Kreatívne riešenia vám privedú viac zákazníkov: Poľská e‑commerce počas pandémie #2

Lukáš Horák
5. 5. 2020
2 minúty čítania
Kreatívne riešenia vám privedú viac zákazníkov: Poľská e-commerce počas pandémie #2

Svet internetového obchodu sa v období pandémie musel prispôsobiť mnohým zmenám. Nové riešenia poľských e‑commerce služieb a ich užívateľov priniesli niekoľko trendov. Aby ste mohli vytvárať čo najúspešnejšie stratégie, musíte tieto trendy poznať a pracovať s nimi. Prečítajte si tento článok a zareagujte na zmeny v poľskej e‑commerce včas.

Svet internetového obchodu sa v období pandémie musel prispôsobiť mnohým zmenám. Nové riešenia poľských e‑commerce služieb a ich užívateľov priniesli niekoľko trendov. Aby ste mohli vytvárať čo najúspešnejšie stratégie, musíte tieto trendy poznať a pracovať s nimi. Prečítajte si tento článok a zareagujte na zmeny v poľskej e‑commerce včas. Či už v Poľsku predávate, alebo sa na to chystáte, ich využívaním predstihnete konkurenciu pri získavaní zákazníkov.

Aké aktuálne trendy v poľskej e‑commerce vám pomôžu skvalitniť stratégie

Zamerajte inzerciu na Skąpiec

Dvojka medzi poľskými porovnávačmi tovaru s ponukou 13 tisíc obchodov a takmer 3 miliónmi návštev mesačne, Skąpiec, aktuálne zaznamenal 64% nárast počtu užívateľov a 81% zvýšenie konverzií (v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka).

Aké sú dôvody jeho úspechu:

  • redesign hlavnej stránky - predtým neprehľadné kategórie boli nahradené ľahko prístupnými blokmi, ktoré možno filtrovať (zdravotníctvo, teplomery, home office, práca z domu, záhrada, atď.)
  • spolupráca s dopravcom InPost umožňujúca bezkontaktné doručenie pri objednaní z webu

Doručujte objednávky so službou InPost

  1. Kľúč úspechu dopravcu InPost je bezkontaktné doručovanie balíkov. Táto služba zaručuje doručenie objednávok do krabíc bez nutnosti kontaktu s inou osobou. Užívateľ si ju pohodlne aktivuje z rozhrania smartfónu.
  2. InPost spustil aj multidelivery — táto možnosť ponúka príjemcom doručenie viacerých rôznych objednávok naraz. Tie dorazia v rovnaký deň a v jednom balíku — služba štartuje 15. mája.

Veľký maloobchodní hráči útočia na e‑commerce

Nemožnosť predávať v kamenných obchodoch prinútila mnoho maloobchodníkov sústrediť sa viac na vylepšenie ich e‑shopov.
Medzi spoločnosti, ktoré zaznamenali masívny nárast predajov na internete, patrí predovšetkým skupina CCC. Oproti minulému roku, kedy obchodovala v pomere 25% online a 75% maloobchodne, sa v prvej štvrtine tohto roka toto číslo takmer zrovnalo na 45% za elektronický obchod a 55% za retail.
Skupine CCC sa tak oplatilo sústredenie na zdokonalenie online predajných kanálov a zníženie investičných nákladov do maloobchodu. Je pravdepodobné, že takto významný hráč ovplyvní pomer síl na poľskom elektronickom trhu.

Prispôsobte váš e‑shop najnovším trendom — pri dynamickom vývoji poľskej e‑commerce budete mať istotu, že ste vašu stratégiu nasmerovali správnou cestou. S Mergadom ušetriť náklady za externých zamestnancov, a pritom dokážete spravovať inzerciu na porovnávačoch tovaru sami.

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.