Nevenujte pozornosť predaju len do Vianoc. Čím ďalej viac ľudí si necháva nákup — pokojne aj drahšieho — tovaru na povianočné zľavy. Pripravte sa dôkladne na výpredaje v tomto období. Ak sa nad povianočnými stratégiami zamyslíte správne, prinesú vášmu e‑shopu ďalší zisk
Ako sa pripraviť na povianočné výpredaje
Tvorba stratégií pre povianočné výpredaje by mala začať voľbou vhodného sortimentu. Minulé roky síce ukazujú, že sa dobre darí drahšiemu tovaru, ale ak e‑shop vytvorí včas účinnú reklamu, dokáže predať produkty takmer každej kategórie. Zákazníci po Vianociach často využívajú darčekové kupóny. V povianočnom období taktiež začínajú napríklad s novoročnými predsavzatiami, na ktoré sa dá zaujímavo zacieliť.
Príprava na povianočný predaj zahŕňa mnoho úkonov, ktoré sú rovnaké ako tie pred Vianocami. Niektoré úskalia sa však líšia.
Na čo nezabudnúť pri tvorbe povianočných stratégií
Zabezpečiť dostatok tovaru
- Naskladnite dostatočné množstvo produktov a vytvorte im zaujímavé ceny.
- Pri cenotvorbe však myslite na to, aby vaše ceny pôsobili vierohodne. V minulosti niektorí predajcovia najskôr umelo navýšili ceny, aby potom mohli ponúkať opticky lákavé zľavy nižšie o desiatky percent. Príliš vysoké zľavy by preto mohli niektorých zákazníkov odradiť.
- Uľahčite zákazníkom orientáciu vytvorením špeciálnych kategórií. Vhodne vyberte nové cieľové skupiny pre povianočné obdobie.
Zamyslite sa nad tým, kto budú vaši zákazníci
- Vytvorte si publikum používateľov, ktorí vo vašom obchode boli, ale nenakúpili.
- Oslovte ich po Vianociach znovu napr. pomocou dobre cieleného mailingu.
Pripravte kvalitnú platenú reklamu
- Vytvorte špeciálnu inzerciu vo fulltexte, obsahovej sieti alebo remarketingu.
- Nachystajte povianočné bannery (napr. pomocou vychytanej aplikácie Feed Image Editor), slogany, alebo texty PPC reklám.