Eva Knirschová: Chceme, aby E‑commerce Expo bolo pre e‑shopy prínosné

Natália Saganová
11. 10. 2017
4 minúty čítania

Na Shopcampe sa na nám podarilo porozprávať sa s Evou Knirschovou, ktorá je spoluorganizátorka pripravovanej akcie E‑commerce Expo, ktorá sa bude konať 30. januára 2018 v Prahe. O tom, ako sa túto konferenciu spojenú s veľtrhom snažia urobiť inak ako je zvykom, si prečítate v tomto rozhovore. 

Na Shopcampe sa na nám podarilo porozprávať sa s Evou Knirschovou, ktorá je spoluorganizátorka pripravovanej akcie E‑commerce Expo, ktorá sa bude konať 30. januára 2018 v Prahe. O tom, ako sa túto konferenciu spojenú s veľtrhom snažia urobiť inak ako je zvykom, si prečítate v tomto rozhovore.

Prečo ste sa rozhodli organizovať tak veľkú akciu, ako je e‑commerce expo?
Som kamarátka Jindru Fáborského a niekedy na jar sme sa rozprávali o tom, čo ďalej okrem digi semestru urobiť. On je inšpiratívny človek a má veľa nápadov. Povedali sme si, že nám práve na českom trhu chýba veľká e‑commerce akcia, ktorá by všetko zjednotila a urobila sa dobrá konferencia, kde by sa rôzni lídri stretli a zároveň by to bolo prínosné aj pre e‑shopy. Máme celkom unikátny e‑shopový trh, kde je asi 36 tisíc e‑shopov, niektoré sú síce malá, ale oproti zahraničiu je to aj tak veľké množstvo. Tak sme si povedali, že by sme to nejakým spôsobom chceli zlepšiť.

Čo pre e‑shopy chystáte, v čom by to pre nich malo byť? Pretože predsa len sú často konferencie pre agentúry, pre markeťákov.
Akciu sme rozdelili na dve časti. Robíme veľtrh a konferenciu. Veľtrh je v podstate o tom, že pracujeme s vystavovateľmi, ktorí môžu prestaviť svoje služby. S každým pracujeme individuálne, aby dali zákazníkovi čo najviac. Nie len nejaké vouchery na zľavu, ale aj poradenstvo. My tam budeme mať tiež svoj stánok, kde budú odborníci, aby mohli poradiť. Takže keď tam prídeš s tým, že máš e‑shop, získaš kontakty, získaš prehľad, o tom čo sa dá urobiť a zároveň získaš radu od marketingového špecialistu.

Takže je to aj pre ľudí, ktorí len začínajú so svojím e‑shopom, alebo o tom rozmýšľajú?
Áno, práve skrz našich partnerov by sme chceli pozvať aj ľudí, ktorí by to chceli skúsiť.

Druhá časť bude konferencia. Program sa snažíme prispôsobiť publiku. Počítame s tým, že to budú skôr stredné a malé e‑shopy. Chceme, aby konferencia bola pre e‑shopy prínosná, aby sa naučili niečo konkrétne. Aby to, čo sa tu dozvedia, mohli reálne uplatniť v praxi.

Hovorila si o tom, že náš trh je špecifický. Ako sa hľadala inšpirácia v zahraničí, keď toto bude takáto prvá akcia u nás?
Je to veľmi rôzne. V každej zemi majú veľtrhy úplne diametrálne odlišné parametre. Aj keď to na oko vyzerá veľmi podobne, líši sa kvalita. Snažili sme sa inšpirovať tým, čo sme videli. Čo sa nám s Jindrou na týchto konferenciách nepáči je, že nie sú veľmi profesionálne. Vystavovatelia zároveň aj prednášajú a to je už skôr self promo. A prednášky sú v zlých priestoroch, kde je zlý zvuk. Takže by sme to chceli urobiť úplne inak a dúfame, že sa nám to podarí. Jindra má vysoké nároky na speakry.

Konferencia bude tiež v Letňanoch? Bude možné prechádzať medzi konferenciou a veľtrhovom?
Presne tak, veľtrh sa bude konať v hale 4 a konferencia v kongresovom sále na poschodí, nad vstupnou halou. 

Ako si môžeme predstaviť podobu veľtrhu? Klasicky stánky?
Bude tam niekoľko sektorov, pretože to chceme urobiť trochu inovatívne. To sa zároveň robí ťažko, keď má človek skúsenosti len z klasických stánkov. Budeme mať kreatívnu zónu, kde si veľké firmy vymýšľajú svoje predstavenie a zároveň budú menšie firmy, ktoré budú v klasických kójach. S každým sa snažíme dohodnúť tak, aby to vyzeralo dobre.

Môžeš už teraz prezradiť nejakých vystavovateľov?
Určite môžem. Máme dohodnuté partnerstvo s Heurekou, Seznam.cz, Zboží.cz. Mali by tam tiež byt Shopsys a Shoptet, Zásilkovna, Mergado, Bidding Fox. Ich zoznam nájdete na našom webe.

Ešte je možné sa hlásiť ako vystavovatelia?
Áno ešte máme miesta aj v kreatívnej zóne, predsa len je ešte nejaký čas do akcie.

Do kedy bude prebiehať registrácia, až do naplnenia miest?
Áno, registrácia začala 5. septembra pre návštevníkov, čo je krok, ktorý sa líši od zahraničných konferencií. Jedna polka akcie je dostať tam vystavovateľov a udržať kvalitu a polovica je dostať tam tých správnych ľudí. Dostať ich tam dosť, ale zároveň, aby ich nebolo moc. Aby človek nestál pol hodinu v rade na stánku, kde sa chce porozprávať a nemusel sa predierať davom, to je dosť nepríjemné. A naopak sú veľtrhy, kde je zas prázdno. Takže sme to obmedzili na 3 000 ľudí, čo sa nám zdá úplne optimálne. Aby si si mohol prezrieť všetko čo potrebuješ, pobaviť sa s tým, s kým potrebuješ. Riešime rôzne relaxačné zóny, aby si si mohol sadnúť s vystavovateľom na kávu. Registrácia je zadarmo, ale prejdeš krátkym registračným formulárom.

Registrácia na konferenciu bude zvlášť?
Program na konferenciu zverejníme 17.10. s tým, že registrácia bude spustená 31.10. Bude platená, ale chceme to urobiť dostupné. Kapacita bude 650 ľudí. Konferenčná miestnosť, nie je zas tak veľká, bude to komornejšia akcia. Dúfame, že sa ľudia navzájom spoznajú a nájdu nové kontakty.

Odkázala by si ešte niečo účastníkom?
Tešíme sa na vás a dúfame, že to bude perfektné.

Ďakujeme za rozhovor!

Natália Saganová

V Mergade začínala Natálka ako copywriterka a preto môžete naraziť na jej staršie články. Teraz ju najčastejšie uvidíte pred hľadáčikom kamery a pod jej rukami vzniká aj každoročný MergadoFest. Šéfka nášho tímu nepohrdne dobrým jedlom a cestovaním, najlepšie dohromady. Je milovníčka jógy, dobrej knihy a tancovania.