Dostaňte čo najviac z povianočného predaja

Nevenujte pozornosť predaju len do Vianoc. Čím ďalej viac ľudí si necháva nákup - pokojne aj drahšieho - tovaru na povianočné zľavy. Pripravte sa dôkladne na výpredaje v tomto období. Ak sa nad povianočnými stratégiami zamyslíte správne, prinesú vášmu e-shopu ďalší zisk

 

Ako sa pripraviť na povianočné výpredaje

Tvorba stratégií pre povianočné výpredaje by mala začať voľbou vhodného sortimentu. Minulé roky síce ukazujú, že sa dobre darí drahšiemu tovaru, ale ak e-shop vytvorí včas účinnú reklamu, dokáže predať produkty takmer každej kategórie. Zákazníci po Vianociach často využívajú darčekové kupóny. V povianočnom období taktiež začínajú napríklad s novoročnými predsavzatiami, na ktoré sa dá zaujímavo zacieliť.

Príprava na povianočný predaj zahŕňa mnoho úkonov, ktoré sú rovnaké ako tie pred Vianocami. Niektoré úskalia sa však líšia.

 

Na čo nezabudnúť pri tvorbe povianočných stratégií

 

Zabezpečiť dostatok tovaru

  • Naskladnite dostatočné množstvo produktov a vytvorte im zaujímavé ceny.
  • Pri cenotvorbe však myslite na to, aby vaše ceny pôsobili vierohodne. V minulosti niektorí predajcovia najskôr umelo navýšili ceny, aby potom mohli ponúkať opticky lákavé zľavy nižšie o desiatky percent. Príliš vysoké zľavy by preto mohli niektorých zákazníkov odradiť.
  • Uľahčite zákazníkom orientáciu vytvorením špeciálnych kategórií. Vhodne vyberte nové cieľové skupiny pre povianočné obdobie.

 

Zamyslite sa nad tým, kto budú vaši zákazníci

  • Vytvorte si publikum používateľov, ktorí vo vašom obchode boli, ale nenakúpili.
  • Oslovte ich po Vianociach znovu napr. pomocou dobre cieleného mailingu.

 

Pripravte kvalitnú platenú reklamu

Nachystajte povianočné bannery pomocou vychytanej aplikácie Feed Image Editor. Zdroj: feed-image-editor.cz

Zamerajte sa na vhodné SEO

  • Napíšte atraktívne popisky so správnymi kľúčovými slovami, meta tagmi a zrozumiteľnými URL adresmi na vašom webe.
  • Publikujte články so spätnými odkazmi na váš e-shop na cudzích weboch.

 

Ponúkajte zľavové kupóny

  • Dajte zákazníkom vedieť o vašich povianočných zľavách už pred Vianocami tým, že budete ponúkať vouchery a zľavové kupóny.
  • Angažujte potenciálnych zákazníkov na sociálnych sieťach, napr. prostredníctvom voucherov, ktoré budú zdieľať s priateľmi a rodinou.
  • Ak predávate módu či doplnky, nastavte zľavové kupóny na GLAMI. Funkcia funguje na porovnávači celoročne. Vo feede odkazujte na danú zľavu pomocou elementu PROMOTION_ID.
Vytvárajte zľavové kupóny na GLAMI. Zdroj: glami.cz

 

Dajte si pri tvorbe povianočných stratégií pozor na vyššie cien za prekliky. Napríklad na Heureke sú v tomto období ešte stále vyššie.

 
Vyťažte z povianočných kampaní čo najviac tým, že sa na ne včas a správne pripravíte. Zautomatizujte si stratégie v Mergade a editujte produktové obrázky hromadne pomocou Feed Image Editoru. Bidding si vychytajte v automate Bidding Fox.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Dostaňte dáta z Google Sheets do Mergada

Pred časom sme si ukázali, ako dostanete dáta z Mergada do Google Sheets. Dnes vám predvedieme opačnú cestu. Ušetrí vám veľa času, pretože s ňou pomocou CSV súboru rýchlo naimportujete dáta podľa vašej potreby do Mergada. Ukážme si dve varianty, ako na to.

22.11.2019
S Mergado videonápovedami upravíte inzerciu rýchlejšie

Nakopnite prácu s Mergadom správnym smerom pomocou dobre mierených tipov na nastavenie vašej inzercie. Či už ste s našim nástrojom ešte len začali alebo patríte do skupiny pokročilých užívateľov, pripravili sme pre vás praktický súhrn tých najpoužívanšjších operácií v Mergade. Poďme si ukázať, ako sa dá pomocou našich videonápovied efektívne a rýchlo nastaviť bezchybný XML feed.

31.10.2019
Pochopte detailne správanie zákazníkov pomocou nástroja Samba.ai

Chcete pro e-shop vytvořit funkční cross-channel marketingové kampaně, ale nevíte, kde začít? Odrazuje vás při tvorbě takových strategií délka testování, cena práce a další překážky? Využijte služby nástroje Samba.ai.

27.11.2019

Pridať nový komentár