Dostaňte čo najviac z povianočného predaja

Článok bol publikovaný 10. 12. 2019
| 2 minúty čítania

Nevenujte pozornosť predaju len do Vianoc. Čím ďalej viac ľudí si necháva nákup — pokojne aj drahšieho — tovaru na povianočné zľavy. Pripravte sa dôkladne na výpredaje v tomto období. Ak sa nad povianočnými stratégiami zamyslíte správne, prinesú vášmu e‑shopu ďalší zisk

Ako sa pripraviť na povianočné výpredaje

Tvorba stratégií pre povianočné výpredaje by mala začať voľbou vhodného sortimentu. Minulé roky síce ukazujú, že sa dobre darí drahšiemu tovaru, ale ak e‑shop vytvorí včas účinnú reklamu, dokáže predať produkty takmer každej kategórie. Zákazníci po Vianociach často využívajú darčekové kupóny. V povianočnom období taktiež začínajú napríklad s novoročnými predsavzatiami, na ktoré sa dá zaujímavo zacieliť.

Príprava na povianočný predaj zahŕňa mnoho úkonov, ktoré sú rovnaké ako tie pred Vianocami. Niektoré úskalia sa však líšia.

Na čo nezabudnúť pri tvorbe povianočných stratégií

Zabezpečiť dostatok tovaru

  • Naskladnite dostatočné množstvo produktov a vytvorte im zaujímavé ceny.
  • Pri cenotvorbe však myslite na to, aby vaše ceny pôsobili vierohodne. V minulosti niektorí predajcovia najskôr umelo navýšili ceny, aby potom mohli ponúkať opticky lákavé zľavy nižšie o desiatky percent. Príliš vysoké zľavy by preto mohli niektorých zákazníkov odradiť.
  • Uľahčite zákazníkom orientáciu vytvorením špeciálnych kategórií. Vhodne vyberte nové cieľové skupiny pre povianočné obdobie.

Zamyslite sa nad tým, kto budú vaši zákazníci

  • Vytvorte si publikum používateľov, ktorí vo vašom obchode boli, ale nenakúpili.
  • Oslovte ich po Vianociach znovu napr. pomocou dobre cieleného mailingu.

Pripravte kvalitnú platenú reklamu

Zamerajte sa na vhodné SEO

  • Napíšte atraktívne popisky so správnymi kľúčovými slovami, meta tagmi a zrozumiteľnými URL adresmi na vašom webe.
  • Publikujte články so spätnými odkazmi na váš e‑shop na cudzích weboch.

Ponúkajte zľavové kupóny

  • Dajte zákazníkom vedieť o vašich povianočných zľavách už pred Vianocami tým, že budete ponúkať vouchery a zľavové kupóny.
  • Angažujte potenciálnych zákazníkov na sociálnych sieťach, napr. prostredníctvom voucherov, ktoré budú zdieľať s priateľmi a rodinou.
  • Ak predávate módu či doplnky, nastavte zľavové kupóny na GLAMI. Funkcia funguje na porovnávači celoročne. Vo feede odkazujte na danú zľavu pomocou elementu PROMOTION_ID.

Dajte si pri tvorbe povianočných stratégií pozor na vyššie cien za prekliky. Napríklad na Heureke sú v tomto období ešte stále vyššie.

 
Vyťažte z povianočných kampaní čo najviac tým, že sa na ne včas a správne pripravíte. Zautomatizujte si stratégie v Mergade a editujte produktové obrázky hromadne pomocou Feed Image Editoru. Bidding si vychytajte v automate Bidding Fox.

Mohlo by vás zaujímať:

Autor / Lukáš Horák / 10. 12. 2019

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.

Pridať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.