Začíname s MERGADO Editorom
Pripravili sme pre vás sprievodcu prvými krokmi v MERGADO Editore. Pomocou týchto pratických ukážok si po vašom prihlásení budete môcť MERGADO Editor nastaviť tak, aby vášmu e‑shopu prinieslo viac tržieb na cenových porovnávačoch, marketplacoch a marketingových platformách.
-
Registrácia prebieha na hlavnej stránke MERGADA kliknutím na odkaz Vytvoriť účet (obr.1), ktorý vás prepne do registračného formulára (obr.2), kde je potrebné vyplniť základné údaje.
obr.1
Jedná sa o potrebné informácie pre MERGADO. Je preto dôležité vyplniť ich presne a pravdivo, aby sme zaistili napr. to, že vám všetky naše aktuality, upozornenia, či faktúry budú zasielané na e‑mail (krok 1), ktorý skutočne používate, či aby fakturačné údaje obsahovali reálne údaje o vašej firme (krok 2).
Ďalším krokom je vybrať si fakturačné obdobie za poplatky za MERGADO (krok 3). Neľakajte sa, tento výber si môžete v budúcnosti prispôsobiť podľa toho, ako to bude vyhovovať vám alebo vašim klientom.
Pred odoslaním formulára je ešte potrebné potvrdiť, že súhlasíte s obchodnými podmienkami, (krok 4) ktoré vyhradzujú práva a povinnosti oboch strán.
obr.2
Na uvedený e‑mail vám bude odoslaný odkaz, pomocou ktorého dokončíte registráciu.
Po prvom prihlásení už do MERGADA budete môcť nahrať svoj e‑shop a dať sa do správy inzercie pre cenové porovnávače.
Chceli by sme dodať, že sa platí za e‑shopy, zriadenie účtu je vždy zdarma. Jednému užívateľovi stačí jeden účet. Pokiaľ budete mať pod svojím účtom niekoľko e‑shopov, v administrácii sa vám zobrazia prehľadne oddelené.
Kroky popísané v postupe vyššie vám súhrnne predvedie nasledujúce video.
-
Založenie exportu je základ pre to, aby ste mohli využívať MERGADO pre optimalizáciu vašej inzercie v cenových porovnávačoch.
Pre založenie nového exportu sa prihláste do administrácie MERGADA. Kliknite na odkaz Nový export (obr. 3), v následujúcom okne (obr. 4) zadajte dátový XML feed vášho e‑shopu, vďaka čomu MERGADU umožníte, aby z neho pravidelne sťahoval dáta a upravoval ich podľa vašich požiadavkov. XML feed nájdete v administrácii vášho e‑shopu. Počas krátkej chvíle si MERGADO XML súbor stiahne, skontrolujte ho a vy môžete vybrať ďalšie nastavenie.
obr.3
obr.4
Po tomto nastavení MERGADO súbor spracuje a uloží a vy sa tak dostanete do prehľadu exportov. V nižšej časti obrazovky uvidíte novú adresu XML súboru (obr. 5). V našej ukážke pracujeme s XML feedom pre Heureku, skopírujeme novú adresu XML súboru v administrácii Heureky a nahradíme ňou pôvodnú, čím z nej vytvoríme nový zdrojový súbor.
obr.5
Ak inzerujete na viacerých cenových porovnávačov (napr. Heureka a Zboží.cz) a na všetkých chcete používať Mergado pre správu inzercie, ďalšie exporty si za použitia správneho XML feedu nastavíte rovnakým spôsobom.
-
Audit je nástroj, ktorý jednorázovo načíta dátový XML súbor z e‑shopu a nad ním urobí veľa testov. Odkaz na výsledky pošle na váš e‑mail a vy tak získate prehľad o chybách a možných vylepšeniach, ktoré môžete využiť k optimalizácii výsledkov inzercie na cenových porovnávačoch.
Navyše – audit je zadarmo, tak prečo ho nevyužiť?
Toto video s vami prejde vytvorenie auditu krok za krokom:
Audit si necháte vytvoriť tak, že na úvodnej stránke MERGADA kliknete na odkaz Audit XML (obr.6).
obr.6
Tým sa dostanete na stránku nového auditu (obr. 7), kde do formulára zadáte adresu XML súboru (krok 1), e‑mailovú adresu (krok 2), kam má MERGADO odoslať výsledky a schválite podmienky používania (krok 3).
obr.7
Na uvedený e‑mail vám príde správa s odkazom k prezretiu auditu. Tam nájdete popísané jednotlivé problémy, vrátane charakteristiky, o čo sa jedná, i príkladov, ako by dáta mali správne vyzerať.
Práve ste pomocou niekoľko kliknutí otestovali feed vášho e‑shopu. Bez toho, aby ste museli byť vývojármi, teraz viete, ako opraviť prípadné chyby.
-
Stránka Produkty
Stránka Produkty v MERGADE zobrazuje dva stĺpce (obr. 9). V ľavom stĺpci dáta prúdiace do MERGADA (bod 1.), v pravom stĺpci dáta prúdiace z MERGADA von (bod 2.).
obr. 9
Kliknutím na názov produktu zobrazíte rozhranie, v ktorom môžete produkt manuálne upravovať – editácia názvu, popisku, atď. (obr. 10). Manuálne úpravy sa vykonávajú tak, že v strednom stĺpci odkliknete tlačítko nemeniť, do patričnej kolónky vpíšete novú hodnotu a dole uložíte (obr. 11).
obr. 10
obr. 11
Ak máte radšej videá, prácu s produktmi popisuje aj videonápoveda. Ďalšie tipy nájdete v nápovede MERGADA.
Tvorba výberov
Stránka Produkty ponúka tiež možnosť vyhľadávania produktov a vytvárania výberov. Pokiaľ budete chcieť upraviť viac produktov naraz, vytvorte výber a použite naň pravidlá.
Ako na to
Vyberte (obr. 12) element, v rámci ktorého chcete vyhľadávať (krok 1.). Zakliknete, či chcete vyhľadávať vo vstupných, alebo výstupných hodnotách (krok. 2). Potom vyberte podmienku, podľa ktorej sa bude hľadať (krok 3.).
obr. 12
Toto je základný spôsob, ako vytvárať výbery produktov podľa konkrétnych elementov (napr. ceny, názvu, či tipu produktov), s ktorými potom budete v MERGADE hromadne pracovať.
K obecnejšiemu vyhľadávaniu používajte podmienku „obsahuje reg. výraz“ (obr. 13). Vďaka nej nájdete tovar, ktorý obsahuje hľadaný výraz a zároveň môže obsahovať aj niečo iné.
obr. 13
Pokročilé vyhľadávanie
Vyhľadávanie je tiež možné prepnúť na Rozšírené rozhranie (obr. 14). To vypisuje produkty pomocou regulárnych výrazov. Rozšírené rozhranie sa vám bude hodiť hlavne vo chvíli, kedy vytvárate výber tovaru s niekoľko rôznymi atribútmi.
PRÍKLAD: chcete nájsť všetok tovar, ktorí je drahší než 300 Kč, je v kategórii, ktorá obsahuje slovo sandály a má značku Nike. Potom bude zadanie znieť:
PRICE_VAT > “300” AND CATEGORYTEXT ~ “sandály” AND MANUFACTURER = “Nike”
obr. 14
Výbery si vždy ukladajte. S uloženými výbermi potom môžete pracovať pomocou pravidiel. Vyhľadávaním sa zaoberá aj jeden z dielov videonápovedy.
-
Pravidlá v MERGADE sú spôsob, ako na produkty aplikovať hromadné úpravy. Dajú sa aplikovať na všetky produkty vo vašom feede. Omnoho častejšie sú pravidlá využívané v kombinácii s výbermi. Ich pomocou môžete špecifikovať, na aké produkty sa má aplikovať ktoré pravidlo.
Ako na to
Pravidlá sa vytvárajú na stránke Pravidlá kliknutím na tlačítko VYTVORIŤ PRAVIDLO (obr. 15).
obr. 15
Na stránke Nové pravidlo (obr. 16) potom vaše pravidlo postupne pomenujete (krok 1.), špecifikujete podmienku pre výber produktov (krok 2.), vyberiete typ pravidla, ktoré chcete aplikovať (krok 3.), zvolíte element, ktorého obsah bude pravidlom upravený (krok 4.), prípadne uvediete nový obsah elementu (krok 5.).
obr. 16
Pre potvrdenie vykonaných úprav kliknite na tlačítko Aplikovať pravidlá (obr. 17). Takto sa v Mergade spracujú vykonané úpravy a vy si ich môžete skontrolovať na stránke Produkty.
obr. 17
Po aplikovaní pravidiel je potrebné počkať na automatickú synchronizáciu. Tá vaše nové dáta pošle do vyhľadávača tovaru. Aby sa vám zmenené dáta prepísali čo najskôr, môžete si spustiť synchronizáciu ručne na stránke Nastavenie exportu kliknutím na Pregenerovanie exportu (obr. 18). Rovnaký postup použite v prípade, že na vstupe feedu prebehli rozsiahle zmeny napríklad v cenách a je žiadúce, aby sa aktuálne dáta okamžite prepísali.
obr. 18
O typoch pravidiel a ich funkciách sa môžete dočítať v našej nápovede, či si ich názorne pozrieť vo videu. V tejto téme nájdete všetky články nášho blogu, ktoré sa týkajú používania pravidiel.
-
MERGADO Store obsahuje celú radu aplikácií, ktoré pomáhajú navyšovať tržby e‑shopov z vyhľadávačov tovaru a iných kanálov. Ako sa do neho dostanete? V administrácii MERGADA stačí kliknúť na odkaz MERGADO Store (obr. 19).
obr. 19
Tento odkaz vás presmeruje na úvodnú stránku MERGADO Store s ponukou aplikácií (obr. 20), ktoré rozširujú funkcie MERGADA o nové nástroje a pomáhajú tak navyšovať jeho úžitok pre váš e‑shop.
obr.20
Potom, čo si vyberiete požadovanú aplikáciu, otvorí sa vám v detaile (obr. 21), v ktorom sa dozviete k čomu slúži, pre aké typy dátových exportov ju je možné použiť, či je aplikácia platená, alebo zdarma a ďalšie potrebné informácie.
obr. 21
Vybranú aplikáciu aktivujete kliknutím na odkaz Spravovať aplikáciu, ktorý vám v sekcii Aktivácia & správa (obr. 22) rozbalí ponuku vašich e‑shopov. Pokiaľ v MERGADE spravujete viac e‑shopov, vyberte ten, pre ktorý chcete zvolenú aplikáciu zapnúť tak, že kliknete na odkaz Zapnúť.
obr. 22
Zo Store sa do aplikácie následne dostanete tak, že sa v zozname vašich e‑shopov (obr. 23) prepnete do administrácie e‑shopu, pre ktorý ste aplikáciu aktivovali. Na stránke prehľadu e‑shopu (obr. 24) potom novo zapnutú aplikáciu uvidíte na dvoch miestach.
obr. 23
obr. 24
Po rozkliknutí aplikácie sa dostanete na stránku jej editácie (obr. 25), kde vám už nič nebráni nastaviť v nej potrebné dáta a prepojiť ju s ďalšími nástrojmi na správu vašej inzercie.
obr. 25
Množstvo šikovných pomocníkov pohromade. To je náš MERGADO Store. Ak budete mať ďalšie otázky, či pripomienky, píšte, volajte, či sledujte naše fórum.
Pozrite sa, ako funguje MERGADO Editor:
Využite MERGADO Partners
Pokiaľ nemáte čas alebo chuť študovať, ako inzerciu optimalizovať svojpomocne, k dispozícii máte našich certifikovaných partnerov. Marketingoví špecialisti z agentúr alebo freelanceri pracujú s MERGADO Editorom každý deň a vďaka svojim bohatým skúsenostiam klientom šetria veľa času aj peňazí.
Prečítajte si nápovedu a FAQ
- Na čo sa užívatelia MERGADA pýtajú najčastejšie? Ponúkame vám obsiahly prehľad najčastejších otázok a odpovedí.
- Alebo by ste si radi pre istotu prešli celú nápovedu, odhalili čo všetko MERGADO Editor dokáže a novo nabité vedomosti aplikovali na svojom e‑shope? Potom je tu pre vás nápoveda a sprievodca MERGADOM.
Ak uprednostňujete video pred textom, skúste našu videonápovedu. Základnú prácu s MERGADO Editorom, i jednotlivými aplikáciami vám ukážeme v seriály inštruktážnych videí.
Niektorí klienti o svojich problémoch radšej diskutujú. Tým je k dispozícii MERGADO Fórum. Na fóre často stretnete niektorého z certifikovaných partnerov, ktorí vám radi poradia s vaším problémom.