Viac nákupov online a bezpečné doručenie: Poľská e‑commerce počas pandémie
Poľská e‑commerce je najrýchlejšie rastúcim trhom elektronického obchodu v Európe. Rovnako ako ostatné trhy, aj ten poľský je ovplyvnený situáciou v čase pandémie Covid-19. Urobte si prehľad o tom, čo sa u našich severných susedov momentálne deje. V náročnom období tak ľahšie zacielite svoju inzerciu a oslovíte viac zákazníkov.
Aktuálne informácie sa vám budú hodiť
- Poľský elektronický obchod medziročne rastie o 18%.
- Jeho aktuálna trhová hodnota je okolo 51 miliárd PLN.
- Užívateľov miesteneho elektronického obchodu je viac ako 28 miliónov.
Zmeny v poľskej e‑commerce počas pandémie
- 38% miestnych používateľov internetu dalo počas krízy prednosť nákupom online
- 37% poľských spotrebiteľov volí elektronický obchod pred maloobchodom, pretože sa zdá byť bezpečnejšou voľbou
- nakupovanie prostredníctvom internetu častejšie využívajú obyvatelia menších miest a dedín
O aké produkty je v Poľsku v období karantény najväčší záujem??
- Poliaci online najviac nakupujú potraviny, čistiace prostriedky, oblečenie, obuv a zdravotnícke výrobky
- všeobecne prevláda skepsa voči produktom súvisiacim s koronavírusom — bývajú zle popísané, sú v ponuke, hoci sú vypredané, často sú pochybného pôvodu či kvality
Ako sa s koronavírusom zmenili podmienky dopravy tovaru poľských e‑shopov?
-
bezpečné doručenie, kedy zákazníkovi nehrozí nakazenie, je jedno z najdôležitejších kritérií pre uskutočnenie nákupu
-
najčastejšou metódou doručenia objednávky sú Paczkomaty — InPost predstavila úplne bezdotykovú možnosť vyzdvihnutia zásielky, ktorú ponúka zákazníkom po stiahnutí jej mobilnej aplikácie
Podpora predajcov je hlavná
U zákazníkov počas karantény vzrástli obavy o bezpečnosť pri nákupe konkrétneho tovaru. Aby zabránili stresu a nepripravili sa tým o objednávky, začali e‑shopy túto skutočnosť transparentnejšie komunikovať prostredníctvom zákazníckych podpôr. Okrem toho na svojich weboch a sociálnych sieťach zdieľajú informácie o spôsoboch, akými sa e‑shop vyhýba šíreniu Covid-19.
Klesá využívanie agentúr, rastie používanie marketingových nástrojov
Takmer väčšina predajcov musela nejakým spôsobom zredukovať svoje náklady. Táto situácia najviac postihla marketingové agentúry, ktorej pracovná záťaž klesla zo 6,3% na 3%. Veľa e‑shopárov dalo prednosť svojpomocnému spravovaniu inzercie s využitím marketingových nástrojov.
Medzi ne patrí práve Mergado — jeho používaním zvládnete sami automatizovane nastaviť jednotlivé úkony vašej inzercie. Vďaka tomu odstránite manuálny chyby, hromadnými úpravami zrýchlite optimalizáciu celej produktovej reklamy a ušetríte peniaze za prácu agentúry.
Neprehliadnite ďalšie dôležité čísla poľského obchodu z článku článku webu Ecommerce News.
- 76% poľských užívateľov internetu zaujíma, či je správanie e‑shopov priaznivé pre životné prostredie
- 44% nakupujúcich online je pripravené, že si na doručenie počkajú dlhšiu dobu
- 57% zákazníkov poľského online používa uzamykateľné skrinky — Paczkomaty
- 76% nakupujúcich na e‑shopoch zastáva názor, že uzamykateľné skrinky sú ekologickejším riešením než doručenie kuriérskou službou
Situácia okolo koronavírusu síce zmenila poľský elektronický obchod, ale jeho existenciu neohrozila. Pochopte, ako aktuálne funguje - zvýšite tým šancu, ako vo veľkej konkurencii uspieť so svojim e‑shopom. Svoju inzerciu zvládnete nastavovať sami pomocou Mergada. Na jeho vyskúšanie máte 30 dní zadarmo.
Mohlo by vás zaujímať:
Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.
Pridať nový komentár