Automatizácia sa už skloňuje vo všetkých pádoch a kto neautomatizuje v marketingu, ako keby nebol. Obzvlášť v Google Ads, kde nás samotná platforma do automatizácií tlačí cez smart biddingové kampane. Väčšina návodov a metód je ale spísaná len pre e‑shopy. Pritom aj v rámci B2B marketingu môžeme optimalizovať kampane cez automatizované procesy.
Na automatizáciu je možné využiť editor Mergado v základnom režime, ktoré pripraví CSV feed pre DSA kampane. To natiahne XML dáta zo sitemapy a vedľa toho dáta z Google Analytics cez Google Sheets. Práve vďaka prepojeniu 2 rôznych dátových kanálov môžeme vytvárať rôzne logické pravidlá, a tým si pripraviť štruktúru pre DSA kampane. O zvyšok optimalizácie, ako je napríklad vylučovanie nevhodných vyhľadávacích dotazov, sa potom postarajú scripty priamo v Google Ads platforme.
Na docielenie tohto procesu bude potrebné napojiť XML sitemapu do Mergada; previesť sitemapu na formát pre Google DSA kampane; vyexportovať dáta z analytického nástroja (napr. Google Analytics); naimportovať do Google Sheets; prepojiť dáta v Mergade; vytvoriť custom label štítky pre koncovú štruktúru kampaní.