Vladimír Trevisan: „Mergado používame, pretože neexistuje lepšia aplikácia na úpravu XML feedu“

Prestavíš nám agentúru v ktorej pracuješ?

Besteto je výkonnostná online agentúra, ktorá pracuje najmä pre e-shopy a robí pre nich výkonnostný marketing. Zdroje, ktoré k tomu používame sú PPCčka, AdWords, Sklik, prípadne okrajovo Etarget. Najviac sme zameraný na vyhľadávače tovaru, ako sú Heureka.cz, Zbozi.cz, Srovnavame.cz, Hledej-ceny.cz v českom poli, na Slovensku naviac ešte Heureka.sk, Pricemania.sk, Najnakup.sk. Sústredíme sa aj na zahraničie ako Poľsko, Maďarsko, Nemecko. Trúfam si povedať, že sme najväčší odborníci na vyhľadávače tovaru v Českej republike. 
 
 

Zároveň ste certifikovanou agenutúrou Mergada, prečo ste sa ho rozhodli používať?

Mergado používame, pretože neexistuje lepšia aplikácia na úpravu XML feedu tak, aby sme si to mohli urobiť sami a rýchlo. Naším cieľom je mať spokojných klientov a chceme pre nich používať to najlepšie. Mergado je aplikácia, ktorá nám umožní opraviť dáta v XML feedoch, ktoré komunikujú s vyhľadávačmi tovaru rýchlo, bez zásahu programátorov a bez znalosti hlbšieho programovania
 
K čomu Mergado najčastejšie používate?
 
Najčastejšie ho požívame na párovanie produktov do vyhľadávačov pre tvorbu parametrov, vďaka ktorým môžeš filtrovať produkty, práve v danej kategórii. Používame ho na bidding. To je taká čerešnička na torte, ale je to dosť dôležitá časť našej práce, najmä pri dlhodobých klientoch. Na rôzne presahy, ja tomu hovorím tuning dát. Napríklad predpoveď počasia dokážeme dostať aj do Mergada a na základe toho efektívnejšie promovať čističky vzduchu alebo bazény

Klientom vysvetľujete, že budete používať Mergado, alebo sa vložia do vašich rúk a je jedno akým spôsobom budete dosahovať výsledky?

Existujú obe dve varianty, ale ja vždy na začiatku spolupráce vysvetlím prečo chcem využiť Mergado a či je pre nich vhodné. Napríklad niekedy má klient svojich vlastných vývojárov. Alebo má XML dáta vo veľkom poriadku a nepotrebuje Mergado. Ale zatiaľ, čo mám skúsenosti z praxe, tak vo veľkom množstve prípadov je Mergado potrebné.
 
Mergado má aj dopĺňajúce aplikácie, využívate nejaké z nich?
 
Momentálne využívane úplne všetky. Aplikácia ktorú mám asi najradšej je Bidding Fox, pretože to je biddingový automat. Ušetrí mi čas v pravidelnom prenastavovaní cien za preklik vo vyhľadávačoch tovaru, a to je veľká úspora času. Najmä si myslím, že je za veľmi dobrú cenu. Povedal by som, že je to najlacnejší nástroj na biddovanie v Českej republike. 
 
Ako reagujú klienti na používanie týchto aplikácií?
 
Všetko si dopredu necháme schváliť. Niekedy nie sme schopní sa s nimi moc dohovoriť. Niekedy sa nám zveria do rúk. Máme ich presvedčiť, že to funguje a oni to budú platiť. V tom nám celkom pomáha 10 dňová skúšobná doba, kedy aplikáciu zapneme a môžeme ju zadarmo používať. Nastavíme ju, vyžmýkame z nej čo to dá, vyhodnotíme. Potom za nás hovoria čísla. Takže pokiaľ to dáva zmysel aj klientovi, čo väčšinou dáva, tak aplikáciu odsúhlasí a my ju používame pravidelne.
 
Pri akých úpravých sa Tebe osobne Mergado najviac osvedčilo?
 
Mergado sa mi osvedčilo v tom, že mi opraví dáta, odhalí nedostatky, duplicity, odhalí mi zle urobené ceny, produkty bez obrázkov. Odhalí mi kde biddujem, kde nebbidujem, kde by som mohol biddovať nejako efektívnejšie a to všetko pomocou jedného auditu. Keď tieto veci opravím,  zdvihnem viditeľnosť produktov daného e-shopu o 50% a som schopný maximalizovať jeho spárovanie. Pri pneumatikách alebo pri knihách sa darí 100% spárovanie, keď sa doplnia správne dáta, čo zase odhalí Audit pána Mergada. Potom už výsledky prídu na porovnávačoch tak nejak samé. 
 
Stalo sa ti, že si musel využiť Mergado pri produktoch, ktoré sú bežne dobre predajné?
 
Mal som na Slovenku prípad výrobkov Applu, ktoré sú dosť dobre predajné, ale e-shopu sa nedarilo. Vďaka opravám v Mergade a následne biddingu sme raketovo vystrelili výsledky o stovky percent hore na tržbách. Pritom sme vôbec nezdvihli PNO. Síce to bol dobrý sortiment a dobré ceny, ale až po tom, čo sme urobili prvé úpravy začali tržby rásť. Keď sme začali biddovať, tak sme tržby ešte niekoľkokrát navýšili. Chýb mali viac, najmä zle urobené názvy, ktoré sa horšie párovali. Preto sme upravili názvy, pridali správneho výrobcu a urobili sme poriadok v sortimente, ktorý bol už použitý. Rozdelili sme ich na bazárové a nebazárové položky a začali sme promovať tie správne produkty. Vďaka tomu sa nám podarilo dostať výrobky pred užívateľov vyhľadávačov tovaru. 
 
Ďakujeme za rozhovor Vladimírovi Trevisanovi.
Prípadovú štúdiu o tom, ako sa na slovenskej Heureke podarilo úspešne biddovať elektroniku, si môžete prečítať tu

Pridať nový komentár