Poraďte si s produktami s malou maržou

Jednou z možností, ako v dobe karantény čeliť e-shopárskym výzvam, je vyladiť váš feed viac ako kedykoľvek predtým. Zamerajte svoju pozornosť na produkty s nízkou maržou. Prinášame vám návod, ako ichv Mergade jednoducho skryjete, aby nebrzdili ziskovosť vášho e-shopu.

Nastavte si skrytie produktov podľa typov dát:

1.1. Na stránke Produkty si vytvoríte a uložíte výber produktov, ktorým si vyberiete tie s maržou menšou než napr. 30%:

 

  • zvolíte si element, ktorý obsahuje maržu, napr.: MARGIN
  • zadáte podmienku je menšia <
  • hodnotu zadáte: 30
  • kliknite na vyhľadať
  • akonáhle sa objaví pole pre uloženie výberu, zadajte do neho názov, napr. Produkty s nízkou maržou

1.2. Na stránke Pravidlá si pridáte nové pravidlo typu "skryť produkt", ktoré aplikujete na výber z predchádzajúceho bodu.

1.3. V ľavom menu exportu zvoľte: Nastavenia -> pregenerovanie -> kliknite na "pregenerovať všetko"

1.4. Na stránke Produkty si kliknite na uložený výber z bodu 3. a skontrolujte, či sú skryté správne produkty.

Maržu si v tomto prípade v Mergade dopočítame podľa tohto postupu:

2.1. Na stránke Elementy si pridáte nový element, napr. MARGIN.

2.2. Následne si v tomto elemente kliknite na ikonku oka na pravej strane, aby bol element skrytý pre výstupný feed (nebude sa generovať do výstupného feedu, ale budete s ním môcť plnohodnotne pracovať v rámci Mergada). Toto samozrejme nemusíte vykonať. Ak naopak chcete element prepísať do výstupného feedu, neskrývajte ho.

2.3. Na stránke Pravidlá si pridáte nové pravidlo typu Výpočet. Hodnotu budete ukladať do elementu s názvom podľa predchádzajúceho bodu - MARGIN. Do vzorca použijete premennú obsahujúcu nákupné a predajné ceny. Ukazovatele sa zadávajú pomocou znaku %. Nezľaknite sa, ich meno následne uvidíte správne zabalené do znaku % z oboch strán.

Vzorec do výpočtového pravidla bude vyzerať takto:

((%Predajná_cena% -% nákupná_cena%) /%predajná_cena%) * 100

2.4.  Na stránke Produkty si vytvoríte a uložíte výber produktov, ktorým si vyberiete produkty s maržou menšou než napr 30%:

  • zvolíte si element.: MARGIN
  • zadáte podmienku je menšia <
  • zadáte hodnotu: 30
  • prepnite hľadanie zo vstupného na výstupné - hľadáte na výstupe
  • kliknite na vyhľadať
  • akonáhle sa objaví pole pre uloženie výberu, zadajte do neho názov, napr. Produkty s nízkou maržou

2.5. Na stránke Pravidlá si pridáte nové pravidlo typu "skryť produkt", ktoré aplikujete na výber z predchádzajúceho bodu.

2.6. V ľavom menu exporte zvoľte: Nastavenia -> pregenerovanie -> kliknite na "pregenerovať všetko".

2.7. Na stránke Produkty si kliknite na uložený výber z bodu 3. a skontrolujte, či sú skryté správne produkty

 

Túto možnosť vykonajte cez pravidlo Import dátového súboru. Takto sa importuje CSV súbor obsahujúci maržu, napr. do elementu MARGIN.

3.1. Na stránke Elementy si pridáte nový element, napr. MARGIN

3.2. Následne si pri tomto elemente kliknite na ikonku oka na pravej strane, aby bol element skrytý pre výstupný feed (nebude sa generovať do výstupného feedu, ale budete s ním môcť plnohodnotne pracovať v rámci Mergada). Toto samozrejme nemusíte vykonať. Ak naopak chcete element prepísať do výstupného feedu, neskrývajte ho.

3.3. Na stránke Pravidlá si pridáte nové pravidlo typu Import dátového súboru. Môžete si zvoliť, či sa bude CSV súbor importovať z určitej URL adresy alebo z uploadovaného súboru.

3.4. Na stránke Produkty si vytvoríte a uložíte výber produktov, ktorým si vyberiete produkty s maržou menšou než napr. 30%:

  • zvolíte si element.: MARGIN
  • zadáte podmienku je menšia <
  • zadáte hodnotu: 30
  • prepnite hľadanie zo vstupného na výstupné - hľadáte na výstupe
  • kliknite na vyhľadať
  • akonáhle sa objaví pole pre uloženie výberu, zadajte do neho názov, napr. Produkty s nízkou maržou

3.5. Na stránke Pravidlá si pridáte nové pravidlo typu "skryť produkt", ktoré aplikujete na výber z predchádzajúceho bodu.

3.6. V ľavom menu exportu zvoľte: Nastavenia -> pregenerovanie -> kliknite na "pregenerovať všetko".

3.7. Na stránke Produkty si kliknite na uložený výber z bodu 3. a skontrolujte, či sú skryté správne produkty.

Vyťažte z vašich produktov maximum a zamerajte sa aj na detaily, akými je práve marža. Nezabudnite, že s nastavením inzercie vám už po novom pomáhajú aj praktické makrá. Ak vás svojimi výhodami zaujali, ale stále váhate, pripojte sa 2. apríla na Online MergadoFest webinár. Náš konzultant Luděk Volejník vám ich kompletne predstaví a naučí používať.

 

 

Mohlo by vás zaujímať:

Segmentujte feed účinne a zarábajte na e-shope ešte viac

Správna segmentácia produktových dát vám zlepší inzerciu na porovnávačoch tovaru. Odhaľte s nami, ktorý typ sortimentu je pre vás ziskový a na aké časti je dobré feed rozdeliť. Spísali sme pre vás návod, ako si segmentáciu v Mergade nastavíte i s využitím vylepšených makier.

26.03.2020
Naplánujte si časové obdobie, kedy sa spustia vaše pravidlá

Okrem vylepšených makier sme v rámci aktuálneho releasu tiež predstavili funkciu plánovač pravidiel. S jeho pomocou svojim pravidlám naplánujete časové obdobia, kedy sa majú aplikovať a kedy sa majú preskakovať.

20.03.2020
Uľahčite si prácu v Mergade pomocou tvorby vlastných makier

V stredu 18.3. prišiel na svetlo sveta veľmi nadupaný release Mergada. Okrem menších noviniek a opráv obsahuje dve pecky, ktorých pomocou ukrojíte ďalší cenný čas z práce marketérov a e-shoparov. Prvá novinka je možnosť tvorby vlastných makier. Naučte sa, ako váš export nastaviť ľahko a rýchlo.

19.03.2020

Pridať nový komentár