Segmentujte feed účinne a zarábajte na e‑shope ešte viac

Petra Marková
26. 3. 2020
3 minúty čítania

Správna segmentácia produktových dát vám zlepší inzerciu na porovnávačoch tovaru. Odhaľte s nami, ktorý typ sortimentu je pre vás ziskový a na aké časti je dobré feed rozdeliť. Spísali sme pre vás návod, ako si segmentáciu v Mergade nastavíte i s využitím vylepšených makier.

Správna segmentácia produktových dát vám zlepší inzerciu na porovnávačoch tovaru. Odhaľte s nami, ktorý typ sortimentu je pre vás ziskový a na aké časti je dobré feed rozdeliť. Spísali sme pre vás návod, ako si segmentáciu v Mergade nastavíte i s využitím vylepšených makier.

Zefektívnite váš online marketing

Ak so segmentáciou začínate alebo ju riešite na dennej báze, pri rozčlenení feedu na časti je potrebné sledovať spoločné hodnoty či parametre. Najtypickejšie tak využívame segmentáciu pri nastavovaní ceny za preklik.  

Pri nerozčlenenom feede hrozí, že sa všetkým položkám priradia rovnaké hodnoty za preklik (napr. HEUREKA_CPC). Vo výsledku však potrebujú niektoré produkty na dosiahnutie vyšších pozícií viac nákladov, iné naopak menej.

Tipy, ako na segmentáciu feedu

1. Cenové hladiny 

Najzákladnejšie rozčlenenie produktových dát podľa cenových hladín je v Mergade jednoduché — vytvoríte si ho pomocou predchystaného makra na jediný klik.

2. Dostupnostné hladiny

Tento druh segmentácie sa odvíja od doby, za akú je možné daný tovar dodať. V praxi tak nastavíte produktom, ktoré máte skladom, vyšší bidding ako sortimentu, na ktorý čakáte viac dní. Šikovné makrá využijete aj v tomto prípade. Pohodlne si takto nastavíte export pre slovenskú či českú Heureku.

3. Konverzné hladiny

Pri nastavovaní konverzných hladín je dobré využívať dáta z Google Analytics. Konverzný pomer dostanete do Mergada pomocou appky Bidding Fox Elementselementu BFE_GA_CONVERSION_RATE (za obdobie 1 deň, 7 dní alebo 30 dní). A funkcionalitu makrá využijete aj v pri konverziách — vytvorte si s ich pomocou napr. 10 konverzných hladín za pár klikov.

Ak máte nastavený bidding podľa konverzných hladín, váš tovar sa stane pod vplyvom sezónnosti viac konverzným. V Mergade sa tak dostane sortiment automaticky do lepšej konverznej hladiny, v ktorej je nastavený vyšší bidding a pokúsi sa dosiahnuť vyšších pozícií v porovnávačoch tovaru.

4. Maržové hladiny

E‑shopári, ktorí majú prehľad o marži jednotlivých produktov, si môžu zvoliť tento typ segmentácie feedu. Hodnoty dostanete do Mergada ľahko cez import CSV súboru pravidlom pre Import dát.

  • Na stránke Elementy si vytvoríte nový element, skryjete si ho pre výstup, čím si ho neexportujete do výstupného feedu. 
  • Následne si cez pravidlo Import dátového súboru nahráte CSV súbor s hodnotami marží. 
  • Na stránke Produkty si vytvoríte výber pre jednotlivé maržové skupiny. Využiť môžete aj niektoré z predchystaných makier. Nezabudnite si pred ich spustením zmeniť element, podľa ktorého hodnôt sa výbery tvoria.
  • Na záver nastavte pre jednotlivé výbery konkrétny bidding, napr. pomocou pravidla Hromadne prepísať podľa výberu.

Vybrali sme pre vás tie najčastejšie možnosti ako segmentovať feed. E‑shopári a marketéri ich využívajú v Mergade na dosiahnutie lepších výsledkov inzercie. Ušetrite čas s jej nastavovaním aj pomocou najnovšej funkcionality, plánovača pravidiel, ktorý sme predstavili v najnovšom release.

Mohlo by zaujímať:

Petra Marková

Slovenský trh a ľubozvučnú slovenčinu má v MERGADE na starosti content špecialistka Petra. Textuje, bloguje, prekladá a s vášňou tvorí obsah na sociálne siete. A keď práve nehľadá tie správne slová, venuje svoj čas bytovej džungli, pečeniu, kaviarňam alebo cestovaniu.