Vytvorte si v Mergade vlastné makro

Nedávno sme sa v Mergade pochválili možnosťou vytvárania vlastných makier. Preto vám dnes krok za krokom predvedieme, ako sa takéto makro vytvára. Tým, že sa makrá naučíte sami pridávať a nastavovať, zautomatizujete si v Mergadu veľa úkonov.

Nedávno sme sa v Mergade pochválili možnosťou vytvárania vlastných makier. Preto vám dnes krok za krokom predvedieme, ako sa takéto makro vytvára. Tým, že sa makrá naučíte sami pridávať a nastavovať, zautomatizujete si v Mergadu veľa úkonov.

Ako si v Mergade vytvoriť vlastné makro

Z hlavnej strany Mergada najskôr prejdite na stránku Vlastné makrá, v ktorej vyberte + Vytvoriť nové.

Zadanie:

Poďme si vytvoriť dvojkrokové makro pre Google DSA export, ktoré skryje lacné produkty a naplní element CUSTOM LABEL informácií o dostupnosti a výrobcovi tovaru.

Toto makro sa teda bude hodiť pre exporty využívané v Google Ads pro DSA kampane.

Postup

  • V makre dokážeme definovať parametre, ktorými ho možno prispôsobiť konkrétnemu exportu ešte pred jeho spustením. V našom prípade si zadefinujeme dva parametre:

    • element s cenou
    • element s čiastkou, od ktorej považujeme produkt za lacný

    Oboje pred spustením makra dokážeme v prípade potreby zmeniť alebo individuálne nastaviť.
     

    Přidání parametrů v Mergadu.

    Ako vyzerá pridanie parametrov.

    Teraz si pridáme dve akcie

    1. Vyberieme lacné produkty:

    1. Klikneme na Pridať akciu a zvolíme Vytvor výber.

     

    2. Pri písaní podmienky výberu využijeme nami definované parametre makra a zapíšeme ju takto:

    Pozn.: Akonáhle u podmienky zadáme znak %, aktivuje sa nám našepkávač a len vyberieme konkrétnu hodnotu.

     

    3. Výber si pomenujeme a uložíme.

    2. Vytvorený výber skrývacím pravidlom skryjeme:

    1. Klikneme na Pridať akciu a zvolíme Vytvoriť pravidlo.

    2. Typ pravidla zvolíme Skrytie produktu, pravidlo si pomenujeme, vyberieme nami vytvorený výber lacných produktov a uložíme:

  • Vrátíme sa k tabuľke parametrov makra a ešte jeden si pridáme: element CUSTOM LABEL.

    Přidání elementu custom label.

    Pridanie elementu custom label.

    Pridávame ho preto, aby sme ho mohli následne použiť v prepisovacom pravidle (stále v rámci makra).

    Ešte si v rámci parametrov makra pridáme ďalšie dva: informáciu o dostupnosti a o výrobcovi tovaru, ktorú použijeme taktiež v prepisovacom pravidle, a to v poli pre novú hodnotu.

    Přidání parametrů s informacemi o dostupnosti a výrobci zboží.

    Pridanie parametrov s informáciami o dostupnosti a výrobcovi tovaru.

    Teraz si vytvoríme prepisovacie pravidlo:

    1. Klikneme na Pridať akciu a zvolíme Vytvoriť pravidlo.

    2. Typ pravidla necháme Prepísať, pravidlo si pomenujeme, výber dáme na všetky produkty (tu by sme si mohli vopred vytvoriť nejaký iný výber, ak by sa to hodilo) vyberieme nami vytvorený výber lacných produktov a do poľa pre novú hodnotu zapíšeme premenné z nami definovaných parametrov, presnejšie si necháme našepkať (po zadaní znaku %) tieto premenné:

    3.Takto to bude nakoniec všetko vyzerať:

    4. Pravidlo si uložíme.

  • Teraz si len celé makro pomenujeme, doplníme popisok a uložíme.

    Přidání názvu a popisku makra.

    Pridanie názvu a popisku makra.
  • 1. Najskôr prejdeme do konkrétneho exportu, konkrétne na stránku Makrá:

    Přehled dostupných maker v konkrétním exportu.

    2. Potom sa prekliknime do detailu makra, skontrolujeme si, či upravíme parametre a finálne makro spustíme:

    Náhled vytvořeného makra před finálním spuštěním.

    Náhľad vytvoreného makra pred finálnym spustením.

Pustite si praktického video-sprievodcu makrami:

Aj keď je krokov pri tvorbe nového makra viac, postup nie je vôbec náročný. Vyskúšajte si prejsť naším návodom — behom chvíle sa makrá naučíte vytvárať ako profesionál. Mergado vám vďaka tomu bude fungovať oveľa automatizovanjšie a lepšie tak zhodnocovať vašu dobre odvedenú prácu.

Využijete pri tvorbe makier praktické školenia? Prihláste sa na to, ktoré prebehne 2. apríla v rámci Online MergadoFestu.

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.