Viac nákupov online a bezpečné doručenie: Poľská e-commerce počas pandémie

Poľská e-commerce je najrýchlejšie rastúcim trhom elektronického obchodu v Európe. Rovnako ako ostatné trhy, aj ten poľský je ovplyvnený situáciou v čase pandémie Covid-19. Urobte si prehľad o tom, čo sa u našich severných susedov momentálne deje. V náročnom období tak ľahšie zacielite svoju inzerciu a oslovíte viac zákazníkov.

 

Aktuálne informácie sa vám budú hodiť

  • Poľský elektronický obchod medziročne rastie o 18%.
  • Jeho aktuálna trhová hodnota je okolo 51 miliárd PLN.
  • Užívateľov miesteneho elektronického obchodu je viac ako 28 miliónov.

Zmeny v poľskej e-commerce počas pandémie

  • 38% miestnych používateľov internetu dalo počas krízy prednosť nákupom online
  • 37% poľských spotrebiteľov volí elektronický obchod pred maloobchodom, pretože sa zdá byť bezpečnejšou voľbou
  • nakupovanie prostredníctvom internetu častejšie využívajú obyvatelia menších miest a dedín

 

O aké produkty je v Poľsku v období karantény najväčší záujem??

  • Poliaci online najviac nakupujú potraviny, čistiace prostriedky, oblečenie, obuv a zdravotnícke výrobky
  • všeobecne prevláda skepsa voči produktom súvisiacim s koronavírusom - bývajú zle popísané, sú v ponuke, hoci sú vypredané, často sú pochybného pôvodu či kvality
Graf najviac predávaného tovaru v Poľsku v priebehu karantény Covid-19. Zdroj: socialpress.pl/2020/03/koronawirus-a-zakupy-internetowe-co-sie-zmienilo

Ako sa s koronavírusom zmenili podmienky dopravy tovaru poľských e-shopov?

  • bezpečné doručenie, kedy zákazníkovi nehrozí nakazenie, je jedno z najdôležitejších kritérií pre uskutočnenie nákupu

  • najčastejšou metódou doručenia objednávky sú Paczkomaty - InPost predstavila úplne bezdotykovú možnosť vyzdvihnutia zásielky, ktorú ponúka zákazníkom po stiahnutí jej mobilnej aplikácie

Aplikácia InPost. Zdroj: Facebook InPost

Podpora predajcov je hlavná

U zákazníkov počas karantény vzrástli obavy o bezpečnosť pri nákupe konkrétneho tovaru. Aby zabránili stresu a nepripravili sa tým o objednávky, začali e-shopy túto skutočnosť transparentnejšie komunikovať prostredníctvom zákazníckych podpôr. Okrem toho na svojich weboch a sociálnych sieťach zdieľajú informácie o spôsoboch, akými sa e-shop vyhýba šíreniu Covid-19.

 

Klesá využívanie agentúr, rastie používanie marketingových nástrojov

Takmer väčšina predajcov musela nejakým spôsobom zredukovať svoje náklady. Táto situácia najviac postihla marketingové agentúry, ktorej pracovná záťaž klesla zo 6,3% na 3%. Veľa e-shopárov dalo prednosť svojpomocnému spravovaniu inzercie s využitím marketingových nástrojov.

Medzi ne patrí práve Mergado - jeho používaním zvládnete sami automatizovane nastaviť jednotlivé úkony vašej inzercie. Vďaka tomu odstránite manuálny chyby, hromadnými úpravami zrýchlite optimalizáciu celej produktovej reklamy a ušetríte peniaze za prácu agentúry.

Schéma možností, ktoré vám prináša používanie Mergada.

 

Neprehliadnite ďalšie dôležité čísla poľského obchodu z článku článku webu Ecommerce News.

  • 76% poľských užívateľov internetu zaujíma, či je správanie e-shopov priaznivé pre životné prostredie
  • 44% nakupujúcich online je pripravené, že si na doručenie počkajú dlhšiu dobu
  • 57% zákazníkov poľského online používa uzamykateľné skrinky - Paczkomaty
  • 76% nakupujúcich na e-shopoch zastáva názor, že uzamykateľné skrinky sú ekologickejším riešením než doručenie kuriérskou službou

 

Situácia okolo koronavírusu síce zmenila poľský elektronický obchod, ale jeho existenciu neohrozila. Pochopte, ako aktuálne funguje - zvýšite tým šancu, ako vo veľkej konkurencii uspieť so svojim e-shopom. Svoju inzerciu zvládnete nastavovať sami pomocou Mergada. Na jeho vyskúšanie máte 30 dní zadarmo.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Ecommerce Warsaw Expo prinieslo podrobný náhľad do poľskej e-commerce

Varšavské Ecommerce Expo je najväčšia marketingová udalosť v strednej Európe. Marketérom a e-shopárom z Poľska i okolia ponúka mnoho aktuálnych informácií a inšpirácie, ako zlepšiť ich služby. Tento rok sa prvýkrát tím Mergada a aplikácie Feed Image Editor vydal spoznať miestne prostredie a ukázať, že ich kvality ocení aj poľská e-commerce scéna.

24.10.2019
Logistika, ekológia a všetko dôležité o poľskej e-commerce v roku 2019

V Poľsku je viac ako 27,5 milióna užívateľov internetu a 62% z nich nakupuje online. Akým spôsobom Poliaci nakupujú najčastejšie? A s čím vám tento rok v Poľsku pomôže Mergado? Podrobné informácie nájdete v tomto článku.

09.01.2020
Vytvorte si nové pracovné zvyky a zefektívnite si home office

Na niekoľkotýždňový home office sa dopredu pripraviť nedá. Vzdialenosť však spoločne prekonávame originálnymi nápadmi a zlepšovákmi. Pracovné dni v odlúčení nás tak spojili ako tím ešte viac. Inšpirujte sa našim Mergado tímom, ako si v online režime vytvoriť pohodovú i produktívnu atmosféru zároveň.

15.04.2020

Pridať nový komentár