniť to, čo je teraz trendy. Jednou z aktuálnych a horúcich tém je ekológia. Donedávna stál záujem o ekologické záležitosti na okraji, ale v posledných mesiacoch jej popularita stúpa. Udržateľnosť je obzvlášť dôležitá pre zákazníkov s vyššími príjmami. Myslíte si, že príklon k ekológii pozmení poľský trh? Aký je váš prístup k udržateľnosti a ekológiu? Dajte nám vedieť v komentároch nižšie.

Inzerujte s Mergadom a jeho aplikáciami

Mergado sa pred necelými dvoma rokmi vydalo do Poľska. Naučilo sa jazyk a zládnete v ňom inzerciu pomocou zásadných poľských formátov. Poľským e-shopárom (aj zahraničným, ktorí v Poľsku predávajú) tak ponúka prehľadné prostredie, v ktorom zautomatizujú jednotlivé úkony inzercie a zefektívnia úpravu feedov.

V Mergado Store pre Poľsko využijete niekoľko šikovných aplikácií:

 

 

Poľsko je pre obchodníkov pohybujúcich sa v regióne strednej Európy štátom, ktorý začína prejavovať svoje široké možnosti. Ak je vášmu e-shopu jeho materská krajina malá, zvážte expanziu na poľský trh - pri vhodne zvolených stratégiách tu vaše snahy určite zhodnotíte.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Módny porovnávač štartuje projekt GLAMI TOP

Ak je pre vás GLAMI dôležitým kanálom pri predaji tovaru z e-shopu, zbystrite pozornosť. Porovnávač zameraný na oblečenie a doplnky pridáva na českom trhu k produktom vylepšenie – zákaznícke recenzie. Odlíšenie sa od konkurencie je odteraz ľahšie vďaka zpätnej väzbe od nakupujúcich a prináša so sebou radu silných benefitov. Poďme sa na ne pozrieť.

08.01.2020
Posuňte inzerciu ďalej pomocou tipov Michala Janíka

Michal Janík je náčelník Mergada a veľký nadšenec do e-commerce. Na MergadoFeste 2019 predstavil možnosti tvorby cenových automatov, vylepšovanie biddingu či biznis reportingu. Pred koncom roka na blogu Bidding Fox uverejnil postupy týchto úkonov. Poďme si ich prejsť.

07.01.2020
Dostaňte čo najviac z povianočného predaja

Nevenujte pozornosť predaju len do Vianoc. Čím ďalej viac ľudí si necháva nákup - pokojne aj drahšieho - tovaru na povianočné zľavy. Pripravte sa dôkladne na výpredaje v tomto období. Ak sa nad povianočnými stratégiami zamyslíte správne, prinesú vášmu e-shopu ďalší zisk.

10.12.2019

Pridať nový komentár