S novinkami z Bidding Foxu ustrážite počet preklikov a nastavíte UTM parametre

Aplikácia Bidding Fox ide neustále dopredu a ďalšie novinky pridáva aj v letných mesiacoch. Z tých najaktuálnejších vám predstavíme stráženie nárastu či poklesu preklikov, kontrolu spárovanosti produktov podľa ich ceny s Bidding Fox Elements a možnosť nastavenia aplikácie pri používaní UTM parametrov.

Postrážte nárast a pokles preklikov pri produktoch

Nedávno sme písali o novinkách, ktoré Bidding Fox pridal do podstránky Diagnostika. Na nej nájdete v karte Validátory upozornenie na podozrivé správanie vo vašich bidovacích stratégiách. Jedným z nich môže byť prudký nárast alebo pokles preklikov. Aj tie s lišiakom teraz ustrážite.

Nárast preklikov vždy nemusí byť dobrým znamením

Primárne je rast preklikov signálom záujmu o váš tovar. Je ale potreba kontrolovať, či s rastúcimi preklikmi úmerne rastie aj počet objednávok. Ak nie, môže to napr. znamenať, že sa zákazníci na vašom e-shope necítia dobre (ponúkate len jeden druh dopravy, obmedzené možnosti platby a i.) Alebo že konkurencia cielene preklikáva váš kredit. Tieto problémy je potrebné čo najrýchlejšie vyriešiť.

Príčin poklesu preklikov môže byť hneď niekoľko, typicky lepšia ponuka konkurencie (kratšia dodacia doba, darčeky alebo doprava zdarma, širšia ponuka príslušenstva atď.). Aj tieto problémy je potrebné čo najskôr odstrániť, alebo sa - v učitých prípadoch - zamerať na iné produkty.

Prehľad nárastu a poklesu preklikov u produktov. Zdroj: www.bidding-fox.cz

Nekontrolujte zmeny manuálne

Nastavte si, aby vám upozornenia chodili automaticky do e-mailu alebo do Mergada. Vďaka tejto funkcií zmeny v biddingu ľahko ustrážite. A nezabudnite - upozornenie si môžete nastaviť aj pre metriky, ktoré v aplikácii na prvý pohľad nevidíte.

 

Nastavte Bidding Fox a Mergado pre užívanie UTM parametrov

UTM parametre sú značky v URL adrese, ktoré vám poskytnú presnejší prehľad o návštevách e-shopu. Ak ich chcete používať, musíte správne nastaviť aj Bidding Fox a Mergado. Používanie UTM parametrov nie je ťažké. Najdôležitejšie je určiť metodiku ich vytvárania a striktne ju dodržiavať. Pre jeden zdroj používajte rovnaké nastavenie zdroja, média, veľkosti písmen atď. Vďaka tomu dohľadáte všetku návštevnosť v Google Analytics.

Ako nastaviť UTM parametrami v Mergade

  1. v ľavom menu prejdite na stránku Nastavenia
  2. vyberte možnosť Analytika
  3. nastavte zdroj a médium podľa obsahu UTM parametrov

Ako nastaviť UTM parametre v aplikácii Bidding Fox

Ak používate UTM parametre štandardným spôsobom, nemusíte nič nastavovať, lišiak sa s nimi vysporiada. Pokiaľ UTM používate inak, nastavte všetko v Bidding Foxe na podstránke Nastavenia.

Nastavení UTM parametrů v Bidding Foxu. Zdroj: www.bidding-fox.cz

Postrážte si:

 

  • maximálnu dĺžku (napr. pre Heureku je to 300 znakov)
  • znenie URL adresy (pridaním UTM parametrov sa URL adresa zmení a dôjde k dočasnému odpárovaniu produktov - odporúčame preto UTM parametre nepridávať v sezóne)

 

Kontrolujte spárovanosť podľa ceny výrobku

Jedna z hlavných podmienok pre bidovanie na Heureke je spárovanosť produktov. Preto je treba ju pravidelne kontrolovať. Z appky Bidding Fox Elements zistíte, či máte produkty spárované správne. Spárovanosť produktov na Heureke prekontrolujete v Bidding Foxe na hlavnej stránke, v Diagnostike alebo v Reporte, v Sortiment reporte od Heureky alebo pomocou Bidding Fox Elements.

Monitoring spárovanosti produktov s Bidding Fox Elements

Spárovanosť sa kontoluje na základe ceny vašich produktov a ceny produktov v karte, v ktorej ste spárovaní.

Postup:

  1. v Bidding Fox Elements zapnite element BFE_H_MIN_PRICE
  2. vytvorte pravidlo v Mergade (podľa príkladu v obrázku nižšie)
  3. 3. urobte výber produktov - např. PRICE RATIO> 1,5
Vytvoření pravidla PRICE RATIO v Mergadu. Zdroj: www.bidding-fox.cz

Takto získate produkty, ktoré majú 1,5-krát vyššiu cenu, než najlacnejšie produkty v karte. Koeficient ceny vyberte podľa toho, čo vám najviac vyhovuje.

 

Inšpirujte sa video-rozhovormi

Nedávna konferencia PROBIDDING sa zamerala na rôzne úskalia biddingu. Pustite si rozhovory so spíkrami, ktoré sme zaobstarali pre Mergado TV. Určite vám pre nastavovanie ceny za preklik budú zaujímavou inšpiráciou.

 

Toľko k aktuálnym novinkám z aplikácií Bidding Fox a Bidding Fox Elements. Nášho chytrého lišiaka už určite poznáte. Čo ale hovoríte na Bidding Fox Elements? Vyskúšajte si ju zadarmo na 15 dní - uvidíte, že vám pomôže zrýchliť a zautomatizovať nastavenia vašej inzercie.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Video: Just Bidding #5 - Ako na reporty na Zboží.cz

V piatom diely nášho seriálu, ktorý prináša pravidelné tipy, ako biddovať ako profík, sa zameriame na reporty na Zboží.cz. Aké sú výhody a nevýhody párovacieho reportu? Čo nájdete v štatistickom reporte? A aké sú možnosti využitia reportu ceny za preklik?

15.04.2019
Video: Just Bidding #4 – Ako na reporty na Heureke

Urobte si jasno v tom, aké druhy reportov na Heurke môžete využívať. Sortiment report je len základ. Jirka Guňka z Bidding Fox sa v novom diele rubriky o biddingu rozrozprával o možnostiach ďalších reportov.

24.01.2019
Video: Just Bidding #2 - Jak na bidding na Heurece

V druhom dieli našej rubriky o biddingu si ukážeme, aké sú základné podmienky biddovania na Heureke. Dozviete sa zásady správneho párovania produktov, zistíte, čo ovplyvňuje pozíciu produktu v biddovaní a aké sú možnosti reportov Bidding Fox a prečo by ste ich mali využívať.

20.11.2018

Pridať nový komentár