Zbavte sa častých chýb v XML feede

Chcete využívať Mergado efektívne, no narážate na opakujúce sa prekážky? Minulý článok vám priniesol tipy na najčastejšie úpravy feedu. V nasledujúcich riadkoch sa pozrieme na frekventované chyby, akými sú aj prázdny element MANUFACTURER, alebo chýbajúci identifikátor v Google nákupoch.

Potenciál elementu PRODUCT

Element PRODUCT, ktorý zastupuje rozšírený názov produktu, nie je povinný. Mnohé e-shopy riešia jeho naplnenie zhodným vyplnením s tagom PRODUCTNAME či úplným vynechaním. Jeho využitie sa však vždy hodí a ignorovať jeho výhody by bola pre e-shop škoda.

Ak zákazník vyhľadáva produkty na Zboží.cz, vo výsledkoch vidí práve hodnoty elementu PRODUCT. Ten musí obsahovať špecifické informácie, ktoré odlíšia ponuku značky od ostatných obchodov, ako napr. darček zadarmo. Vďaka tomu môže byť váš produkt v porovnávači viditeľnejší.

Heureka špecifikuje naplnenie tagu PRODUCT detailnejšie a kľúčovým krokom je vynechanie informácii o doprave zadarmo (uvádzame v elemente DELIVERY) a dostupnosti. Výhodným doplnením môže byť detail o záruke, servise, doručení do vyššieho poschodia, alebo charakteristické služby spojené s produktom. Ak ste neistý v naplnení elementu PRODUCT na Heureke, využite ich špecifikáciu, ktorá vás správne nasmeruje.

Chceli by ste vedieť naplniť tag PRODUCT správnymi hodnotami len na jedno kliknutie? Aktuálne vylepšenie v Mergade, makrá, vám s tým ľahko pomôžu.

Chýbajúci element MANUFACTURER

Dôležitým prvkom vášho feedu je aj informácia o výrobcovi. Čo však, ak chýba v názve produktu alebo sa nevyskytuje vo vašom produkte vôbec? Prvým krokom je jeho kontrola. Ak ste narazili na problém chýbajúceho tagu MANUFACTURER, viete si ho veľmi jednoducho v Mergade vytvoriť na karte Elementy. Jeho naplnenie je takisto otázkou pár klikov – využiť môžete pravidlo Prepísať a aplikujete ho na vopred vami nachystaný výber produktov.

Element označujúci výrobcu, alebo značku tovaru je častokrát v prípade Heureky vyplnený názvom e-shopu. Oprava alebo doplnenie tagu MANUFACTURER sa dá nastaviť na výber produktov neobsahujúci výrobcu pomocou prepisovacieho pravidla.

Široké možnosti makier poslúžia aj v tomto prípade. Dokážete si vďaka nim vyriešiť problém chýbajúceho výrobcu a ušetrený čas môžete investovať do ďalšej úpravy feedu.

Ako na prázdny identifikátor

Unikátna platforma, akou sú Google Nákupy, poskytuje mnoho príležitostí k inzercii produktov a správne nastavený XML feed je nutnosťou. Jeho súčasťou sú aj identifikátory, ktoré sú umiestnené v elementoch G:MPN (diely od výrobcu) a G:GTIN (čiarový kód). Oba prvky slúžia k cielenému vyhľadávaniu produktov a ak sa pri niektorom z nich nenachádzajú, mali by v elemente G:IDENTIFIER_EXISTS obsahovať hodnotu FALSE. Ako na samotný výber? Tento článok vám zaručene napovie.

Jednou z častých činností pri práci s platformou Google Nákupy je aj nastavenie štítkov. Element G:CUSTOM_LABEL je možné v Mergade naplniť cez pravidlo Prepísať a pridať do neho rôzne hodnoty, ako napr. z elementu dostupnosť. Tie sa dajú následne využiť pri nastavovaní ceny za preklik – produkty na sklade môžu mať vyššiu cenu za preklik ako tovar mimo dostupnosti. Tieto informácie vám môžu pomôcť pri optimálnom nastavení kampane.

Nastavte si bezchybný feed

Nakopnúť feed doplnením podstatných informácii je jedna z najčastejších činností marketéra v Mergade. V prípade chybného alebo nesprávne naplneného názvu či popisu produktu použite pravidlo Prepísať. To vám kryje chrbát a pomáha s rýchlou úpravou produktov.

Pomohli sme vám? Ak si stále neviete rady s opakujúcimi sa chybami vo vašom feede, alebo s nastavením Mergada, neváhajte osloviť niektorú z našich certifikovaných agentúr. Vo výsledku sa o vašu inzerciu postará kvalifikovaný odborník a navyše si viete pomocou filtrovania upresniť, aký typ skúsenosti od agentúry očakávate. Pre všetky ďalšie otázky je tu naša podpora.

Mohlo by vás zaujímať:

Najpoužívanejšie úpravy v Mergade

Mergado sa vyvíja dynamickým tempom a zmeny sú viditeľné nielen v samotnom používaní, ale aj v preferovaných funkciách medzi zákazníkmi. Poďme sa pozrieť, aké sú aktuálne najčastejšie využívané úpravy feedu.

10.09.2019
Pochopte rozdiely medzi Heurekou a GLAMI

Každý porovnávač je iný a na obsah feedov má vlastné požiadavky. Konzultanti našej podpory sa často stretávajú s nezrovnalosťami užívateľov Mergada ohľadom špecifikácií jednotlivých porovnávačov. S tým sme sa rozhodli skoncovať. V tomto článku si popíšeme hlavné rozdiely medzi Heurekou a GLAMI, aby ste pochopili, čo je potrebné v Mergade nastaviť odlišne.

18.07.2019

Pridať nový komentár