Poľská e-commerce je najrýchlejšie rastúcim trhom elektronického obchodu v Európe. Rovnako ako ostatné trhy, aj ten poľský je ovplyvnený situáciou v čase pandémie Covid-19. Urobte si prehľad o tom, čo sa u našich severných susedov momentálne deje. V náročnom období tak ľahšie zacielite svoju inzerciu a oslovíte viac zákazníkov.
Aktuálne informácie sa vám budú hodiť
- Poľský elektronický obchod medziročne rastie o 18%.
- Jeho aktuálna trhová hodnota je okolo 51 miliárd PLN.
- Užívateľov miesteneho elektronického obchodu je viac ako 28 miliónov.
Zmeny v poľskej e-commerce počas pandémie
- 38% miestnych používateľov internetu dalo počas krízy prednosť nákupom online
- 37% poľských spotrebiteľov volí elektronický obchod pred maloobchodom, pretože sa zdá byť bezpečnejšou voľbou
- nakupovanie prostredníctvom internetu častejšie využívajú obyvatelia menších miest a dedín
O aké produkty je v Poľsku v období karantény najväčší záujem??
- Poliaci online najviac nakupujú potraviny, čistiace prostriedky, oblečenie, obuv a zdravotnícke výrobky
- všeobecne prevláda skepsa voči produktom súvisiacim s koronavírusom - bývajú zle popísané, sú v ponuke, hoci sú vypredané, často sú pochybného pôvodu či kvality
Ako sa s koronavírusom zmenili podmienky dopravy tovaru poľských e-shopov?
-
bezpečné doručenie, kedy zákazníkovi nehrozí nakazenie, je jedno z najdôležitejších kritérií pre uskutočnenie nákupu
-
najčastejšou metódou doručenia objednávky sú Paczkomaty - InPost predstavila úplne bezdotykovú možnosť vyzdvihnutia zásielky, ktorú ponúka zákazníkom po stiahnutí jej mobilnej aplikácie
Podpora predajcov je hlavná
U zákazníkov počas karantény vzrástli obavy o bezpečnosť pri nákupe konkrétneho tovaru. Aby zabránili stresu a nepripravili sa tým o objednávky, začali e-shopy túto skutočnosť transparentnejšie komunikovať prostredníctvom zákazníckych podpôr. Okrem toho na svojich weboch a sociálnych sieťach zdieľajú informácie o spôsoboch, akými sa e-shop vyhýba šíreniu Covid-19.
Klesá využívanie agentúr, rastie používanie marketingových nástrojov
Takmer väčšina predajcov musela nejakým spôsobom zredukovať svoje náklady. Táto situácia najviac postihla marketingové agentúry, ktorej pracovná záťaž klesla zo 6,3% na 3%. Veľa e-shopárov dalo prednosť svojpomocnému spravovaniu inzercie s využitím marketingových nástrojov.
Medzi ne patrí práve Mergado - jeho používaním zvládnete sami automatizovane nastaviť jednotlivé úkony vašej inzercie. Vďaka tomu odstránite manuálny chyby, hromadnými úpravami zrýchlite optimalizáciu celej produktovej reklamy a ušetríte peniaze za prácu agentúry.
Neprehliadnite ďalšie dôležité čísla poľského obchodu z článku článku webu Ecommerce News.
- 76% poľských užívateľov internetu zaujíma, či je správanie e-shopov priaznivé pre životné prostredie
- 44% nakupujúcich online je pripravené, že si na doručenie počkajú dlhšiu dobu
- 57% zákazníkov poľského online používa uzamykateľné skrinky - Paczkomaty
- 76% nakupujúcich na e-shopoch zastáva názor, že uzamykateľné skrinky sú ekologickejším riešením než doručenie kuriérskou službou
Situácia okolo koronavírusu síce zmenila poľský elektronický obchod, ale jeho existenciu neohrozila. Pochopte, ako aktuálne funguje - zvýšite tým šancu, ako vo veľkej konkurencii uspieť so svojim e-shopom. Svoju inzerciu zvládnete nastavovať sami pomocou Mergada. Na jeho vyskúšanie máte 30 dní zadarmo.
Pridať nový komentár