Nakopnite výkon aj pri ”neatraktívnom” sortimente

Lukáš Horák
9. 8. 2022
4 minúty čítania
Prípadová štúdia o e-shope Neptun.cz, ktorý vyrástol o 400 %

Neptun.cz je e‑shop s čerpadlami, tlakovými nádržami, inštalatérskym vybavením a ďalším príhodným príslušenstvom. Na začiatku fungoval iba organicky a jeho výsledky neboli pre spoločnosť nijako významné. Na prvom spoločnom stretnutí vznikla požiadavka, ktorá znela zvýšiť obrat pri zachovaní PNO do 20 %.

Prípadová štúdia o e‑shope Neptun.cz, ktorý vyrástol o 400 %

Neptun.cz je e‑shop s čerpadlami, tlakovými nádržami, inštalatérskym vybavením a ďalším príhodným príslušenstvom. Na začiatku fungoval iba organicky a jeho výsledky neboli pre spoločnosť nijako významné. Na prvom spoločnom stretnutí vznikla požiadavka, ktorá znela zvýšiť obrat pri zachovaní PNO do 20 %. Spoločne s klientom sme vytipovali správne reklamné zdroje a pripravili vhodnú stratégiu, všetko pri zachovaní KPI, ktoré bolo s klientom stanovené.

Počiatky platenej inzercie

Pre vylepšené párovanie produktov a úpravu feedu v podobe Categorytextu či dynamické úpravy titulkov a popiskov sme vybrali ako najvhodnejší nástroj Mergado. V prvej fáze sme otestovali všetky funkcionality na škále 100 produktov. Vďaka platenej inzercii a ďalším procesom sme dokázali vcelku rýchlo zaujať významné postavenie na trhu. Nič preto nebránilo na doplnenie väčšiny produktov z e‑shopu, čo odštartovalo pozvoľný nárast záujmu našej cieľovej skupiny.

Kľúčovú úlohu v tejto fáze predstavovali porovnávače HeurekaZboží. Cieľom bolo dostať produkty na popredné pozície s minimálnym budgetom na PPC. Aj to sa nám podarilo. Vylepšili sme produktové informácie, dohľadali k väčšine produktov EAN, pridali dopravu zadarmo, doplnili vybrané produkty o darčeky a predovšetkým vyskúšali zľavové akcie. To všetko do seba krásne zapadlo a e‑shop Neptun.cz sa začal drať až na pomyselný vrchol „neatraktívneho“ tovaru. Tieto úpravy prebiehali na úrovni administrácie e‑shopu a následne došlo k ich dotiahnutiu na strane Mergada. Mergado navyše umožňovalo štipkou jednoduchých pravidiel vytvoriť silný podklad, ktorý sme prepojili s podrobnou analytickou činnosťou v Google Analytics. Táto kombinácia prispela k vytvoreniu silného základu, ktorý náležite ocenili nie len porovnávače.

Vďaka Mergadu sa vcelku rýchlo podarilo dostať do všetkých produktov EAN. A práve identifikačné čísla hrali kľúčovú úlohu v raste e‑shopu. Pomohlo nám to aj k zvýšeniu efektivity pri práci s Google Ads.

V rámci Mergada sme konkrétne využili množstvo pravidiel. Najmä musíme oceniť odstránenie HTML značiek z elementu Description a pre nás najdôležitejší fakt pri párovaní, úprave Categorytextu podľa výberu produktov. Pri danom výbere sme museli manuálne vytvoriť výber produktov, pretože nie všade bolo jednoznačné, kam daný produkt patrí. Potom už stačilo iba priradiť správnu kategóriu podľa automatického našepkávania a odoslať všetko feedom do HeurekyZboží.

Mergado na 30 dní zadarmo
  • feed si upravíte sami a ušetríte náklady za prácu programátora
  • plný prístup ku všetkým funkciám už v skúšobnej verzii

Nie je to samozrejme posledné pravidlo, ktoré využívame. Môžem vypichnúť špeciálne informácie pomocou Custom labelu pre Sklik či doplnenie elementu Gift. Mergado nám tam šetrí čas programátorov a marketing môže efektívne pracovať na zvyšovaní výkonu e‑shopu.

Podpora organického vyhľadávania

Aby sme podporili e‑shop aj organicky, začali sme dopĺňať väčšinu produktov o vlastný obsah a vylepšili SEO webu. V rámci prvej fázy testovania sme sa zamerali na významnejšiu skupinu produktov, ktoré mali dobrú predajnosť. Overili sme si, že vďaka nášmu zásahu sa predaje opäť o niečo zdvihli. Pristúpili sme preto k intenzívnejšiemu plneniu produktových kariet, čo malo za následok významné zlepšenie pozícií aj v organickom vyhľadávaní. V súčasnej dobe toto plnenie stále prebieha s príchodom nových katalógov predávaných značiek.

Prečo sú čerpadlá neatraktívnym tovarom

Ide o veľmi špecifický sortiment, ktorý nie vždy hľadáte na internete. Kamenný obchod spoločnosti Neptun fungoval a stále funguje skvele. Avšak online obchod bola veľká neznáma. Práve kamenná predajňa s dlhoročnou tradíciou stála za raketovým rastom e‑shopu Neptun.cz. Obchod väčšinu tovaru drží skladom, čo je kľúčový faktor v tomto inak nie úplne atraktívnom sortimente. A čo nemajú skladom, rýchlo dokážu naskladniť, takže koncový zákazník v podstate nespozná rozdiel.

Spoločnosť Neptun navyše vyniká svojimi prozákazníckými službami, ktoré lokálni zákazníci oceňujú svojou vernosťou. Tieto služby sa nám podarilo aplikovať aj pre online obchod, čo viedlo k ešte väčšiemu záujmu zákazníkov z ďalších kútov Českej republiky. K prezentácii týchto služieb taktiež významne prispelo Mergado, ktorým sme trhu ukázali rôzne benefity a garancie e‑shopu.

Výsledok? Raketový rast

Výsledkom je jeden z najnavštevovanejších e‑shopov vo svojom obore. Väčšina zákazníkov, ktorá na Neptun.cz nakúpila, sa rada vracia a odporúča obchod známym. E‑shop pomohol spoločnosti aj pri pandemických opatreniach, hoci so svojim sortimentom mohla svoju činnosť prevádzkovať ďalej, aj keď v obmedzenom režime. Neptun.cz je jeden z najvýznamnejších klientov, ktorému stále pomáhame rásť. Súčasná cifra má nárast o 400 %. Pevne veríme, že toto číslo nebude konečné. Všetko spolu môžeme veľmi pekne vidieť na krivke z Google Analytics, ktorá reprezentuje nárast tržieb od chvíle ladenia jednotlivých marketingových kanálov cez Mergado.

Vyskúšajte Audit feedu zadarmo
  • zlepšite kondíciu vášho feedu a získajte odporúčania na jeho opravu
  • rýchla a bezplatná technická analýza

Zaujíma vás, ako aj vám môže Mergado spolu s certifikovaným špecialistom pomôcť? Či už je váš tovar pre trh atraktívny alebo nie, ozvite sa nám. Pri nezáväznej konzultácii môžeme prebrať a nájsť kroky, ktoré pomôžu aj vášmu projektu.

Autori:

Článok pripravil Performance a PPC špecialista agentúry Lewest ing. Marek Schneedörfler a copywriter Ondřej Bolvári.

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.